Ο Γιώργος Καλαματιανός, ένας άνθρωπος απλός και προσιτός, αποφάσισε να θέσει υποψηφιότητα ως Περιφερειακός Σύμβουλος στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, εκφράζοντας τις θέσεις και το όραμά του μέσα από το συνδυασμό «Πράξεις για τη Μακεδονία», με επικεφαλής τον Χρ. Παπαστεργίου.

Συναντήσαμε, λοιπόν, τον Γιώργο και συνομιλήσαμε μαζί του.Ο ίδιος είναι ελεύθερος Επαγγελματίας αλλά ασχολείται επαγγελματικά με την αγροτική παραγωγή! Στη συνάντηση που είχαμε ήταν αυθόρμητος, ειλικρινής και με βλέμμα καθαρό απάντησε στις ερωτήσεις μας.

Γιώργο, γιατί επέλεξες να εκφραστείς μέσα από το ψηφοδέλτιο “Πράξεις για τη Μακεδονία”, με επικεφαλής τον Χρ. Παπαστεργίου;

Καταρχάς, πρόκειται για ένα συνδυασμό που κινείται στον πολιτικό χώρο που ανήκω εδώ και δεκαετίες. Επίσης, ο Χρ. Παπαστεργίου είναι ένας αξιόλογος άνθρωπος, με γνώσεις για την Περιφέρεια και την Αυτοδιοίκηση. Τέλος, ο συνδυασμός «Πράξεις για τη Μακεδονία», με επικεφαλής τον Χρ. Παπαστεργίου, έχει ολοκληρωμένες προτάσεις και σχέδιο υλοποίησής τους οι οποίες είναι όχι μόνο σοβαρές αλλά και εφικτές.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η ανάπτυξη ενός τόπου σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου. Ο νομός μας θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχει πολλά προβλήματα στο οδικό του δίκτυο και έναν απαξιωμένο σιδηρόδρομο. Ποιες είναι οι προτάσεις σας για την αναβάθμισή τους;

Ξέρουμε ότι ο σιδηρόδρομος έχει πουληθεί στους Ιταλούς. Οι υποδομές όμως μπορούν και πρέπει να βελτιωθούν προς όφελος του Νομού, π.χ. ένας προαστιακός από Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Σκύδρα – Έδεσσα και μια διακλάδωση για Αριδαία είναι κάτι που μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του 2020 – 2023. Όσο για την εμπορική χρήση αυτού του δικτύου είναι φανερό ότι θα βοηθήσει στη σωστή, γρήγορη και ίσως φθηνότερη μεταφορά του μεγάλου όγκου της παραγωγής του Νομού μας.

Η Πέλλα είναι μια περιοχή με πλούσια φυσική ομορφιά αλλά και σπουδαία ιστορία. Πώς μπορούν τα δύο αυτά χαρακτηριστικά της να συμβάλλουν στην ανάπτυξη τού τουρισμού; Και ένα δεύτερο ερώτημα. Ποια είναι η άποψή σου για τον αγροτουρισμό και τις άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού;

Η φυσική ομορφιά από μόνη της δε φτάνει. Είμαστε ένας Νομός, ο μοναδικός, που δεν έχει πρόσβαση σε μεγάλες οδικές αρτηρίες. Αυτό είναι ανασταλτικός παράγοντας για οποιονδήποτε σχεδιασμό, είτε από ιδιώτη, είτε από κάποιον φορέα Ν.Π.Δ.Δ. Όσον αφορά τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, νομίζω ότι ο Νομός μας έχει τις δυνατότητες ν’ αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πλάνο που θα περιλαμβάνει διάφορες εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως είναι για παράδειγμα ο θρησκευτικός ή αθλητικός τουρισμός. Ειδικά, για τον αθλητικό τουρισμό δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ν. Πέλλας έχει τον Λουδία, το Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας και άλλες όμορφες τοποθεσίες όπου μπορούν να φιλοξενηθούν αθλητικές δραστηριότητες, προσελκύοντας μέσω αυτών τουρίστες. Επίσης, μην ξεχνάμε τις δυνατότητες της Λίμνης Βεγορίτιδας και των Λουτρών του Πόζαρ, που έχει πετύχει να έχει τουρισμό όλο το χρόνο. Αν καταφέρουμε μέσα από προγράμματα να βελτιώσουμε αισθητά το οδικό μας δίκτυο πιστεύω ότι ο Νομός θα πάρει την ανιούσα και οικονομικά και αναπτυξιακά. Είναι απαράδεκτο να έχουμε 30 φανάρια μέχρι να περάσουμε τη Χαλκηδόνα. Δηλαδή, κάποιος από την Καστοριά φθάνει νωρίτερα στη Θεσσαλονίκη συγκριτικά με κάποιον από την Έδεσσα, την Αριδαία ή την Άρνισσα και τη Σκύδρα.

Γιώργο, ποιο νομίζεις ότι είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που θα πρέπει να απασχολήσουν τη νέα Περιφερειακή Αρχή;

Το θέμα του ΕΣΠΑ είναι το σοβαρότερο αυτήν τη στιγμή. Ο σημερινός Περιφερειάρχης άφησε κονδύλια να γυρίζουν πίσω λόγω ελλιπούς σχεδιασμού. Έχουμε από το τελευταίο ΕΣΠΑ μόνο 29% απορρόφηση κονδυλίων. Νέα τεχνολογία – καινοτομία – επιχειρηματικότητα νέων είναι στο 0%. Άρα, τι λέμε εμείς; Τέτοιο σχεδιασμό και γρήγορο μάλιστα ώστε το νέο ΕΣΠΑ 2020 -2023 να το εκμεταλλευτούμε στο ακέραιο.