Μία δυναμική πορεία και εκδήλωση διαμαρτυρίας στο προαύλιο του Διοικητηρίου της Έδεσσας πραγματοποίησαν ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Έδεσσας, συνοδευόμενοι από μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.
Η αντιπροσωπεία των μαθητών και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων επισκέφτηκε επίσης τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη και του επέδωσε Ψήφισμα Διαμαρτυρίας.
Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης δέχθηκε την αντιπροσωπεία και συζήτησε με τους μαθητές και γονείς για τα αιτήματά τους και την αγωνίας τους για το «Νέο Λύκειο» και, ακόμη, για καλύτερες σπουδές και προοπτικές προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Ο κ. Θεοδωρίδης ανέφερε ότι συμμερίζεται την αγωνία και τα αιτήματα των μαθητών και πρόκειται άμεσα να ενημερώσει τον Περιφερειάρχη και τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας για το περιεχόμενο του ψηφίσματος. Με την ευκαιρία, τόνισε ότι η παιδεία χρειάζεται να αποκτήσει έναν εξωστρεφή προσανατολισμό και να προετοιμάσει καλύτερα τους μαθητές για το νέο, εξαιρετικά ανταγωνιστικό και διεθνοποιημένο περιβάλλον απασχόλησης. «Χρειάζεται να δημιουργήσουμε σχολεία που ευνοούν την καινοτομία και δημιουργικότητα και όχι την άκριτη αποστήθιση γνώσεων ξεκομμένων από τις κοινωνικές ανάγκες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αντιπεριφερειάρχης.
Οι μαθητές επέλεξαν συμβολικά τη σημερινή ημέρα της επετείου του Πολυτεχνείου για την εκδήλωση διαμαρτυρίας και επίσης για να μην υπάρξει απώλεια διδακτικών ωρών.
Τα αιτήματά τους προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνουν:
1. Την έγκαιρη δημοσιοποίηση της Τράπεζας Θεμάτων και την άμεση πρόσβαση όπλων των μαθητών σε αυτή.
2. Τον περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να επαρκούν οι ώρες διδασκαλίας στο σχολείο και να περιοριστεί το φαινόμενο της παραπαιδείας.
3. Τη μείωση των μαθητών ανά τάξη ώστε να υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για να λύνονται οι απορίες των μαθητών.
4. Σωστή αξιολόγηση των Θεμάτων της Τράπεζας έτσι ώστε η τυχαία κλήρωση να μη δημιουργεί άνιση αντιμετώπιση των μαθητών διαφορετικών Λυκείων.
5. Επίσης, να δίνεται η δυνατότητα επιλογής σχολών από διαφορετικά πεδία, όπως υπήρχε στο προϋπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα και να μην εγκλωβίζονται οι μαθητές σε επιλογής σχολής μόνο από ένα πεδίο.