IFΤην Τετάρτη 22/5 βρεθήκαμε έξω από το 2ο Γυμνάσιο και συζητήσαμε μαζί με μαθητές και των τριών κατευθύνσεων  πως έγραψαν για τα μαθήματα που έχουν εξεταστεί μέχρι στιγμής και ειδικότερα για το σημερινό (σ.σ. Τετάρτης) συγκεκριμένο μάθημα. Δεύτερο ερώτημα επίσης πόσο θα τους επηρέαζε η απεργία των καθηγητών μεσούσης των πανελλαδικών εξετάσεων και τέλος τους ρωτήσαμε την κλασική ερώτηση που ρωτούσαν και σε εμάς, μετά το Λύκειο τι; Τα μαθήματα της Τετάρτης ήταν η Φυσική για τη θετική και την τεχνολογική κατεύθυνση και η Νεοελληνική λογοτεχνία για τη θεωρητική κατεύθυνση. Ας δούμε τι μας απάντησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ` Λυκείου. Ακόμη και κάποιοι να μην γράψουν καλά, δεν χάλασε κι ο κόσμος, είναι όπως το τραγούδι : – Άκου Μάνα, για όλους έχει ο Θεός…

 

 

Μίλτσης Γιώργος (θεωρητική)

 

Άσχετα από το γεγονός ότι ένα 90% είχαμε πάει αδιάβαστοι και το κείμενο που έπεσε είχε πέσει πριν δύο χρόνια και μάλιστα το πιο αντιsos θέμα της χρονιάς, σχετικά έβαλαν εύκολες ερωτήσεις και πιστεύω πως οι περισσότεροι τα πήγαν καλά.

 

Πιστεύω ότι θα μας επηρέαζε θετικά γιατί θα είχαμε περισσότερο διάβασμα, αλλά από την άλλην μπορούσε να έριχνε και την ψυχολογία των παιδιών. Είναι ανάλογα.

 

Μετά το Λύκειο πιστεύω ότι οι περισσότεροι θα μείνουν άνεργοι και θα στραφούν στα χωριά, δηλαδή στις γεωργικές-χειρονακτικές εργασίες.

 

Βλαδίκας Χρήστος (Τεχνολογική)

 

Τα θέματα ήταν δύσκολα, για κάποιον που είχε κάνει το μέτριο με το λίγο διάβασμα δεν θα μπορούσε να γράψει καλά. Έπρεπε κάποιος να είναι πολύ καλά διαβασμένος για να ανταπεξέλθει στα θέματα. Τα πρώτα που ήταν σωστό-λάθος, μπορούσε να γράψει κατά τη γνώμη μου αλλά στο τρίτο και τέταρτο θέμα θα δυσκολευόταν πάρα πολύ.

 

Η απεργία θα μπορούσε να μας κάνει να αγχωθούμε ακόμη περισσότερο γιατί αυτά που είχαμε διαβάσει τόσες μέρες πριν το Πάσχα θα μπορούσαμε να τα ξεχάσουμε και το άλλο είναι ότι μπορείς να πεις ότι τελειώσαμε, δηλαδή δίνω αυτή τη μέρα και τελειώσαμε. Αν κάποιος μαθητής πήγαινε να δώσει μάθημα και έβλεπε ότι δεν θα γίνει μάθημα θα του έπεφτε όλο το ηθικό και δεν θα συνέχιζε να διαβάζει.

 

Αν δεν περάσουμε κάπου θα γυρίσουμε στο χωριό. Αγρότες θα γίνουμε αν δεν βρούμε δουλειά γιατί με την ανεργία που υπάρχει στην Ελλάδα δεν μπορεί κανείς τίποτε χωρίς πτυχίο ή μεταπτυχιακά να πάει πουθενά.

 

Αθηνά Παπαηλία (Θεωρητική)

 

Γράφαμε λογοτεχνία και τα θέματα ενώ ήταν βατά αλλά νομίζω ότι από τα παιδιά κανένας δεν περίμενε να πέσει αυτό το θέμα. Για μένα προσωπικά ήταν δύσκολα τα θέματα και τώρα θα δούμε στη συνέχεια.

 

Πιστεύω ότι θα μας επηρέαζε πάρα πολύ διότι 1ον θα χάναμε πολλά μαθήματα και 2ον οι πανελλαδικές θα πήγαιναν μέχρι τον Ιούνιο-Ιούλιο όπου θα τελειώναμε πιο αργά.

 

Βασικά τα βλέπω λίγο σκούρα, ξέρουμε όλοι την κατάσταση της Ελλάδας με την κρίση που υπάρχει. Προσωπικά εγώ σκέφτομαι να φύγω στο εξωτερικό μπας και βρω καμιά δουλειά.

 

Ιωάννα Μπέλμπα (Τεχνολογική)

 

Ήταν δύσκολα όπως λένε όλοι, αλλά πιστεύω αν διάβαζε κάποιος όλη τη χρονιά θα έγραφε, ένα 15 τουλάχιστον σίγουρα.

 

Πιστεύω ότι θα επηρέαζε πολύ την ψυχολογία, γιατί όταν περιμένεις, όταν διαβάζεις όλη τη χρονιά και έρθει η ώρα να δώσεις πανελλήνιες και τελευταία στιγμή στο ακυρώνουν και έχεις πάλι την αναμονή ύστερα ποια ψυχολογία να έχεις; Στο τέλος απογοητεύεσαι δεν έχεις την ίδια διάθεση να γράψεις…

 

Πιστεύω ότι και να τελειώσουμε μια σχολή δεν είναι εύκολο, δεν υπάρχουν θέσεις εργασίας, ένα παραπάνω χαρτί δεν θα ωφελήσει σε τίποτε.

 

Αντωνία Μακρίδου (Τεχνολογική)

 

Για μένα τα θέματα ήταν αρκετά δύσκολα, πιο δύσκολα και από προηγούμενες χρονιές, όπως και στα μαθηματικά γενικής. Έχω να πω ότι στην Ελλάδα η εκπαίδευση είναι θέμα πολιτικής.

 

Πίστευα ότι θα μου περνούσε αρνητικά αλλά κατάλαβα φέτος πώς είναι η εκπαίδευση στην Ελλάδα και στην τελική πιστεύω ότι αυτή η απεργία θα έπρεπε να γίνει.

 

Βασικά είχα κάνει πολλά όνειρα που δυστυχώς λόγω του συστήματος δεν βλέπω να εκπληρώνονται. Από εκεί και πέρα στους μαθητές υπάρχει το απόλυτο κενό.

 

Αναστάσιος Μπάπκας (Θετική)

 

Τα θέματα από ό,τι άκουσα από μαθητές που είχανε διαβάσει σκληρά μέσα στη χρονιά ήταν πάρα πολύ δύσκολα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές αλλά αυτό συγκεκριμένα σε προσωπικό επίπεδο μου προσφέρνει πολλά, γιατί ενώ εγώ δεν είχα διαβάσει επαρκώς, τα θέματα που είχα διαβάσει έπεσαν κατά τύχη. Ήμουν πολύ ευνοημένος από αυτήν την άποψη και έτσι λοιπόν μπορούσα να γράψω έναν βαθμό γύρω στη βάση. Σε σύγκριση με τα μαθηματικά γενικής τα θέματα της φυσικής ήταν πιο εύκολα απ’ την άποψη ότι στα μαθηματικά δεν έχουν ξαναμπεί τόσο δύσκολα θέματα κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Φέτος θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν αρνητικό το ότι έβαλαν εύκολα θέματα στην έκθεση, εμπνέοντας μας μια χαλαρότητα και ύστερα μας έβαλαν αυτά τα δύσκολα θέματα και έχουμε αποτύχει όλοι παταγωδώς.

 

Προσωπικά θα με επηρέαζε θετικά γιατί θα είχα τον χρόνο να διαβάσω καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού οπότε θα είχαμε τελειώσει τον Αύγουστο νομίζω έχοντας έναν καλό βαθμό. Αλλά σε γενικό επίπεδο τα παιδιά πιστεύω πως θα αγχωνόντουσαν ακόμη περισσότερο, σε ποσοστό 90% δεν θα μπορούσανε να ανταπεξέλθουνε στις πανελλαδικές.

 

Μετά το λύκειο ίσως είμαι από τα ευνοημένα παιδιά διότι χάρη στην εργασία των γονέων μου, όντας ελεύθεροι επαγγελματίες, ακόμη και στην περίπτωση να μην πετύχω τους στόχους μου θα μπορούσα να συνεχίσω το επάγγελμά τους.