Παρατίθεται το κείμενο της ομιλίας του Βουλευτή Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας Λάκη Βασιλειάδη.

Σημειώνεται ότι, με διάταξη του Σχεδίου Νόμου, προστίθενται 520 νέες «λευκές περιοχές», δηλαδή περιοχές εκτός τηλεοπτικής κάλυψης που δικαιούνται επιχορήγηση ψηφιακής τηλεόρασης. Στις περιοχές αυτές συμπεριλαμβάνονται οι Τοπικές Κοινότητες Άψαλος, Ξιφιανή, Αρχάγγελος, Άγρας, Βρυτά, Κερασέαι, της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.

 

Οπτικοακουστικό υλικό είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο https://youtu.be/g4HDUYZoyjo

«Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε, κ. Υπουργέ,

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Αντιλαμβάνομαι ότι η σημερινή συζήτηση και ψήφιση έχει έναν πανηγυρικό -θα έλεγα- χαρακτήρα. Ήδη, το Σχέδιο Νόμου έχει ευρεία στήριξη από το σώμα και ελπίζω μέχρι το τέλος της ημέρας αυτή να διευρυνθεί.

Πράγματι, πρόκειται για ένα μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο που αλλάζει την όψη και τη φύση του Ελληνικού Δημοσίου. Δύο Κώδικες και μερικές ακόμα διατάξεις που φέρνουν τον πολίτη πιο κοντά στο Κράτος του, κρατώντας τον «μακριά» από τις δημόσιες υπηρεσίες.

Όμως, δεν πιστεύω ότι είναι ώρα για πανηγυρισμούς. Δεν είναι επιτυχία για το πολιτικό σύστημα ότι καταργείται η χρήση FAX εν έτη 2020. Είναι μάλλον θλιβερό ότι χρειάζεται να νομοθετήσουμε κάτι τέτοιο.

Και χαίρομαι ιδιαίτερα που το αντιλαμβάνεται και το Υπουργείο αυτό, όπως φάνηκε και από τις τοποθετήσεις του Υπουργού στην αρμόδια Επιτροπή, αλλά και σήμερα, εδώ στην Ολομέλεια.

Νομοθετούμε λοιπόν, για το Δημόσιο του 21ου αιώνα, στο κλείσιμο της 2ης δεκαετίας του.

Ενσωματώνουμε στην ελληνική νομοθεσία δύο ευρωπαϊκές οδηγίες -με καθυστέρηση ομολογουμένως- δημιουργώντας ένα ενιαίο πλαίσιο που αφορά τις «ψηφιακές υποδομές» του Κράτους.

Πρόκειται για ένα Σχέδιο Νόμου που θα έχει άμεσες και εντυπωσιακές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών.

Μειώνονται οι ουρές, μειώνεται η γραφειοκρατία, μειώνεται ο χρόνος που χρειαζόμαστε για την αίτηση, την έκδοση και την παραλαβή και του απλούστερου πιστοποιητικού.

Ειδικότερα μάλιστα, ευνοούνται συμπολίτες μας που η καθημερινή επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες είναι πολυτέλεια, είτε λόγω γεωγραφικής θέσης, είτε λόγω προσβασιμότητας.

Από τη μαθήτρια στην Αγία Φωτεινή Έδεσσας που χρειάζεται να παρακολουθεί το σχολείο της με τηλε-εκπαίδευση, στον συμπολίτη μας με αναπηρία στον Αρχάγγελο Αλμωπίας που δεν έχει τη δυνατότητα μετακίνησης, αλλά και τον φοιτητή, μόνιμο κάτοικο εξωτερικού που χρειάζεται να πάρει τρένο ή αεροπλάνο για να πάει στην Πρεσβεία μας για μια υπεύθυνη δήλωση, η ψηφιακή διακυβέρνηση και οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες δίνουν λύσεις.

Θα σταθώ σε μερικά μόνο σημεία του Σχεδίου, αν και θεωρώ ότι στο σύνολό του είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Αρχικά, ο νέος Κώδικας θέτει τις Αρχές των πολιτικών Ψηφιακής Διακυβέρνησης που θα ακολουθήσουν: νομιμότητα, διαφάνεια, ισότητα & προσβασιμότητα, διαλειτουργικότητα, ακρίβεια, ασφάλεια και άλλες.

Στη συνέχεια, η Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού οργανώνει τις διαδικασίες & δράσεις, αλλά και τα πληροφοριακά έργα, γύρω από τις αρχές αυτές.

Δημιουργούνται έτσι τα θεμέλια του ψηφιακού κράτους. Το μέρος που δεν είναι άμεσα εμφανές στον πολίτη.

Προχωρώντας επί των Άρθρων, μπαίνουμε στα κατεξοχήν ζητήματα της καθημερινότητας, όπως ο προσωπικός αριθμός των φυσικών προσώπων.

Και εδώ κ. Υπουργέ, να παρακαλέσω να τρέξουμε λίγο και το ζήτημα με τις νέες ταυτότητες. Γνωρίζω ότι το παρακολουθείτε προσωπικά.

Οι διατάξεις για την έκδοση & διακίνηση ηλεκτρονικών εγγράφων προς τον πολίτη αλλά και μεταξύ φορέων του Δημοσίου, είναι κατά τη γνώμη μου η θεμελιώδης τομή του Σχεδίου Νόμου που συζητούμε σήμερα.

Αναβαθμίζεται επίσης και η ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, το gov.gr, το οποίο άνθισε σε περιεχόμενο και επισκεψιμότητα την περίοδο της πανδημίας και των επιπτώσεών της.

Οι λοιπές διατάξεις του Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης αφορούν την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών, την πρόσβαση & την προσβασιμότητα, τη διαφάνεια και βεβαίως τα ανοιχτά δεδομένα.

Επιμέρους παρεμβάσεις σε ένα γενικότερο πλαίσιο, πιστό στις αρχές που αναφέραμε προηγουμένως.

Αναφορικά με τον Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, με τις διατάξεις του παρόντος Σχεδίου Νόμου ευνοούνται οι επενδύσεις και διευκολύνεται ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά τηλεπικοινωνιών και δικτύων, σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τέλος, θεωρώ αυτονόητη υποχρέωση μιας ευρωπαϊκής πολιτείας του 21ου αιώνα το ότι η οικονομικά προσιτή και επαρκής πρόσβαση στο διαδίκτυο συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των «καθολικών υπηρεσιών» που πρέπει να είναι διαθέσιμες σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως τοποθεσίας η εισοδήματος, ενώ προβλέπεται και η προσβασιμότητα των ανθρώπων με αναπηρία στο διαδίκτυο.

Κλείνοντας, επιτρέψτε μου κ. Πρόεδρε μια σύντομη αναφορά στις «λευκές περιοχές» και την τηλεοπτική κάλυψη.

Είναι πραγματικά σημαντικό να εξασφαλίζει το κράτος την πρόσβαση στην ενημέρωση και την πληροφόρηση σε περιοχές όπως η Άψαλος Αλμωπίας ή τα Βρυτά Έδεσσας.

Με την ψήφιση του Σχεδίου Νόμου, οι περιοχές αυτές θα ανέρχονται πλέον σε 4108, καθώς προστίθενται 520 νέες «λευκές περιοχές».

Την ίδια στιγμή, απλοποιείται η διαδικασία και μειώνεται η απαιτούμενη γραφειοκρατία για την αδειοδότηση.

Αναβαθμίζονται οι ψηφιακές υποδομές. Επόμενο βήμα, κ. Υπουργέ, είναι να μην υπάρχει τοπική κοινότητα, οικισμός, χωριό στην Ελλάδα, χωρίς πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Εξαιρετική πλατφόρμα το gov.gr, αλλά θες πρόσβαση στο Internet για να την χρησιμοποιήσεις. Στο Δαμιανό Πέλλας, για παράδειγμα, δεν υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Χωρίς τυμπανοκρουσίες λοιπόν, κυρίες & κύριοι συνάδελφοι, σας καλώ να υπερψηφίσουμε το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, καθώς βελτιώνει, κατά την άποψή μου, την καθημερινότητα των Ελλήνων, κοιτάζοντας παράλληλα και «τη μεγάλη εικόνα».

Σας ευχαριστώ.»