Στην τοποθέτησή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής επί του Νομοσχεδίου για τους βοσκοτόπους, ο Γιώργος Καρασμάνης ξεκαθάρισε εξ αρχής ότι υπερψηφίζει το συγκεκριμένο Ν/Σ, δεδομένου ότι, όπως είπε, είναι μια επαναδιατύπωση του Νομοθετικού Πλαισίου του 2014 (Ν 4264/Μάιος του 2014, Ν 4315/Δεκέμβριος του 2014) σε νέα έκδοση. Τόνισε μάλιστα ότι, αν αυτό χρειαζόταν κάποιες διευκρινίσεις, θα αρκούσε μια απλή υπουργική απόφαση ή μια ερμηνευτική εγκύκλιος διότι, όντως, το Νομοθετικό Πλαίσιο 2014, έχει λύσει οριστικά το ακανθώδες πρόβλημα των βοσκοτόπων. Εάν μάλιστα εφαρμοζόταν, κανένα πρόβλημα ή καθυστέρηση θα υπήρχε και οι δικαιούχοι θα είχαν ήδη πληρωθεί.
karasmanis_ypaat
          Ο πρώην Υπουργός υπενθύμισε ότι, πέρσι τέτοια εποχή είχαν καταβληθεί περισσότερα από 1,5 δις, παρέχοντας μια σημαντική οικονομική ανάσα στην αγορά, η οποία σήμερα στενάζει από έλλειψη ρευστότητας. Υπογράμμισε δε ότι, μέσα σ’ αυτό το 1,5 δις, περιλαμβάνονταν: η πρώτη δόση της ενιαίας ενίσχυσης, εξισωτικών αποζημιώσεων, προγραμμάτων για νέους αγρότες κλπ.

Κάνοντας λόγο για ¨ανευθυνότητες¨ – όπως τις χαρακτήρισε – που ακούγονται, ο Γιώργος Καρασμάνης αναφέρθηκε και στο θέμα των προστίμων. Είπε κατ’ αρχήν ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την ηγεσία του Υπουργείου, από το Βήμα της Βουλής, χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές, έβγαλε στο φως όλη την αλήθεια: ότι, πράγματι μας είχε επιβληθεί πρόστιμο – καταλογισμός ενός δις για τους βοσκοτόπους για την περίοδο 2009-2010-2011, ποσό που επιμερίστηκε σε μια τριετία (2014-2015-2016). Όπως επίσης ότι για την ενιαία ενίσχυση του 2012 και του 2013, μας επιβλήθηκαν πρόστιμα – καταλογισμοί 40 και 37 εκατομμυρίων αντίστοιχα. Ποσά τα οποία θα έπρεπε να παρακρατηθούν από τους ίδιους τους κτηνοτρόφους αλλά, τελικώς, κατέστη δυνατόν να μην τα πληρώσουν οι ίδιοι.

Εξ αιτίας όλων αυτών των προβλημάτων, όπως τόνισε ο πρώην Υπουργός, μας επιβλήθηκε το 2012 από την Κομισιόν ένα Σχέδιο Δράσης, το λεγόμενο ¨ACTION PLAN¨, με στόχο μέχρι τις αρχές του 2013 να έχει ολοκληρωθεί η πλήρης καταγραφή των επιλέξιμων βοσκοτόπων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Εντούτοις, είπε, μέσα σ’ αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, καταβλήθηκαν και η εξισωτική αποζημίωση του 2013 και – για πρώτη φορά – μέσα στο 2014 το 70% της εξισωτικής αποζημίωσης της ίδιας χρονιάς ενώ, το υπόλοιπο, είχε προγραμματιστεί να δοθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2015.

Ο Γιώργος Καρασμάνης είπε ακόμη ότι, με την αλλαγή του ορισμού των βοσκοτόπων που επετεύχθη σε συνεργασία με τα Κράτη – Μέλη του ευρωπαϊκού Νότου, από το 2015 και πέρα συμπεριλήφθηκαν, οι φρυγανώδεις, ποώδεις και ξυλώδεις εκτάσεις, και έτσι λύθηκε οριστικά το πρόβλημα των βοσκοτόπων με σημαντική αύξηση των επιλέξιμων εκτάσεων.

Ο πρώην Υπουργός, αναφέρθηκε επίσης στην στήριξη του κτηνοτροφικού κλάδου μέσα από τη νέα ΚΑΠ, με την εξασφάλιση για τους παραγωγούς μας 450 εκατομμυρίων κάθε χρόνο – επιπλέον 150 εκατομμύρια κάθε χρόνο, από την προηγούμενη Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013. Ακόμη, μέσα από τον Εθνικό Φάκελλο της νέας ΚΑΠ, δίδονται επιπλέον 25% δικαιώματα ενίσχυσης για νέους αγρότες και νέους κτηνοτρόφους. Και να σημειωθεί – είπε – ότι στα προϊόντα όπου παρέχεται συνδεδεμένη ενίσχυση, περιλαμβάνονται και τα κτηνοτροφικά ψυχανθή, για επάρκεια και μείωση κόστους των ζωοτροφών. Τόνισε ακόμη την παροχή συνδεμένης ενίσχυσης, τόσο στα βοοειδή, με στόχο τη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου κρέατος, όσο και στα αιγοπρόβατα, με στόχο την ενίσχυση παραγωγής ποιοτικού γάλακτος για τη φέτα. Ταυτόχρονα διασφαλίστηκε για πρώτη φορά η εξισωτική αποζημίωση (2015-2020) με κοινοτικούς πόρους (Κοινοτικός Κανονισμός: 1378/Δεκέμβριος 2014), «Πάρθηκαν και άλλα μέτρα για την ουσιαστική στήριξη των κτηνοτρόφων μας, δυστυχώς ο περιορισμένος χρόνος δεν μου δίνει τη δυνατότητα να τα παρουσιάσω», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρώην Υπουργός.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Γιώργος Καρασμάνης, ζήτησε να συμπεριληφθούν στο άρθρο 13 του Νομοσχεδίου που αναφέρεται στον ΕΛΓΑ, οι τροπολογίες τις οποίες είχε παραδώσει ολοκληρωμένες με την αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο και οι οποίες αφορούν στην βελτίωση του Κανονισμού για:
*προκαταβολή αποζημιώσεων σε πληγέντες.
*συμψηφισμό ασφαλιστικών εισφορών της χρονιάς που παραγωγοί υπέστησαν ζημιές, με αποζημιώσεις του ίδιου έτους Και άλλα σημαντικά.