Είναι γεγονός πως η Ελλάδα διανύει μία πρωτόγνωρη περίοδο κατά την οποία η αναγκαιότητα για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης είναι αναμφισβήτητη.
ps
Στο πλαίσιο αυτό, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, έχει επανειλλημένως πληγεί από αυθαίρετες, αιφνίδιες και στερούμενες κάθε νομιμότητας, κυβερνητικές πράξεις. Επιπλέον, η μείωση οικονομικών και ανθρώπινων πόρων και ο περιορισμός των προσλήψεων οδηγούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε μία πρωτοφανή ασφυξία και συχνά αδυναμία παροχής δημοτικών υπηρεσιών. Παρόλ’ αυτά, η Τοπική Αυτοδιοίκηση συνεχίζει να αποτελεί αναμφίβολα τον βασικό πυλώνα κοινωνικής αλληλεγγύης και διατήρησης της κοινωνικής συνοχής.
Όμως, σε πρόσφατο σχέδιο Νόμου «Μέτρα για την Επιτάχυνση του Κυβερνητικού Έργου και Άλλες Διατάξεις» και συγκεκριμένα στο άρθρο 14 αυτού «Θέματα εργαζομένων ΟΤΑ-Ωράριο Βρεφονηπιοκόμων» καταργείται προηγούμενη ρύθμιση περί καθιέρωσης πενθημέρου εβδομάδας εργασίας σαράντα ωρών και προβλέπεται η επαναφορά του εξαώρου εργασίας του παιδαγωγικού προσωπικού των Παιδικών Σταθμών.
Τούτο αποτελεί αναμφίβολα μία αρνητική τροπή, καθώς η επίτευξη της επαναφοράς του εξαώρου ωραρίου του παιδαγωγικού προσωπικού θα οδηγήσει σε αδιέξοδο και θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στη λειτουργία των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, χωρίς κάτι αντίστοιχο να προβλέπεται για το προσωπικό των Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών, δημιουργώντας σαφώς δομές δύο ταχυτήτων. Ιδιαίτερα την περίοδο περιορισμού των προσλήψεων, μία τέτοια ρύθμιση θα σήμανε δυσλειτουργία στην εξυπηρέτηση των οικογενειών καθώς είναι απολύτως βέβαιο πως θα οδηγήσει στη συρρίκνωση του ωραρίου λειτουργίας των δημοτικών παιδικών σταθμών με παράλληλη υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Επιπλέον, η μείωση του ωραρίου εργασίας, θα σήμανε επιβάρυνση κατά 30% του μισθολογικού κόστους ή σε αντίστοιχη μείωση των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών, με συνέπεια, πολλοί δημοτικοί παιδικοί σταθμοί, μη μπορώντας να ανταποκριθούν, να κλείσουν.

Αξίζει να σημειωθεί πως καθώς οι ΟΤΑ αποτελούν πλέον φορείς της γενικής κυβέρνησης, η μείωση του ωραρίου θα σημάνει επιβεβλημένη αναγκαιότητα για επιπλέον προσωπικό τουλάχιστον 2.500 ατόμων, με ετήσιο μικτό μισθολογικό κόστος των 20.000€, ήτοι ετήσια επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού κατά 50.000.000€.
Σαφώς είναι μία ρύθμιση που δεν συνάδει με την τρέχουσα περίοδο που διανύει η χώρα, καθώς ουδόλως πρόκειται για ουσιαστική μεταρρύθμιση στην κατεύθυνση εξοικονόμησης πόρων και παράλληλης παροχής υψίστου επιπέδου δημοτικών υπηρεσιών.
Επιπλέον, πρόκειται για μία ρύθμιση που αντίκειται στο άρθρο 102 παρ. 5 του Συντάγματος που προβλέπει και διασφαλίζει την αυτοτέλεια και την επάρκεια των πόρων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και αντίθετη με τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας που στο άρθρο 9 (Ν. 1850/89) προβλέπει το δικαίωμα των ΟΤΑ, σε επαρκείς ίδιους οικονομικούς και ανθρωπίνους πόρους, τους οποίους μπορούν να διαθέτουν ελεύθερα κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
Τέλος, να σημειώσουμε πως σε καμία χώρα της Ευρώπης και δη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν υφίσταται ειδική πρόβλεψη για μειωμένο ή προνομιακό ωράριο για το παιδαγωγικό προσωπικό των Παιδικών Σταθμών. Κάθε δε σχετική επιχειρηματολογία περί ιδιαιτερότητας του παιδαγωγικού λειτουργήματος και αναγκαίας ειδικής ρύθμισης ως προς το ωράριο εργασίας, δεν ερείδεται σε καμία επιστημονική τεκμηρίωση ούτε σε εθνική κείμενη νομοθεσία .
Στην κατεύθυνση αυτή, η ενημέρωσή σας για την διασφάλιση ενός ουσιαστικού πλαισίου μεταρρυθμίσεων και η παρέμβασή σας για την αποτροπή τέτοιας ρύθμισης που αντίκεται στις δεσμεύεις της χώρας μας για ορθολογική διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού και εξοικονόμιση οικονομικών πόρων, κρίνεται επιβεβλημένη.