Το έργο κατασκευής του δρόμου Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα έχει κάνει βήματα μπροστά και κάποιοι ενοχλούνται. Φτάνουν δε μέχρι το σημείο να εκφράζουν την ενόχληση τους δημοσίως, γεγονός που τους εκθέτει στους πολίτες του Νομού Πέλλας. Όπως βιάστηκαν το Σεπτέμβριου του 2019 να καταγγείλουν ότι το έργο δεν αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έτσι και τώρα αδυνατούν να καταλάβουν τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου ένα έργο υποδομής να κατασκευαστεί.

Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του έργου κατασκευής των δύο παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών, όπως και όλων των έργων υποδομής, είναι η χρηματοδότηση τους. Μια ευκαιρία που χάθηκε για το δικό μας έργο τη διετία 2010-2011 όταν, και τα χρήματα υπήρχαν και οι μελέτες ήταν ώριμες. Όμως, η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, της οποίας μέλος ήταν και η κ. Τζάκρη, δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει 1 εκατομμύριο ευρώ που απαιτούνταν για τη χρηματοδότηση των υπόλοιπων τεχνικών μελετών (υπό-μελέτες) των δυο παρακάμψεων Χαλκηδόνας και Γιαννιτσών, ώστε να θεωρηθεί το έργο επιλέξιμο. Ως αποτέλεσμα, το έργο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ το Μάιο του 2012. Τελικά τα χρήματα για την ολοκλήρωση των τεχνικών υπό-μελετών δόθηκαν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την περίοδο 2013 – 2015.
To 2015 η Ευρωπαϊκή Ένωση άλλαξε τους όρους χρηματοδότησης από τα ευρωπαϊκά ταμεία για τα μεγάλα έργα υποδομής. Συγκεκριμένα για το έργο Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα, οι μελέτες που έχουν εκπονηθεί, με τις διατομές που ορίζουν, απαιτούν, εκτός των άλλων, και τη συμπληρωματική μελέτη κόστους – οφέλους, η οποία προβλέπει ότι για να κατασκευαστούν δρόμοι τέτοιου πλάτους είναι απαραίτητη η διέλευση 20.000 αυτοκινήτων ημερησίως.
Με αυτά τα δεδομένα και με το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε απολύτως τίποτα για το έργο, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησαν σε συγκεκριμένες ενέργειες.
Χαρακτήρισαν το δρόμο Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα, ως έργο εθνικής σημασίας, εντάσσοντας το στον κατάλογο των έργων, για τα οποία θα ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7Α του Κώδικα Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ΦΕΚ Δ’/215/01.05.2020). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δόθηκε η δυνατότητα να ολοκληρωθεί τάχιστα η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και επομένως να υπάρχει δυνατότητα δημοπράτησης του έργου, σε περίπτωση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.
Επιπρόσθετα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην υπογραφή των 3 συμβάσεων (κόστους 139.000 έκαστη) με την ανάδοχη εταιρεία εκπόνησης της μελέτης, για το οδικό τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα». Τα χρήματα για το σκοπό αυτό είχαν δεσμευθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2014, όμως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να τα αφήσει να στέκονται παρά να προχωρήσει στη συμβασιοποίηση των μελετών, οι οποίες σήμερα θα μπορούσαν να είναι ολοκληρωμένες.
Παράλληλα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη ενημερώσει ότι θα συντάξει μελέτη κόστους οφέλους προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσον το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα ενώ σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί εφικτό, τότε η βούληση της σημερινής κυβέρνησης, του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το έργο να χρηματοδοτηθεί είτε από εθνικούς πόρους είτε να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.


Αυτή είναι η πραγματικότητα και από την πρώτη στιγμή έχω επιλέξει να τη λέω στους πολίτες του Νομού Πέλλας. Είναι καιρός κάποιοι να αναλάβουν το μέρος της ευθύνης που τους αναλογεί για όσα κράτησαν πίσω τον τόπο μας. Ο λαϊκισμός έχει πληγώσει αρκετά τη χώρα, τον πληρώσαμε ακριβά και ήδη του έχουμε γυρίσει την πλάτη! Αν κάποιοι θέλουν να μείνουν στο παρελθόν, αδυνατώντας να ξεπεράσουν παλαιοκομματικές πρακτικές, είναι δικαίωμα τους, οι πολίτες όμως δικαιούνται να ξέρουν την αλήθεια!