Ο Υπουργός δεσμεύτηκε , το έργο εντάσσεται στον εθνικό σχεδιασμό μεταφορών και χαρακτηρίζεται εθνικής σημασίας για να επιταχυνθούν οι απαλλοτριώσεις

Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας Λάκη Βασιλειάδη με θέμα «Ολοκλήρωση έργου εθνικού οδικού άξονα ΕΟ2».
Αφορμή για την επίκαιρη ερώτηση του κ. Βασιλειάδη στάθηκε η έντονη ανησυχία στον κόσμο της Πέλλας για καθυστέρηση του έργου το οποίο, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της προηγούμενης Κυβέρνησης, είναι κατά το ήμισυ μελετητικά ώριμο, έτοιμο για προκήρυξη όταν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις, και η χρηματοδότησή του θα πραγματοποιηθεί από τα αδιάθετα, τα οποία θα προκύψουν από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου 2013-2020.
Ο Υπουργός μίλησε για μεγάλη παραπληροφόρηση αναφορικά με τα έργα του Εθνικού Οδικού Άξονα ΕΟ2. Τόνισε πως όποιες μελέτες υπάρχουν για τα τμήματα «Παράκαμψη Γιαννιτσών» και «Παράκαμψη Χαλκηδόνας» είναι του 2011, εκτός πραγματικότητας και ξεπερασμένες. Κι αυτό διότι δεν υπάρχει μελέτη κόστους-οφέλους και κυκλοφοριακή μελέτη για κανένα τμήμα του έργου, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως είπε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αυστηροποιήσει τις προδιαγραφές που θέτει, αναφερόμενος χαρακτηριστικά στην JASPERS, το μέσο Κοινής Βοήθειας για τη Στήριξης Σχεδίων στις Ευρωπαϊκές Περιφέρειες.
Ο Βουλευτής εξέφρασε στη δευτερολογία του την έντονη δυσαρέσκειά του για την υφιστάμενη κατάσταση, κρατώντας την ειλικρίνεια των προθέσεων του Υπουργού και τονίζοντας ξανά τη σημασία του έργου για την ασφαλή και γρήγορη διακίνηση ανθρώπων & προϊόντων και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του. Αναφερόμενος στο τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα ζήτησε να γίνουν άμεσα όλες οι ενέργειες για την ολοκλήρωση της μελέτης για την οποία υπάρχουν δεσμευμένα 500.000 € από το 2014, ενώ ζήτησε να υπάρξει μέριμνα και για το τελευταίο κομμάτι, το Έδεσσα-Ανάβαση Άγρα.
Ο κ. Καραμανλής, κλείνοντας την παρέμβασή του, έκρινε απαραίτητη την επικαιροποίηση και τη συμπλήρωση των μελετών ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν σε ένα κυκλοφοριακό μοντέλο. Τέλος, συμφώνησε με το Βουλευτή να ενταχθεί το έργο συνολικά στον εθνικό σχεδιασμό μεταφορών, στον οποίο δεν ήταν μέχρι σήμερα, ώστε να βρει πιο εύκολα χρηματοδότηση. Το έργο χαρακτηρίζεται πλέον εθνικής σημασίας και οι απαλλοτριώσεις θα επιταχυνθούν αφού θα ενταχθούν στη διαδικασία του άρθρου 7Α του κώδικα απαλλοτριώσεων.
Με εντιμότητα και ειλικρίνεια όπως αξίζει στους πολίτες της Πέλλας.