Ανακοίνωση για τις αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ !
ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ !

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 25/06 ΣΤΙΣ 2μ.μ. στην ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΛΑΣ

Πριν προλάβει ακόμη να στεγνώσει το μελάνι από την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου από την κυβέρνηση της ΝΔ και η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου» ξεκίνησε με την πρώτη πράξη επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών με τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, με υπουργό την κα Κεραμέως ακολουθεί ιδιαίτερα επιθετικά τα χνάρια των προκατόχων της. Η προηγούμενη κυβέρνηση με υπουργό τον κ. Φίλη άλλαξε τα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο μειώνοντας τα βασικά μαθήματα, ενώ με υπουργό τον κ. Γαβρόγλου άλλαξε την δομή και το περιεχόμενο του Λυκείου εξοβελίζοντας την Γενική Παιδεία.
Τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου (ΦΕΚ Ιούνιος 2020) εξαφανίζουν σχεδόν το μάθημα της Οικιακής 0ικονομίας από το Γυμνάσιο. Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατάργησε το μάθημα από την Β’ Γυμνασίου. Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αφαίρεσε μία ακόμα ώρα από τις δύο (2) εναπομείνασες στην Α’ Γυμνασίου κάνοντας το μάθημα μονόωρο.

Παράλληλα με τα νέα προγράμματα του Λυκείου η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε στον εξοβελισμό των Κοινωνικών Επιστημών από την εκπαίδευση, σε ένα αντιεπιστημονικό πλαίσιο αποφάσεων. Τεράστιο είναι το χτύπημα στην ειδικότητα των Κοινωνιολόγων (ΠΕ78), οι οποίοι από τη χρονιά 2021-2022 με την κατάργηση της

Κοινωνιολογίας αλλά και μαθημάτων στις μικρότερες τάξεις σήμερα, κυριολεκτικά θα εξαφανιστούν από την εκπαίδευση. Το ίδιο συμβαίνει και στις ειδικότητες των Μηχανικών -Τεχνολόγων (ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ85) των οποίων καταργούνται όλα τα μαθήματα. Μειώνονται σημαντικά οι ώρες των Οικονομολόγων ΠΕ80 και των καθηγητών Φυσικών Επιστημών ΠΕ04. Επίσης, εξοβελίζεται από το πρόγραμμα το μάθημα της Θεατρολογίας.
Το πλέον απαράδεκτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις, όπως το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, η 2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά / Γερμανικά), η Μουσική αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.
Το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα απογυμνώνει το Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνει μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις και προετοιμάζει βήμα – βήμα το Λύκειο που μέσα από ατέλειωτες εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων θα δίνει το «εθνικό απολυτήριο».
Ταυτόχρονα, το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της Αισθητική Αγωγής και των Κοινωνικών Επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Μέλημα του Υπουργείου Παιδείας είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση. Ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στο Δημόσιο Σχολείο, και δυσκολεύει η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών-εργατικών οικογενειών.
Είναι φανερό πως οι αποφάσεις του υπουργείου, εκτός των άλλων, λαμβάνονται με κριτήριο την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Το Υπουργείο Παιδείας,
• για άλλη μια φορά, δημιουργεί νέα “δεξαμενή’’ πλεοναζόντων καθηγητών χωρίς ωράριο, μόνιμους μετανάστες σε 4 και 5 σχολεία!!!
• Δημιουργεί νέα “δεξαμενή” καθηγητών που δεν θα μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση!!!
• Δημιουργεί νέους “στόχους” για να μπορέσει την κατάλληλη στιγμή να τους θεωρήσει άνευ αντικειμένου και να τους περάσει στη διαθεσιμότητα!!!

Με τις αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα το Υπουργείο θα επιδιώξει, πατώντας πάνω στην ανασφάλεια των εκπαιδευτικών για το εργασιακό τους παρόν και μέλλον, την καλλιέργεια μιας τεχνητής αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων που διεκδικούν
την αυτονόητη επιστημονικά ύπαρξή τους στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου.

Γνωστή τακτική προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αποφάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Επιπτώσεις θα υπάρχουν και στους συναδέλφους αναπληρωτές σ’ αυτούς τους κλάδους οι οποίοι από την επόμενη χρονιά δεν θα δουλέψουν.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει θέση για το σοβαρό αυτό θέμα,
να οργανώσει διαμαρτυρίες και να απαιτήσει να παρθούν πίσω οι νέες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις!!

Επίσης καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες όλων των ειδικοτήτων να σταθούν αλληλέγγυοι στους συναδέλφους αυτούς, γιατί όταν καίγεται το διπλανό σπίτι πρέπει να βοηθήσεις να σβήσει η φωτιά αν δεν θέλεις κάποια στιγμή να έρθει και στο δικό σου.
«σήμερα εσείς – αύριο εμείς», «σήμερα εμείς – αύριο εσείς»

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως να καταργηθεί.
Να μη χαθεί καμία οργανική θέση!
Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα!
Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει!

OΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ!!!
την Πέμπτη 25 Ιουνίου στις 14:00 μμ
στην ΔΔΕ Πέλλας!

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

Η Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Παπαντωνίου Χρυσή Τραπεζανίδης Γιώργος

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε φωνή – Ούτε ένας αναπληρωτής να μην απολυθεί!!
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΔΔΕ ΠΕΛΛΑΣ στις 14:00
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ 40.000 ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Άλλη μια σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της και άλλη μια κυβέρνηση ετοιμάζει πάνω από 40.000 απολύσεις αναπληρωτών. Οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που στηρίζουν εδώ και χρόνια το Δημόσιο σχολείο μένουν για άλλη μια χρονιά στον αέρα. Οι τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και υποδομές που αναδείχτηκαν την περίοδο της πανδημίας δεν αποτελούν προτεραιότητα της κυβέρνησης. Προτεραιότητα αποτελεί η απόλυση των αναπληρωτών, αντί να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς μόνιμου προσωπικού στα σχολεία και να ανανεώσει από τώρα τις συμβάσεις, ώστε τα σχολεία να δουλέψουν στοιχειωδώς τον Σεπτέμβρη με το άνοιγμά τους. Μιλάμε για μία στάση που μόνο ντροπή πρέπει να προκαλέσει, αλλά όπως είδαμε και την περίοδο της καραντίνας, αυτή δεν υπάρχει στην κυβέρνηση.


Η κοροϊδία δεν είχε σταματημό τους προηγούμενους μήνες και τώρα κορυφώνεται. Οι τραγικές ελλείψεις παραμένουν και η ελαστική εργασία των αναπληρωτών γίνεται μία κανονικότητα.
Ας πάψουν στην κυβέρνηση να κοροϊδεύουν και στο Υπουργείο Παιδείας να πανηγυρίζουν ότι διορίζουν αυτούς, που έπρεπε ούτως ή άλλως να είναι διορισμένοι εδώ και 15 χρόνια. Ξέρουμε πολύ καλά ότι αν δεν είχαν προηγηθεί οι μαζικοί αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και την τελευταία περίοδο, δεν θα γίνονταν ούτε αυτοί οι ελάχιστοι διορισμοί.
Χρόνια τώρα χιλιάδες αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και άλλοι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες και διαρκείς διδακτικές ανάγκες και για άλλη μια φορά υποβάλλονται σε αυτή την συνεχή, άδικη και ψυχοφθόρα διαδικασία, να κυνηγάνε συνεχώς χαρτιά, σεμινάρια, μεταπτυχιακά, ματώνοντας οικονομικά, χωρίς να έχουν καμία σταθερότητα ούτε στους πίνακες, ούτε στην ίδια τους τη ζωή. Ο νόμος Γαβρόγλου το μόνο που εξασφαλίζει είναι ότι όσα «προσόντα» κι αν έχουν οι αναπληρωτές ποτέ δεν θα είναι αρκετά για να εξασφαλίσουν μόνιμη και σταθερή δουλειά ή ακόμη και μία σταθερή θέση στους πίνακες.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε αλλά και το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που είναι σε ισχύ προδιαγράφουν ένα ζοφερό και θολό τοπίο για τις εργασιακές σχέσεις των νέων εκπαιδευτικών και τις ζωές τους.
Μόνη λύση για τους αναπληρωτές είναι η οργάνωση και η συσπείρωσή τους στα σωματεία!
Μόνο ο οργανωμένος αγώνας μπορεί να φέρει διέξοδο στα τεράστια αδιέξοδα που δημιουργούνται στη ζωή
Διεκδικούμε :
• Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.
• Καμία απόλυση. Να υπάρξει αυτόματη ανανέωση όλων των συμβάσεων των αναπληρωτών που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019-2020.
• Άμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση ώστε να μην υπάρχουν κενά με την έναρξη των μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά (2020 – 2021) που θα ξεκινήσει στις 7/9.
• Να μην εφαρμοστούν οι απαράδεκτες διατάξεις του νομοσχεδίου που οδηγούν σε απολύσεις αναπληρωτών.
• Εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων (άδειες, συνδικαλιστικά δικαιώματα).
• Άμεσα να δοθεί λύση σε σχέση με τη μετακίνηση, την στέγαση και την διαμονή με ευθύνη του κράτους. Δεν αντέχουμε, μόνιμοι και αναπληρωτές, άλλο το τεράστιο οικονομικό βάρος της διαρκούς μετακίνησης.
• Να αρθούν όλες οι αδικίες που έχουν γίνει στους πίνακες της ειδικής (αποκλεισμό συναδέλφων χωρίς εξομοίωση, απορριφθέντες λόγω παράβολου, κομμένα μόρια από πτυχία Αγγλικών, λάθη στη μοριοδότηση κ.α.).
Η Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας στηρίζει και συμμετέχει στις κινητοποιήσεις για τα προβλήματα των αναπληρωτών.
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ!

Για το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας

Η Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Παπαντωνίου Χρυσή Τραπεζανίδης Γιώργος