mtΜετά τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την πορεία κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό. Το Μετρό Θεσσαλονίκης εκτροχιάστηκε. Η κατασκευή της Κύριας Γραμμής του Μετρό είναι στον αέρα. Η Αττικό Μετρό, από την Αθήνα, λέει πως το έργο πρέπει να συνεχιστεί, την ώρα που ο ανάδοχος λέει πως δεν μπορεί να το συνεχίσει. Και σε αυτό το θέατρο του παραλόγου και των αλληλοκατηγοριών την πληρώνει, όπως πάντα, η Θεσσαλονίκη, οι κάτοικοι, οι επαγγελματίες, οι επιχειρήσεις και οι επισκέπτες.

Ορισμένοι κάνουν σαν να ανακάλυψαν τώρα, ξαφνικά το πρόβλημα. Όλο το προηγούμενο διάστημα έκαναν πως δεν άκουγαν. Έκαναν πως δεν άκουγαν όταν με συνεχείς, επίμονες ενέργειες, προς όλους τους εμπλεκόμενους και σε όλους τους τόνους, φέραμε στην επιφάνεια το τεράστιο πρόβλημα στο Μετρό.

Με επανειλημμένες θεσμικές παρεμβάσεις προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τα ζητήματα και να προκαλέσουμε το έμπρακτο ενδιαφέρον της Αθήνας για το Μετρό Θεσσαλονίκης:

Όπως όταν αναφερθήκαμε στη βιωσιμότητα του έργου και κάποιοι τότε είπαν ότι κινδυνολογούμε.

Όπως όταν τονίσαμε ότι τα χρονοδιαγράμματα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί ούτε το 2020 και κάποιοι τότε είπαν ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Όπως όταν υπογραμμίσαμε το γεγονός ότι τα έργα στη Δελφών είναι αδύνατο να ολοκληρωθούν σε 11 μήνες και ότι το συγκεκριμένο τμήμα θα μείνει κλειστό για χρόνια και κάποιοι τότε είπαν ότι υπερβάλλουμε.

Πραγματικά, θα προτιμούσαμε να μην είχαν επαληθευτεί όσα τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε αναδείξει ως Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης και ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Δυστυχώς όμως, η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων δεν έχει τέλος, όπως τέλος δεν έχει και ο εμπαιγμός, από κάποιους δήθεν τεχνοκράτες.

Η πόλη έχει πρόβλημα. Ο αστικός ιστός έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των πεζών, σε πολλά σημεία της πόλης, γίνεται μετ’ εμποδίων. Οι επιχειρήσεις, στη Δελφών και σε άλλες οδούς, οδηγήθηκαν στα λουκέτα, γιατί δεν τους είπαν ποτέ την αλήθεια. Επαγγελματίες προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους πίσω από υπέργειες λαμαρινοκατασκευές, που από προσωρινές έγιναν μόνιμες. Επιτέλους, ας αναλάβει τις ευθύνες του ο κάθε εμπλεκόμενος. Δεν ζητάμε να μας περιγράψουν τα προβλήματα, τα γνωρίζαμε και τα αναδείξαμε εγκαίρως. Δεν θέλουμε άλλες δικαιολογίες. Λύσεις ζητάμε, απτές, άμεσες και εφαρμόσιμες.

Το μοντέλο που έχει επιλεγεί για το Μετρό Θεσσαλονίκης απέτυχε παταγωδώς. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους άμεσα να δώσουν βιώσιμη λύση στο Μετρό και να μεταφέρουν επιτέλους τις αρμοδιότητες και το κέντρο διοίκησης του έργου στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να καταλάβουν ότι η υπομονή της Θεσσαλονίκης και των Θεσσαλονικέων τελείωσε οριστικά».