Σημαντική αύξηση καταγράφουν οι ηλεκτρονικές απάτες με στόχο τις online οικονομικές συναλλαγές, οι οποίες παρουσιάζουν αντίστοιχα αυξητική τάση: Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, έρευνα των Kaspersky Lab και B2B International αποκαλύπτει ότι το 33% των οργανισμών παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών δεν προσφέρει στους καταναλωτές ένα ασφαλές κανάλι για όλες τις online πληρωμές.
Η αδυναμία αυτή διαπιστώνεται παρά το γεγονός ότι, όπως αναφέρει η έρευνα, το 62% έχει παρατηρήσει σημαντική αύξηση στην πραγματοποίηση συναλλαγών από τους πελάτες, με το 50% να πιστεύει ότι οι ηλεκτρονικές οικονομικές απάτες αυξάνονται.
Όπως σημειώνει η έρευνα των δύο επιχειρήσεων, τα δύο τρίτα (65%) όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι οι πελάτες τους χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο διαφορετικές συσκευές για να πραγματοποιούν online πληρωμές.
Ωστόσο, μόλις το 53% έχει υλοποιήσει σύστημα ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων. Επιπλέον, μόλις το 50% έχει υλοποιήσει μια εξειδικευμένη λύση για την καταπολέμηση της ηλεκτρονικής απάτης σε πραγματικό χρόνο, παρ’ ότι το 22% θεωρεί ότι αυτή είναι η πιο αποτελεσματική μορφή προστασίας.
Επιπλέον, λιγότερες από τις μισές εταιρείες (42%) επεκτείνουν μια τέτοια λύση στις συσκευές των πελατών τους και μόνο το 67% εφαρμόζει μια ασφαλή σύνδεση για όλες τις διαδικτυακές πληρωμές.
Το κόστος της στρατηγικής πρόληψης φαίνεται ότι αποθαρρύνει πολλές επιχειρήσεις και οργανισμούς από το να επενδύσουν περαιτέρω στην θωράκιση έναντι των online επιθέσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 48% αποδέχεται πως απλώς μετριάζει τον κίνδυνο, αντί να τον απομακρύνει εξ ολοκλήρου.
Επιπλέον, το 29% δηλώνει ότι είναι λιγότερο κοστοβόρο να αντιμετωπίσει τα περιστατικά οικονομικής απάτης, όταν αυτά προκύψουν, σε σχέση με τις προσπάθειες προληπτικής αποτροπής αυτών των συμβάντων.
«Η έρευνα δείχνει ότι οι τράπεζες και οι οργανισμοί ηλεκτρονικών πληρωμών δυσκολεύονται να διαχειριστούν την online οικονομική απάτη στο σημερινό διασυνδεδεμένο και πολυκαναλικό περιβάλλον. Το 38% των οργανισμών με τους οποίους μιλήσαμε, παραδέχτηκε ότι είναι όλο και πιο δύσκολο να διακρίνει, αν μια συναλλαγή είναι δόλια ή γνήσια», αναφέρει η σχετική έρευνα. Ακόμη, το 1/3 των εταιρειών και οργανισμών αναφέρει ότι «θα ασχοληθούμε με το ζήτημα όταν αυτό προκύψει».