Φέρνει το θέμα της κατάργησης του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Έδεσσας με επίκαιρη ερώτησή της στη Βουλή

Σε συνέχεια της Επιστολής της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ προς τον Υπουργό Μεταφορών με την οποία διαμαρτύρεται για την πρόθεση του Υπουργείου να καταργήσει το Σιδηροδρομικό Σταθμό Έδεσσας, η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ κ. Θεοδώρα Τζάκρη κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Μεταφορών κ. Καραμανλή με την οποία ζητά να αναθεωρήσει την απόφασή του για την κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας, καθόσον μεταξύ άλλων θα θέσει σε κίνδυνο την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών, αλλά και θα απορρυθμίσει τη ζωή σημαντικού αριθμού ανθρώπων οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά από και προς άλλους σταθμούς της γραμμής.

Σε κάθε περίπτωση η υλοποίηση της απόφασης αυτής οδηγεί σε περαιτέρω συρρίκνωση την οικονομική δραστηριότητα στην ΠΕ Πέλλας και τις υπηρεσίες που λειτουργούν σε αυτή περισσότερο από έναν αιώνα, τη στιγμή που ρέουν άφθονα τα κονδύλια του ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ και οι κάτοικοι της Πέλλας θα περίμεναν εύλογα την υλοποίηση της νέας χάραξης της προαστιακής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών (επέκταση του Δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης) και την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής μέσω του έργου της ηλεκτροκίνησης, έργα για τα οποία η βουλευτής ζητά ενημέρωση από τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Μεταφορών

Θέμα: «Κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας»

 

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Έδεσσας ξεκίνησε τη λειτουργία του την Παρασκευή 15 Ιουνίου 1894 όταν το πρώτο τρένο από την Θεσσαλονίκη ξεκίνησε το ταξίδι του για τα 219 χιλιόμετρα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Μοναστήρι. Ακριβώς δηλαδή πριν από 127 χρόνια.

Σήμερα ο εν λόγω σταθμός αποτελεί έναν ενδιάμεσο σταθμό της γραμμής Πλατύ – Έδεσσα –  Αμύνταιο – Φλώρινα με μια υποδομή που αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (14 περίπου μέτρων), συνολικού μήκους περίπου 160 χιλιομέτρων. Στο τμήμα αυτό της γραμμής από Πλατύ έως Φλώρινα συναντώνται 16 σήραγγες και 34 γέφυρες (με άνοιγμα μεγαλύτερο των 4 μέτρων), ενώ παράλληλα εξυπηρετείται καθημερινά μεταφορά επιβατών μέσω των 14 σταθμών της εν λόγω γραμμής.

Σύμφωνα με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ προς τον Υπουργό Μεταφορών έγινε γνωστή η πρόθεση του Υπουργείου για την κατάργηση του σιδηροδρομικού σταθμού της  Έδεσσας. Η Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών ΟΣΕ με την επιστολή της αυτή διαμαρτύρεται για την κατάργηση του εν λόγω σταθμού διότι καταστρατηγείται ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας, ο οποίος αποτελεί νόμο του κράτους, αναθεωρήθηκε και επικαιροποιήθηκε με την ΥΑ ΑΣ 10/77243/580 και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β΄698 της 1.3.2019 και δεν αποτελεί δικαίωμα κανενός υπηρεσιακού παράγοντα να τον καταστρατηγεί ή να καταργεί μέρος αυτού. Επιπλέον, προειδοποιεί για τους κινδύνους που θα προκύψουν από την απουσία εποπτείας της κυκλοφορίας των συρμών για το δρομολόγιο Πλατύ – Φλώρινα – Πλατύ μήκους 320 περίπου χιλιόμετρων από Σταθμάρχη. 

 

Επειδή ο Σταθμός της Έδεσσας θα στερήσει τη γραμμή από την αναγκαία εποπτεία της κυκλοφορίας από Σταθμάρχη.

Επειδή το Σταθμό χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση άνθρωποι οι οποίοι μετακινούνται προκειμένου να εργαστούν από και προς άλλους σταθμούς.

Επειδή η αναβάθμιση και η επέκταση του υφιστάμενου δικτύου και όχι η κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Έδεσσας μπορεί να βοηθήσει στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ η κατάργησή του οδηγεί σε περαιτέρω συρρίκνωση την οικονομική δραστηριότητα της ΠΕ Πέλλας και τις υπηρεσίες που λειτουργούν σε αυτή περισσότερο από έναν αιώνα.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

1) Προτίθεστε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για την κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού της  Έδεσσας, καθόσον μεταξύ άλλων θα θέσει σε κίνδυνο την ασφαλή κυκλοφορία των συρμών, αλλά και θα απορρυθμίσει τη ζωή σημαντικού αριθμού ανθρώπων οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά από και προς άλλους σταθμούς της γραμμής;

2) Σε ποια φάση βρίσκεται το έργο της νέας χάραξης της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών (επέκταση του Δυτικού Προαστιακού της Θεσσαλονίκης) και της αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής μέσω του έργου της ηλεκτροκίνησης;