130709_Παρουσίαση προγράμματος ενίσχυσης ΜΜΕ από τον Περιφερειάρχη Κ Μακεδονίας Απόστολο ΤζιτζικώσταΤα αποτελέσματα από τις προτάσεις που υποβλήθηκαν στο πρόγραμμα “Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στους τομείς μεταποίησης, τουρισμού, εμπορίου- υπηρεσιών στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 207-2013” από υποψήφιους επενδυτές και στις επτά περιφερειακές ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, μαζί με τον Γενικό Διευθυντή της  Κ.Ε.Π.Α.- Α.Ν.Ε.Μ. Σπύρο Σκοτίδα, στην έδρα της ΠΚΜ στη Θεσσαλονίκη.

            Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας αναφέρθηκε αναλυτικά στα αποτελέσματα που προέκυψαν με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής και παραλαβής προτάσεων του προγράμματος, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Επίσης, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε μια πρόσφατη, ιδιαίτερα θετική εξέλιξη σχετικά με την απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. «Σε διάστημα 6 μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης, δηλαδή κατά το Α΄εξάμηνο του 2013,  πετύχαμε να αυξήσουμε την απορροφητικότητα των πόρων του ΕΣΠΑ κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, από το 52% στο 60,71%, και να διασφαλίσουμε τη θέση της Κεντρικής Μακεδονίας, στις πρώτες Περιφέρειες της Ελλάδας, σε ρυθμούς απορρόφησης ευρωπαϊκών πόρων και ολοκλήρωσης έργων που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ. Δώσαμε τη μάχη και σήμερα έχουμε τους πρώτους καρπούς, καθώς διασφαλίζουμε την ολοκλήρωση της μεγάλης πλειοψηφίας των έργων και παράλληλα, περιορίζουμε τον κίνδυνο απεντάξεων για έργα που τρέχουν στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Στη σκληρή και επίμονη μάχη που δίνουμε στην Κεντρική Μακεδονία έχουμε ανάγκη από στηρίγματα, έχουμε ανάγκη από νίκες, από επιτυχίες. Η υπερκάλυψη του στόχου και η αύξηση των κονδυλίων που εισρέουν στην Περιφέρειά μας είναι μια πραγματική νίκη, είναι ένα ουσιαστικό στήριγμα. Παρά τα αισιόδοξα μηνύματα που λαμβάνουμε, δεν εφησυχάζουμε. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας, εντείνουμε ακόμα περισσότερο τους ρυθμούς μας, προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερη αύξηση στην απορροφητικότητα των ενταγμένων έργων της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, προκειμένου να μην χαθούν ευρωπαϊκοί πόροι, ζεστό χρήμα, που έχει ανάγκη ο τόπος μας», δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

            «Ο πραγματικός πυλώνας της οικονομίας είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις οποίες οφείλουμε να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε. Προς την κατεύθυνση αυτή κινηθήκαμε, έχοντας αρωγούς στην προσπάθειά μας τα Επιμελητήρια της Κεντρικής Μακεδονίας και την αγαστή συνεργασία της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ. Πιστέψαμε στην αποτελεσματικότητα του προγράμματος αυτού και το υποστηρίξαμε εξαρχής με όλες μας τις δυνάμεις. Επισκέφθηκα προσωπικά όλες τις περιφερειακές ενότητες για να παρουσιάσω τη δυναμική του προγράμματος, στις ενημερωτικές ημερίδες που διοργανώσαμε σε συνεργασία με τα κατά τόπους επιμελητήρια, με σκοπό την πληρέστερη και αναλυτικότερη παρουσίαση των δυνατοτήτων συμμετοχής στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Περιφέρειάς μας. Πετύχαμε τη μαζική συμμετοχή των ενδιαφερομένων, που αποτελεί εχέγγυο ότι τα χρήματα από τα διαρθρωτικά ταμεία θα διοχετευθούν άμεσα στην αγορά και από το πρόγραμμα αυτό δεν θα χαθεί ούτε ένα ευρώ», δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

ESPAΣύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, για όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρελήφθησαν για χρηματοδότηση 3.553 προτάσεις επενδυτικών σχεδίων από ισάριθμες επιχειρήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. 30 εκατομμυρίων ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική διαθέσιμη δαπάνη του προγράμματος υπερκαλύφθηκε σε ποσοστό 157%, καθώς η δημόσια δαπάνη των επενδυτικών σχεδίων που παρελήφθησαν ανέρχεται σε 230 εκατομμύρια ευρώ περίπου, έναντι 90 εκατομμυρίων ευρώ, που ήταν η αρχικά διαθέσιμη.

            Η μαζική συμμετοχή των επιχειρήσεων στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και η υπερκάλυψη της δημόσιας δαπάνης αποτελεί ένα απτό αισιόδοξο μήνυμα για την τόνωση της επιχειρηματικότητας, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τη διατήρηση και τη δημιουργία νέου εισοδήματος και νέων θέσεων εργασίας, με θετικές επιπτώσεις στη μείωση του αναπτυξιακού ελλείμματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Εργαζόμαστε εντατικά και μεθοδικά, ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι πόροι της νέας προγραμματικής περιόδου θα κατευθυνθούν στις πραγματικές αναπτυξιακές προτεραιότητες της περιοχής μας», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, επισημαίνοντας τη χρησιμότητα του προγράμματος εν μέσω της κρίσης. «Σε μια  δύσκολη χρονική συγκυρία, το πρόγραμμα αυτό δίνει μια ανάσα ζωής στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, οι οποίοιτα τελευταία χρόνια βιώνουν έντονα τις συνέπειες της κρίσης. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι συμμετείχαν στο πρόγραμμα νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις, που υπερέβησαν μάλιστα το αναμενόμενο ποσοστό κάλυψης κατά 4,17%, μειώνοντας τα υψηλά ποσοστά ανεργίας που πλήττουν τους νέους της Περιφέρειάς μας. Αφήνουμε στο παρελθόν την παλιά, επιδοτούμενη και κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα και κοιτάζουμε το μέλλον, στηρίζοντας τη νέα, δυναμική, εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, την οποία θέτουμε ως κορυφαίο άξονα προτεραιότητας, για την Κεντρική Μακεδονία της επόμενης δεκαετίας. Με συντονισμό και συνεργασία των φορέων, όπως τα επιμελητήρια, με φορείς υλοποίησης, όπως η ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ και την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή, αλλά και με την κατάρτιση προγραμμάτων, όπως αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα, είμαι αισιόδοξος ότι θα δώσουμε αναπτυξιακή ώθηση στις επιχειρήσεις και συνολικά στην Κεντρική Μακεδονία», κατέληξε ο κ. Τζιτζικώστας

            Όπως εξήγησε ο κ. Τζιτζικώστας, τα επενδυτικά σχέδια-προτάσεις αφορούν σε τρεις τομείς, τη μεταποίηση, όπου το ποσοστό των προτάσεων που κατατέθηκαν ήταν 31,64% επί του συνόλου, δηλαδή 1.124 προτάσεις, τον τουρισμό, όπου το ποσοστό ήταν 20,29%, δηλαδή 721 προτάσεις και το εμπόριο-υπηρεσίες, με ποσοστό 48,07%, δηλαδή 1.708 προτάσεις. Σχετικά με το είδος των επιχειρήσεων που συμμετείχαν, από τις 3.533 επιχειρήσεις που συμμετείχαν το 65,83 %, δηλαδή 2.339 επιχειρήσεις, είναι υφιστάμενες, το 16,24%, δηλαδή 577 επιχειρήσεις, είναι νέες και το 17,93%, δηλαδή 637 επιχειρήσεις, είναι υπό σύσταση. Επίσης, σε ό,τι αφορά το μέγεθος των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, κυριάρχησαν οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (0 έως 10 άτομα) με ποσοστό 81,93% (δηλαδή 2.911 επιχειρήσεις), ακολούθησαν οι μικρές επιχειρήσεις (από 10 έως 50 άτομα) με ποσοστό 15,96% (δηλαδή 567 επιχειρήσεις) και οι μεσαίες επιχειρήσεις (από 50 έως 250 άτομα), με ποσοστό 2,11% (δηλαδή 75 επιχειρήσεις).

                    spuros skotidas    Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ Σπύρος Σκοτίδας ευχαρίστησε την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την άριστη συνεργασία. «Το επίπεδο της μεταξύ μας συνεργασίας ήταν ιδιαίτερα υψηλό και απέδωσε εξαιρετικά αποτελέσματα, τα οποία αποτυπώνονται στα στοιχεία που δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα. Στόχος μας ήταν να αυξήσουμε το ενδιαφέρον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων, ιδιαίτερα εκτός της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, και να τους ενεργοποιήσουμε να εκμεταλλευτούν τα οφέλη του προγράμματος», δήλωσε ο κ. Σκοτίδας. Ο κ. Σκοτίδας επισήμανε τη συμμετοχή στο πρόγραμμα πολλών νέων και υπό σύσταση επιχειρήσεων, γεγονός που υποδηλώνει την εμφάνιση μιας διαφορετικής επιχειρηματικής νοοτροπίας. Ο Γενικός Διευθυντής της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ αναφέρθηκε στη διαδικασία αξιολόγησης των επενδυτικών προτάσεων που έχουν υποβληθεί, ώστε στις αρχές Σεπτεμβρίου να υπάρξουν τα οριστικά αποτελέσματα, με στόχο την έναρξη υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων εντός του 2013.

            Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σκοτίδας, σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας της ΠΚΜ, η κατανομή των προτάσεων ήταν 57%, δηλαδή 2.017 προτάσεις, για την Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και 43% για τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της ΠΚΜ, όπου η Π.Ε. Χαλκιδικής παρουσίασε το μεγαλύτερο αριθμό προτάσεων με ποσοστό 15,28%, δηλαδή 543 προτάσεις, ενώ ακολούθησε η Π.Ε. Πιερίας με 9,48%, δηλαδή 337 προτάσεις.

            Ειδικότερα, στον τομέα του τουρισμού, η μεγαλύτερη συμμετοχή επιχειρήσεων παρατηρήθηκε στις Π.Ε. Χαλκιδικής και Π.Ε. Πιερίας -με 336 και  189 προτάσεις αντίστοιχα. Στον τομέα  του εμπορίου-υπηρεσιών, εκτός της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, ξεχώρισε η Π.Ε. Σερρών με 128 προτάσεις, ενώ στον τομέα της μεταποίησης η Περιφερειακή Ενότητα με τις περισσότερες προτάσεις είναι η Ημαθία με 81 προτάσεις. Αναφορικά με το είδος της επιχείρησης (υφιστάμενη, νέα, υπό σύσταση), η Περιφερειακή Ενότητα που εμφανίζει το μεγαλύτερο αριθμό υπό σύσταση προτάσεων για χρηματοδότηση, εκτός της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, είναι η Π.Ε. Χαλκιδικής, με 113 προτάσεις.

            Στο σύνολο όλων των κλάδων δραστηριότητας από τους τρεις τομείς (μεταποίηση-τουρισμός-εμπόριο-υπηρεσίες), την πρώτη θέση κατέχει με συντριπτική πλειοψηφία ο κλάδος δραστηριότητας που αφορά στα τουριστικά καταλύματα, με 721 προτάσεις. Ειδικότερα, στον κλάδο δραστηριότητας του τομέα μεταποίησης κυριαρχεί ο κλάδος των τροφίμων, με 248 προτάσεις. Στον τομέα εμπόριο-υπηρεσίες, στον κλάδο δραστηριοτήτων των υπηρεσιών, υπερισχύει ο κλάδος των αρχιτεκτονικών δραστηριοτήτων, με 249 προτάσεις. Στον τομέα εμπόριο-υπηρεσίες, στον κλάδο δραστηριοτήτων του εμπορίου, κυριαρχεί ο κλάδος του χονδρικού εμπορίου, με 563 προτάσεις.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΗΦΘΕΙΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ KENTΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Στις 7/6/2013 ολοκληρώθηκε η διαδικασία παραλαβής των προτάσεων που είχαν υποβληθεί ηλεκτρονικά έως και τις 16/5/2013 από τις επιχειρήσεις οι οποίες είχαν δικαίωμα έως τις 20/5/2013 να καταθέσουν/αποστείλουν το φάκελο της πρότασης (για ορισμένες περιπτώσεις λόγω τεχνικών ζητημάτων που εξετάσθηκαν και εγκρίθηκαν από τη ΜΟΔ Α.Ε. η ηλεκτρονική υποβολή καθώς και κατάθεση/αποστολή του φακέλου έγινε λίγες ημέρες αργότερα)

 

Με βάση τους πίνακες και τα στατιστικά στοιχεία παραλαβής τα οποία εξήχθησαν σύμφωνα με τα στοιχεία που δήλωσαν οι επιχειρήσεις επισημαίνονται τα εξής :

 

1.   Για την Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας παρελήφθησαν μαζί με τους φακέλους των απαιτούμενων δικαιολογητικών) για χρηματοδότηση 3553 προτάσεις (επενδυτικά σχέδια) από ισάριθμες επιχειρήσεις συνολικού προϋπολογισμού €1.032.127.746,12, χρηματοδοτούμενου προϋπολογισμού €468.175.320,71 και Δημόσιας Δαπάνης (επιχορήγησης) € 230.984.961,75

Σε σχέση με τις προτάσεις που υπεβλήθησαν ηλεκτρονικά δεν υπέβαλαν το φάκελο υποψηφιότητάς τους 33 επιχειρήσεις.

2.   Η συνολική Διαθέσιμη Δαπάνη του προγράμματος υπερκαλύφθηκε σε ποσοστό 157 % καθώς η Δημόσια Δαπάνη των επενδυτικών σχεδίων που παρελήφθησαν ανέρχεται σε €230.984.961,75  έναντι 90 εκ. ευρώ που ήταν η αρχικά διαθέσιμη.

3.   Σε σχέση με τη θεματική ενότητα (μεταποίηση, τουρισμός, εμπόριο-υπηρεσίες) που ανήκουν τα επενδυτικά σχέδια-προτάσεις, το 31,64% αφορά στον τομέα της μεταποίησης, το 20,29% τον τομέα του τουρισμού και το 48,07% στον τομέα Εμπόριο-Υπηρεσίες.

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Παραληφθείσες Προτάσεις

Ποσοστό (%)

Επιχορηγούμενος Προϋπολογισμός (€)

 

Δημόσια Δαπάνη (€)

Εμπόριο – Υπηρεσίες

1708

48,07%

121.064.357,72

59.566.365,82

Μεταποίηση

1124

31,64%

210.720.752,93

103.402.496,29

Τουρισμός

721

20,29%

136.390.210,06

68.016.099,64

Σύνολο

3553

100,00%

468.175.320,71

230.984.961,75

4.   Με βάση την κατανομή ανά είδος επιχείρησης (υφιστάμενες νέες και υπό σύσταση) το 65,83 % των επιχειρήσεων είναι υφιστάμενες, το 16,24% των επιχειρήσεων είναι νέες και το 17,93% των επιχειρήσεων είναι υπό σύσταση. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την προκήρυξη η αρχική αναλογία για τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων που θα εγκριθούν ήταν 70% για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις και 30% για τις νέες και υπό σύσταση. Κατά συνέπεια οι νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις καλύπτουν απόλυτα το ποσοστό (υπέρβαση κατά 4,17%) κάτι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, σε μία περίοδο κρίσης και υψηλής ανεργίας ιδιαίτερα στις νέες και στους νέους.

 

ΕΙΔΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Παραληφθείσες Προτάσεις

Ποσοστό (%)

Επιχορηγούμενος Προϋπολογισμός (€)

Δημόσια

Δαπάνη (€)

Υφιστάμενες

2339

65,83%

305.015.515,98

151.179.574,62

Νέες

577

16,24%

61.144.978,82

29.690.380,88

Υπό Σύσταση

637

17,93%

102.014.825,91

50.115.006,26

Σύνολο

3553

100,00%

468.175.320,71

230.984.961,75

 

 

 

 

 

 

5.   Σε σχέση με το μέγεθος των επιχειρήσεων,  όπως αναμενόταν κυριαρχούν οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (0 έως 10 άτομα) με ποσοστό 81,93% και ακολουθούν μικρές επιχειρήσεις (από 10 έως 50 άτομα) με ποσοστό 15,96% και οι μεσαίες επιχειρήσεις (από 50 έως 250 άτομα) με ποσοστό 2,11%

 

ΜΕΓΕΘΟΣ

Παραληφθείσες Προτάσεις

Ποσοστό (%)

Επιχορηγούμενος Προϋπολογισμός (€)

Δημόσια

Δαπάνη (€)

Πολύ Μικρές

2911

81,93%

366.679.098,72

181.760.353,32

Μικρές

567

15,96%

87.296.286,15

43.544.635,09

Μεσαίες

75

2,11%

14.199.935,84

5.679.973,34

Σύνολο

3553

100,00%

468.175.320,71

230.984.961,75

 

Σε επίπεδο Νομού στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα :

 

·      Η κατανομή των προτάσεων είναι μοιρασμένη σε 57% για το Νομό Θεσσαλονίκης και 43% στους υπόλοιπους Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας. Ωστόσο σε επίπεδο επιχορηγούμενου προϋπολογισμού η αναλογία είναι 51,07% για το Νομό Θεσσαλονίκης και 49,08% για τους υπόλοιπους Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας.

 

·      13 επιχειρήσεις έχουν δηλώσει δύο τόπους υλοποίησης κατά κανόνα στη Θεσσαλονίκη και εκτός Θεσσαλονίκης.

 

·      Εκτός από το Νομό Θεσσαλονίκης (2017 προτάσεις/56,77%) ο Νομός με τις περισσότερες προτάσεις είναι ο Νομός Χαλκιδικής (543 προτάσεις/15.28%) και έπεται ο Νομός Πιερίας (337 προτάσεις/9.48%).

 

·      Ο Νομός με το μικρότερο ποσοστό συμμετοχής είναι ο Νομός Κιλκίς (89 προτάσεις/2,50%).

 

·      Η μεγάλη συμμετοχή των επιχειρήσεων στους Νομούς Χαλκιδικής και Πιερίας οφείλεται στην υψηλή συμμετοχή επιχειρήσεων από τον τομέα του τουρισμού με 336 και 189 προτάσεις αντίστοιχα.

 

·      Ο Νομός με τις περισσότερες υποβολές στον τομέα  εμπορίου-υπηρεσιών εκτός του Νομού Θεσσαλονίκης, είναι ο Νομός Σερρών με 128 προτάσεις, ενώ στη θεματική ενότητα της μεταποίησης εκτός του Νομού Θεσσαλονίκης, ο Νομός με τις περισσότερες προτάσεις είναι ο Νομός Ημαθίας(81 προτάσεις).

 

·      Σε σχέση με το είδος της επιχείρησης(υφιστάμενη/νέα/υπό-σύσταση) ο Νομός που εμφανίζει το μεγαλύτερο αριθμό υπό σύσταση προτάσεων , εκτός του Νομού Θεσσαλονίκης, είναι ο Νομός Χαλκιδικής με 113 προτάσεις.

 

6.   Σε σχέση με τους κλάδους δραστηριότητας διαπιστώνονται τα εξής:

 

v   Στο σύνολο όλων των κλάδων από όλες τις θεματικές ενότητες (μεταποίηση-τουρισμός-εμπόριο-υπηρεσίες) με συντριπτική πλειοψηφία την πρώτη θέση κατέχει ο κλάδος 55 : Τουριστικά καταλύματα με 721 προτάσεις συνολικού επιχορηγούμενου προϋπολογισμού €136.390.210.06 και Δημόσιας Δαπάνης €68.016.099,64.

 

v   Στη θεματική ενότητα του τομέα Μεταποίησης κυριαρχεί ο κλάδος των τροφίμων με 248 προτάσεις συνολικού επιχορηγούμενου προϋπολογισμού €39.767.547,84 και Δημόσιας Δαπάνης €19.332.885,30.

 

v   Στη θεματική ενότητα Εμπορίου-Υπηρεσίες στον τομέα των υπηρεσιών υπερισχύει ο κλάδος των αρχιτεκτονικών δραστηριοτήτων στον οποίο συμμετέχουν μηχανικών (πολιτικοί/ αρχιτέκτονες / τοπογράφοι /μηχανολόγοι /..κ.λ.π) και των τεχνικών εταιρειών, με 249 προτάσεις. Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός των εν λόγω προτάσεων ανέρχεται σε  €14.905.918,42 με Δημόσια Δαπάνη €7.370.342,97.

 

v   Στη θεματική ενότητα του τομέα Εμπόριο-Υπηρεσίες στον τομέα του εμπορίου κυριαρχεί ο κλάδος του χονδρικού εμπορίου με 563 προτάσεις συνολικού επιχορηγούμενου προϋπολογισμού €40.613.170,98 και Δημόσιας Δαπάνης €19.949.470,67.

 Απολογιστικά Στοιχεία της Καμπάνιας Δημοσιότητας του προγράμματος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

 

Ø        Κατεγράφησαν περίπου 12.000 τηλεφωνικές κλήσεις σε όλα τα σημεία ενημέρωσης κοινού (Περιφέρεια, ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ, Επιμελητήρια)

Ø        Απαντήθηκαν 1.037 mail

Ø        Πραγματοποιήθηκαν 6.100 επισκέψεις σε όλα τα σημεία ενημέρωσης κοινού Περιφέρεια, ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ, Επιμελητήρια)

Ø        Διοργανώθηκαν 30 εκδηλώσεις (συμπεριλαμβανομένων εξατομικευμένων συναντήσεων –πολιτική ενέργεια ενημέρωσης – στις Σέρρες και στη Θεσσαλονίκη)

Ø        Δόθηκαν 30 συνεντεύξεις στα ΜΜΕ (μαζί με τις δηλώσεις-συνεντεύξεις του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας)

Ø        Υπήρξαν πάνω από 200 δημοσιεύματα και αφιερώματα στον τοπικό, περιφερειακό και πανελλήνιο τύπο που αφορούσαν την προβολή του προγράμματος στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ø        Αναρτήθηκαν αφίσες σε μαζικούς χώρους σε όλους τους Νομούς της Περιφέρειας.

Ø        Προβλήθηκαν πάνω από 500 ραδιοφωνικά μηνύματα σε σταθμούς της Περιφέρειας.

Ø        Πραγματοποιήθηκαν 20 έντυπες καταχωρήσεις σε ΜΜΕ όλων των Νομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Διανεμήθηκαν ειδικά έντυπα για το πρόγραμμα, καθώς και χρηστικά έντυπα έκδοσης της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ με οδηγίες και χρήσιμες συμβουλές για την ορθή υποβολή της πρότασης.