Σήμερα, Τετάρτη 20 Μαρτίου, επισκεφτήκαμε το πρωί το Δημαρχείο Έδεσσας και μας υποδέχτηκε ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Κωστίδης σε πολύ καλό κλίμα.

 

DSC07008 (Αντιγραφή)Τάσος Δούκλης : – Θα θέλαμε να μας κάνετε μια παρουσίαση των έργων με τίτλο «Ανάδειξη δικτύου ποταμοβραχιόνων της πόλης της Έδεσσας ως ζωντανό στοιχείο της καθημερινότητάς της». Κύριε Κωστίδη παρακαλώ.

 

Γιώργος Κωστίδης : – Αυτό το έργο έχει προϋπολογισμό 8.500.000,00 ευρώ με ανάδοχο Κ/Ξ “ΘΕΜΕΛΙΑΚΗ Α.Ε.-ΤΑΣΚΟΥΔΗΣ Ι. ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΓΚΑΤΣΙΟΣ Ι. ΦΩΤΙΟΣ Ο.Ε. – ΕΡΓΑΣΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.” και η σύμβαση έχει γίνει 12/10/2011. Το έργο έχει γίνει με έκπτωση 34.41 % στη δημοπρασία που έγινε και χτυπήθηκε, άρα το ποσό της σύμβασης είναι 5.576.390,93 ευρώ. Το έργο άρχισε όπως είπα στις 12 Οκτωβρίου του 2011 και έχει συμφωνητικό 36 μηνών, πρέπει να παραδοθεί δηλαδή στις 11 Οκτωβρίου του 2014.

 

Τ.Δ. : – Στην παράλληλη οδό της Νομαρχίας, δηλαδή στην οδό Κωνσταντινουπόλεως και Λεωφόρου 28ης Οκτωβρίου βγαίνει ο πεζόδρομος, ίσως για να μειώνουν την ταχύτητά τους οι αυτοκινητιστές;

 

Γ.Κ. : – Όλα γίνονται βάση της μελέτης, αν κάπου μπορεί να γίνει μια μικρή τροποποίηση, γίνεται. Το έργο αυτό όπως γνωρίζετε χωρίζεται σε τρία κομμάτια, της Τέχνης, της Φύσης και της Ιστορίας. Αυτό όλο γίνεται για να απολαμβάνουν οι πολίτες τον περίπατό τους μαζί με τις οικογένειές τους. Συμβουλευόμενος και τη μελέτη που έχω μπροστά μου, πιο συγκεκριμένα οι επεμβάσεις αυτές γίνονται :

Ποταμοβραχίονα Α (Καπετάν Άγρα-Θεσσαλονίκης-Αθηνών). Αφορά στην καθαίρεση 13 υφιστάμενων γεφυρών και την κατασκευή 21 νέου τύπου γεφυρών (μέταλλο και ξύλο) και στην ανάπλαση του χώρου έξω από τα όρια της κοίτης. Επίσης διαπλατύνεται το πεζοδρόμιο της τσιμεντένιας γέφυρας αυτοκινήτων στο δυτικό άκρο του ποταμοβραχίονα με κατασκευή ανάλογη των γεφυρών.

Ποταμοβραχίονα Β (Κων/πόλεως) : Καθαιρούνται 12 μπενονένιες γέφυρες και παραμένουν οι πέτρινες. Γίνεται κατασκευή 8 νέων πέτρινων γεφυρών (με μπετονένιο σκελετό) καθώς και 7 εξεδρών με μέταλλο και ξύλο πάνω από το νερό (διαφορετικών διαστάσεων), καθώς και όπως σε όλους τους ποταμοβραχίονες επιστρώσεις, διαμορφώσεις, εξοπλισμός, φωτισμός, φυτεύσεις, αρδευτικό δίκτυο, δίκτυο αποχέτευσης.

Ποταμοβραχίονα Γ (Τσιμισκή) : Κατασκευάζονται 3 νέες γέφυρες καθώς και μία διώροφη γέφυρα (από μέταλλο και ξύλο) για την καλύτερη σύνδεση των 2 πλευρών του ποταμοβραχίονα και διαπλατύνεται το πεζοδρόμιο της τσιμεντένιας γέφυρας αυτοκινήτων στο δυτικό άκρο του ποταμοβραχίονα. Στον χώρο της Λαϊκής Αγοράς της πόλης που ακουμπά στον ποταμοβραχίονα κατασκευάζονται πέργκολες ενώ τα κιγκλιδώματα που πλαισιώνουν τον ποταμοβραχίονα θα είναι ιδιαίτερου τύπου. Κατά τα άλλα γίνονται εργασίες ανάλογες των άλλων ποταμοβραχιόνων.

 

Τ.Δ. :- Τώρα σε ποια φάση βρισκόμαστε και τι επεμβάσεις θα γίνουν στα πάρκα;

 

Γ.Κ. : – Τώρα βρισκόμαστε στο 50% περίπου της ολοκλήρωσης του έργου σε όλη την πόλη και συγκεκριμένα οι επεμβάσεις που θα γίνουν στα πάρκα, σύμφωνα με τη μελέτη είναι οι εξής :

Πάρκο μικρών καταρρακτών (πλατεία Αγγελή Γάτσου) : Καθαιρείται μια υφιστάμενη γέφυρα και κατασκευάζονται 2 νέες (μέταλλο και ξύλο) καθώς και μια μικρή εξέδρα επίσης με τα ίδια υλικά. Δημιουργούνται αναβαθμοί στο πίσω μέρος του πάρκου για να μειωθεί η υψομετρική διαφορά με τον δρόμο καθώς και ράμπα για την απρόσκοπτη διέλευση Α.μ.Ε.Α.. Επίσης διαμορφώνεται νέο στοιχείο νερού που διασχίζει το πάρκο, και γίνονται αλλαγές σε επιστρώσεις, διαμορφώσεις, ηλεκτροφωτισμό, δίκτυο άρδευσης και φυτεύσεις.

 

DSC06832 (Αντιγραφή)DSC06871 (Αντιγραφή)

 

 

 

 

Πάρκο Τσίτση : Στο πάρκο αυτό καθαιρείται μια υφιστάμενη γέφυρα και κατασκευάζονται δύο νέας γεωμετρίας. Παράλληλα καθαιρούνται υφιστάμενα τοιχεία και κατασκευάζονται νέα. Επίσης δημιουργείται μια σειρά από ξύλινα περβάζια που λειτουργούν ως καθιστικά καθώς και ράμπες και ραμπόσκαλες που αμβλύνουν τις έντονες υψομετρικές διαφορές που υπάρχουν στο πάρκο. Τέλος γίνονται επιστρώσεις και κατασκευάζονται δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και άρδευσης ενώ φυτεύεται μεγάλος αριθμός φυτών.

Πάρκο Κιουπρί : Εδώ προβλέπονται εργασίες ανάπλασης-ανάδειξης (επιστρώσεις, διαμορφώσεις, εξοπλισμός, ηλεκτροφωτισμός, κατασκευή ραμπών που διευκολύνουν την πρόσβαση) καθώς και η κατασκευή υπόγειας δεξαμενής άρδευσης 50 περίπου κ.μ. Παράλληλα στον χώρο θα δημιουργηθεί παιδική χαρά και παραδίπλα τουαλέτες όπως παλαιότερα καθώς θα δημιουργηθεί και η βρύση για να ξεδιψούνε οι πολίτες.

DSC06807 (Αντιγραφή)

Τ.Δ. : –  Με όλα αυτά τα έργα ανάπλασης ποιοι θα ευνοηθούν περισσότερο, θα υπάρχει τελικά προώθηση της πόλης και αν ναι θα υπάρξει ανταπόκριση από τον τουρισμό από το εσωτερικό και το εξωτερικό;

 

Γ.Κ. : – Και όμως ναι, η όλη φιλοσοφία των έργων με τις πεζοδρομήσεις που έγιναν, είναι για να αποκτήσουν περισσότερη αξία τα μαγαζιά που είναι εκτός κέντρου και τα καταστήματα που υπάρχουνε δίπλα από τους ποταμοβραχίονες. Όπως έγινε με τον πεζόδρομο μέσα στο κέντρο της πόλης που οι πολίτες και οι επισκέπτες πίνουν καφέ ή τρώνε και κινούνται στην αγορά.

DSC06819 (Αντιγραφή) DSC06831 (Αντιγραφή)

 

 

 

 

DSC06820 (Αντιγραφή) DSC06815 (Αντιγραφή)