ypoyrgeiopaidias_aftodioikisi-620x320
Ο νέος Υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης την Τρίτη από τη Βουλή στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων περιέγραψε όλες τις αλλαγές που θα γίνουν στις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Κωδικοποιημένα ο προανήγγειλε:

Μείωση της διδακτέας ύλης στα σχολεία, περικοπή της χρονικής διάρκεια των εξετάσεων στα γυμνάσια, νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και «ψαλίδι» στις αποσπάσεις δασκάλων και καθηγητών σε κόμματα, βουλευτικά γραφεία και κρατικούς φορείς.

Ο Υπουργός μίλησε για τα λεγόμενα “κρατικά φροντιστήρια” δηλάδή για την επαναφορά της ενισχυτικής διδασκαλίας στα γυμνάσια και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα λύκεια.

Αλλαγές στα τεχνικά λύκεια

Έγινε λόγος για Θεσμοθέτηση του 4ου έτους στα επαγγελματικά λύκεια το οποίο θα είναι προαιρετικό και επιδοτούμενο για τα παιδιά που θα θέλουν να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία.

Μόνιμοι διορισμοί

Ο Νίκος Φίλης σημείωσε την ανάγκη μόνιμων διορισμών, λέγοντας ότι «θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ενός αριθμού μόνιμων διορισμών μέσα στο 2016».

Ειδική αγωγή

Σχετικά με την ειδική αγωγή ο Υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για λειτουργία ενός τουλάχιστον ειδικού σχολείου ανά Διεύθυνση εκπαίδευσης και καθιέρωση ενός σύγχρονου συστήματος και παροχής εκπαιδευτικής υποστήριξης για όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Φέτος θα προσληφθεί επιπλέον προσωπικό 1.000 ατόμων στις δομές της ειδικής αγωγής .

Μείωση αποσπάσεων

Θα υπάρξει δραστική περικοπή των αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός αιθούσης. Σε συνεννόηση με τα αρμόδια όργανα, το υπουργείου Παιδείας θα προχωρήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, αρχής γενομένης από τα κόμματα, την Αυτοδιοίκηση, την εκκλησιαστική διοίκηση, καθώς και άλλους φορείς κρατικής διοίκησης. Το μέτρο, όπως είπε ο κ. Φίλης, θα εφαρμοσθεί από τη σχολική χρονιά το 2016 – 2017.

Υπηρεσιακές μεταβολές

Κάθε χρόνο μέχρι τον Ιούνιο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2016, θα έχουν οριστικοποιηθεί στον μεγαλύτερο βαθμό οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι πίνακες προσλήψεων, ούτως ώστε τα σχολεία να λειτουργούν από την πρώτη μέρα χωρίς κενά.

Θέλουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά

Η παιδεία αποτελεί μέγιστη εθνική και κοινωνική προτεραιότητα. Και δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο.
Μήπως σημαίνει αυτό ότι η παιδεία έπαψε πια να έχει ταξικές συνδηλώσεις; Κάθε άλλο! Αν μας απασχολεί το δημόσιο σχολείο είναι ακριβώς επειδή θέλουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα αμβλύνει και δεν θα οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες, όπως έκαναν οι -νεοφιλελεύθερης έμπνευσης- «μεταρρυθμίσεις» των τελευταίων ετών. Για μας, δεν υπάρχουν «nullo labore» στην εκπαίδευση που πρέπει να τους διώξουμε με εξεταστικά συστήματα-λαιμητόμους, επειδή οι αυστηρές δημοσιονομικές πολιτικές δεν αντέχουν να συντηρούν το δημοκρατικό σχολείο. Για μας, όλα τα παιδιά έχουν το δικό τους θρανίο στο σχολείο και σ’ αυτό το θρανίο θέλουμε να γραφτεί το ονοματεπώνυμό τους, είτε είναι ελληνικό, είτε ξενικής προέλευσης. Δίπλα δίπλα, όλα τα ελληνόπουλα, με όλα τα μεταναστόπουλα.

Θέλουμε ένα καλό σχολείο για όλους. Όμως, δεν θέλουμε μόνο ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, αλλά κι ένα σχολείο στο οποίο να ανθίζουν τα παιδιά μας. Θέλουμε, με άλλα λόγια, ένα καλό σχολείο για όλους.

Πολυνομοσχέδιο “Μπαλτά”

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός επισήμανε ότι θα συνεχιστεί το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, χωρίς να γίνουν βήματα προς τα πίσω από τις τομές που έχει ανάγκη η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. «Το νομοσχέδιο που έχει δημοσιοποιηθεί, θα αποτελέσει μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία», είπε ο κ. Φίλης, ο οποίος στη συνέχεια έκανε λόγο για «άμεσες», αλλά και «μακροπρόθεσμες» παρεμβάσεις.

Αναλαμβάνουμε να ανοίξουμε επιτέλους έναν συντεταγμένο διάλογο, με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα, για τη διαμόρφωση ενός μεταρρυθμιστικού οράματος για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», δήλωσε ο υπουργός και προσέθεσε ότι «χωρίς να πετάμε τα “καλά” που έχουν γίνει», θα αξιοποιηθούν οι εμπειρίες και πρακτικές εντός και εκτός της χώρας, ούτως ώστε «να επανασχεδιαστεί το σχολείο που θέλουμε, αναζητώντας τις πιο πλατιές κοινωνικές και πολιτικές συγκλίσεις».

«Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία», συνέχισε ο υπουργός, «πρέπει να γίνει υπόθεση πολλών κοινωνικών ομάδων, με καθοριστική τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, με αίσθηση ευρύτερης κοινωνικής ευθύνης, χωρίς συντεχνιασμούς και αναδιπλώσεις».

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ο στόχος του υπουργείου κινείται σε δύο άξονες: την αποκατάσταση του «τραυματισμένου» κύρους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και την «ακαδημαϊκή και δημοκρατική επανεκκίνηση των Ιδρυμάτων».

Τα πανεπιστήμια στο στόχαστρο μιας άδικης επίθεσης

Τα πανεπιστήμια μας, για μακρύ χρονικό διάστημα, έχουν βρεθεί στο στόχαστρο μιας άδικης επίθεσης, που είχε σαφείς, αλλά αδήλωτους στόχους. Οι στόχοι αυτοί ήταν:

-Η πλήρης απαξίωση του δημόσιου και ακαδημαϊκού τους χαρακτήρα
-Η υπονόμευση μιας διαδικασίας που διαμόρφωνε κριτικά σκεπτόμενους πολίτες, και
-Η καθιέρωση μιας εργαλειακής και χρησιμοθηρικής αντίληψης για τη νέα γνώση.

Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία θα καταργηθεί η αρμοδιότητά τους, να επιλέγουν ή να αποκλείουν υποψήφιους πρύτανεις και κοσμήτορες. «Καταργούμε αυτή την αρμοδιότητα, που αντιβαίνει στα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας», είπε ο κ. Φίλης.

Ακόμη, θα θα διατηρηθεί το ποσό που διατίθεται για τη φοιτητική μέριμνα, ενώ θα γίνουν ενέργειες για τη διαμόρφωση δομών αλληλεγγύης, για την ανάπτυξη αυτοδιαχειριζόμενων δραστηριοτήτων από τα ιδρύματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση για όλους τους οικονομικά αδύναμους φοιτητές.

Ο Νίκος Φίλης τέλος τόνισε για την “αιμοραγία” με τη μετανάστευση των νέων επιστημόνων ότι: “Θέλω να απευθυνθώ σε αυτό το τεράστιο δυναμικό της χώρας. Σε όλες και όλους που μόχθησαν να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που τους προσέφεραν τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά μας κέντρα. Πολλοί απ΄ αυτούς, μας έχουν κάνει περήφανους, γιατί αριστεύουν διεθνώς στην έρευνα. Άλλοι, πασχίζουν στη χώρα μας, να μπορέσουν να συνεχίσουν το επιστημονικό και διδακτικό τους έργο. Γνωρίζω, επίσης, ότι πολλοί αναζητούν λύσεις στο εξωτερικό, απελπισμένοι. Και άλλοι βρίσκονται σε καθεστώς απαράδεκτων όρων και συνθηκών εργασίας.

Δεσμευόμαστε ότι από τις πρώτες προτεραιότητές μας θα είναι η δρομολόγηση λύσεων για τα προβλήματα των νέων επιστημόνων.”

Πηγή: alfavita.gr