Από την 1 Μαΐου ισχύει ανώτατο όριο στις τιμές των ακτοπλοϊκών ναύλων, και θα αφορά τόσο τις μετακινήσεις των επιβατών όσο και τις μεταφορές οχημάτων, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας.
31E4574236178A6000614F661507FC5D
Με την απόφαση του υπουργού, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, «αναπροσαρμόζονται οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία, και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον».

Το πλαφόν αφορά στις τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (ΙΧΕ) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον.

Συγκεκριμένα, «οι νέες τιμές αφορούν σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας και δεν έχουν εφαρμογή στις συνδέσεις στις οποίες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση. Επίσης, δεν έχουν εφαρμογή στα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί και καταβλήθηκε η αξία τους πριν από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης».

Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια εκδίδεται Υπουργική Απόφαση η οποία ορίζει μειωμένες τιμές στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενες γραμμές). Η μείωση είναι της τάξης του 2,6%.

Αποφάσεις που αφορούν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κάθε χρόνο, με βάση τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ και πέρυσι ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν μειωμένος κατά 1,7%, με απόφαση του πρώην υπουργού δεν πραγματοποιήθηκε καμία μείωση! Οι μειώσεις αυτές αφορούν τις επιδοτούμενες γραμμές καθώς και ελεύθερες γραμμές μεταξύ λιμένων που η διακίνηση επιβατών δεν υπερβαίνει κατά περίπτωση τους 150.000 ή τους 300.000 επιβάτες. Για τις ελεύθερες γραμμές οι τιμές αυτές δεν είναι δεσμευτικές αλλά είναι ενδεικτικές και το υπουργείο παρεμβαίνει σε ειδικές περιπτώσεις, όταν ενεργοποιείται η διαδικασία διερεύνησης εναρμονισμένων πρακτικών (καρτέλ).

Πέραν των ανωτέρω, η Κυβέρνηση μελετά παρεμβάσεις για περαιτέρω μείωση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι οποίες ιδιαίτερα σε ορισμένες γραμμές είναι δυσανάλογα υψηλές, επιβαρύνοντας κυρίως τις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα.