Θεόδωρος Θεοδωρίδης: «Σπουδαίο το ταλέντο των μαθητών και μαθητριών στην ποίηση – Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης»
Στην τελετή απονομής διακρίσεων του 1ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ποίησης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του παλιού Παρθεναγωγείου στο Βαρόσι παραβρέθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης ο οποίος «χαιρέτισε» την πρωτοβουλία. Ο Διαγωνισμός διοργανώθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21 Μαρτίου) από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Βιβλιόφιλοι Έδεσσας» και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πέλλας.
Ο διαγωνισμός αφορούσε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων των σχολείων ευθύνης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας. Στο πλαίσιο των συμμετοχών βραβεύτηκαν από την Επιτροπή Αξιολόγησης δέκα συνολικά ποιήματα των παρακάτω μαθητών: Παυλίδου Σοφία, 1ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, πρώτη θέση (Τρωάδες), Βούκατζη Νάντια, 1ο ΓΕΛ Αριδαίας, δεύτερη θέση (Αναζωπύρωση) και Καραγιάννη Σουλτάνα, 2ο ΓΕΛ Έδεσσας, τρίτη θέση (Φόρος Τιμής στους Αδικοχαμένους) οι οποίοι πήραν τα βραβεία της Επιτροπής. Οι Έπαινοι δόθηκαν στους μαθητές: Μπανιώτη Αρετή, 1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης, πρώτη θέση (Φευγαλέα Όνειρα), Κουρδόγλου Μελίνα, ΓΕΛ Αξού, δεύτερη θέση (Αχ, παιδί μου) και Μάρκου Ελένη, 2ο ΓΕΛ Έδεσσας, τρίτη θέση (Η ζωή μετά…). Στους μαθητές Ασαλέα Αλεξάνδρα, Γυμνάσιο Προμάχων, πρώτη θέση (Έρως…), Κάρτα Βασίλειο, Λύκειο Άρνισσας, δεύτερη θέση (Η πένα), Μοσχοπούλου Νικολέτα, 1ο ΓΕΛ Γιαννιτσών, τρίτη θέση (ΣΤΟ ΜΠΑΜΠΑ), Παλιομπέη Μαρία, Λύκειο Αξού, τέταρτη θέση (Εμείς) και Σιάντση Λάζαρο, Λύκειο Άρνισσας, πέμπτη θέση (Ποίηση είναι…) δόθηκαν οι τιμητικές διακρίσεις.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεοδωρίδης συνεχάρη όλους τους διακριθέντες μαθητές και μαθήτριες για τις επιτυχίες τους και ευχήθηκε καλή πρόοδο στα μαθήματά τους. Ακόμη, ο κ. Αντιπεριφερειάρχης έδωσε συγχαρητήρια τον Πρόεδρο του Συλλόγου «Βιβλιόφιλοι Έδεσσας» Δημήτρη Ευαγγελίδη, τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας Κωνσταντίνο Κούγκα και όλους τους συντελεστές για την άρτια διοργάνωση της εκδήλωσης. Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο κ. Θεοδωρίδης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους γονείς των παιδιών, ενώ, είχε συγκινητική συνάντηση με τον παλιό του συνεργάτη Παναγιώτη Μοσχόπουλο.
Αναλυτικά η ομιλία του κ. Θεοδωρίδη:
«Ξεκινώντας θα ήθελα να συγχαρώ τους Βιβλιόφιλους Έδεσσας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας για την πρωτοβουλία τους να οργανώσουν τον μαθητικό διαγωνισμό ποίησης. Επίσης, θα ήθελα να συγχαρώ τους μαθητές που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, δηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για την ποίηση.
Η ποίηση αποτελεί ίσως το πιο δύσκολο είδος λόγου. Προϋποθέτει γνώση, τεχνική, αλλά και τόλμη. Στοιχεία που φυσικά δεν λείπουν από τη νέα γενιά των Ελλήνων μαθητριών και μαθητών.
Μέσα από την ποίηση των παιδιών, αντλούμε ελπίδα και αισιοδοξία για το μέλλον. Η Ελλάδα περνάει δύσκολες ώρες και είναι σημαντικό, με κάθε μέσο, με κάθε τρόπο, να προστατέψουμε και να διατηρήσουμε την κοινωνική συνοχή. Η ποίηση μάς βοηθάει να δούμε πίσω από τα γεγονότα, να αναζητήσουμε εναλλακτικές ερμηνείες για όλα όσα συμβαίνουν στον κόσμο και να εντοπίσουμε νέα σημεία αναφοράς για το μέλλον.
Η νέα γενιά βάλλεται συνεχώς από αντιφατικά μηνύματα. Οι νέοι βιώνουν με επώδυνο και βάναυσο τρόπο τις επιπτώσεις της κρίσης. Είναι λογικό οι νέοι να νιώθουν οργή, αδικία, περιθωριοποίηση και άλλα αρνητικά συναισθήματα τα οποία είναι δύσκολο να ελεγχθούν και μπορούν να οδηγήσουν σε πράξεις απόγνωσης ή και παραβατικότητας.
Η ποίηση, με την εσωτερική της δύναμη, μας βοηθάει να παραμείνουμε συνδεδεμένοι με τη ζωή και την πολυπλοκότητα που παρουσιάζει. Μπορεί να λειτουργήσει ως ένα καταφύγιο για στοχασμό, κριτική σκέψη, ψυχική και πνευματική αναζωογόνηση. Επίσης, εμπνέει για μεγαλύτερη κινητοποίηση, για μία ενεργητική στάση ζωής που μπορεί να είναι ο προάγγελος θετικών αλλαγών για την κοινωνία και τον κόσμο.
Το περιεχόμενο των ποιημάτων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό μάς δίνει μία ιδέα για τα ενδιαφέροντα και τους προβληματισμούς της νέας γενιάς. Αξίζει να διαβάσουμε και να μελετήσουμε τα ποιήματα αυτά, προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα τον ψυχικό κόσμο και τις αναζητήσεις των νέων. Από τους τίτλους και μόνο των διακριθέντων και λοιπών ποιημάτων μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα ότι οι νέοι ενδιαφέρονται και ανησυχούν για ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και προβλημάτων που αφορούν τη ζωή και τη θέση του ανθρώπου στον κόσμο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό οι μαθήτριες και οι μαθητές των σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας τιμούν την Ελληνική γλώσσα. Χρησιμοποιούν το ίδιο γλωσσικό σύστημα που χρησιμοποίησαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, οι ευαγγελιστές, καθώς και πολλοί νεότεροι λόγιοι, λογοτέχνες αλλά και επιστήμονες για να διαδώσουν τις ιδέες τους. Ελπίζω και εύχομαι σε όλους να συνεχίσουν την ζωογόνο αυτή επαφή με την ποίηση και τα προσεχή χρόνια να καμαρώσουμε κι άλλους Έλληνες ποιητές στην τελετή των νόμπελ, ακολουθώντας τα χνάρια των Σεφέρη και Ελύτη.
Σας ευχαριστώ».