Συνολικά 173 μαθητές με αναπηρίες στην Κεντρική Μακεδονία, που δεν έχουν τη δυνατότητα να αυτοεξυπηρετηθούν και έτσι αδυνατούν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα αποκτήσουν τη συγκεκριμένη δυνατότητα για το νέο σχολικό έτος, 2017-2018, μετά την υπογραφή της σχετικής προκήρυξης για την πρόσληψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

Μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, διατίθενται 2.131.750 ευρώ, προκειμένου από τη νέα σχολική χρονιά, τα παιδιά που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, να εξασφαλίσουν την προσβασιμότητά τους στο σχολείο και το κοινωνικό γίγνεσθαι, με τη βοήθεια ειδικού προσωπικού, που θα τους προσφέρει εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη. Η διαδικασία των προσλήψεων θα γίνει μέσω του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
«Αν θέλουμε να λέμε ότι έχουμε κοινωνικό κράτος σε λειτουργία, πρώτο μας μέλημα είναι να μη στερείται κανένα παιδί την πρόσβαση στην εκπαίδευση. Με την προκήρυξη της πρόσληψης ειδικού βοηθητικού προσωπικού, μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δίνουμε τη δυνατότητα για ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και για διαρκή υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία, των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος μας είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσπαθεί με κάθε τρόπο να παρέχει τη μέγιστη δυνατή βοήθεια στις κοινωνικές ομάδες, που την έχουν περισσότερο ανάγκη και με τη νέα προκήρυξη θεωρούμε ότι τη νέα σχολική χρονιά όλα τα παιδιά, ασχέτως των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, θα έχουν πρόσβαση στο σχολείο και την εκπαίδευση», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.
Οι ωφελούμενοι μαθητές υπολογίζονται σε 173. Πρόκειται για παιδιά, που για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών, οι οποίες σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής.
Στους συγκεκριμένους μαθητές συγκαταλέγονται ιδίως τα παιδιά με νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.