Τη στιγμή που η Ευρώπη αναζητεί ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο για να αντιμετωπίσει την κινεζική αντεπίθεση, αλλά και την αναδιάταξη των δυνάμεων στις ΗΠΑ, η Ελλάδα επιμένει σε ένα παλαιό και μη αναπτυξιακό μοντέλο επιχειρηματικότητας.
Όσο και αν αρκετές startup εταιρείες εμπλέκονται ενεργά με τις νέες τεχνολογίες και επιδιώκουν να κάνουν βήματα εκτός των ελληνικών συνόρων, οι περισσότεροι έλληνες επιχειρηματίες συνεχίζουν να επενδύουν στον κλάδο της εστίασης, δηλαδή σε καφετέριες, μπαρ και μαγαζιά πρόχειρου φαγητού.
Όπως παρουσιάζει η Καθημερινή της Κυριακής, τα εστιατόρια, οι καφετέριες και τα μπαρ είναι πάνω από το 10% των νέων επιχειρήσεων που έχουν ανοίξει στην Ελλάδα το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ).
Κατά το τρέχον έτος έχουν ιδρυθεί 7.323 νέα νομικά πρόσωπα. Εξ αυτών, τα 445 (6,08%) ανήκουν στην κατηγορία των εστιατορίων και των κινητών μονάδων εστίασης, και τα 327 (4,47%), στην κατηγορία της παροχής ποτών.
Το 40% των νέων εταιρειών ανήκει σε 20 κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, εκ των οποίων όμως ούτε ένας δεν αφορά τη βιομηχανική παραγωγή ή την καινοτομία. Αντίθετα, πολλές υπάγονται στο ευρύτερο χώρο του τουρισμού ή του λιανεμπορίου.
122 επιχειρήσεις ανήκουν στην κατηγορία της τεχνολογίας (προγραμματισμός ηλεκτρονικών συστημάτων (1,67%), ενώ 102 δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυπήγησης και της επισκευής πλοίων (1,39%).