ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 5959 / 26 – 5 – 2017 έγγραφο της ΔΔΕ Πέλλας, με θέμα τον ορισμό των «υπεραριθμιών» και το «πλεονάζον» προσωπικό στα σχολεία, ΕΚΑΤΟΝ ΟΓΔΟΝΤΑ (180)!! συνάδελφοι και συναδέλφισσές μας κρίθηκαν ως «υπεράριθμοι» και «πλεονάζοντες». Με το θέμα αυτό κλήθηκαν από το Υπουργείο να συνεδριάσουν όλες οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνητικές αποφάσεις από τις οποίες προέρχεται και η απόφαση του ΠΥΣΔΕ Πέλλας για τους «υπεράριθμους», είναι ενταγμένες στο πλαίσιο των γενικών κατευθύνσεων – αναδιαρθρώσεων της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, των μνημονιακών δεσμεύσεων και της γενικότερης οικονομικής πολιτικής. Αποφάσεις με τις οποίες στα σχολεία μειώθηκαν ώρες διδασκαλίας, καταργήθηκαν μαθήματα, υπονομεύθηκαν δομές, υποβαθμίστηκε η ειδική αγωγή.
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκουν να συγκαλύψουν τα πραγματικά κενά, να βγάλουν χιλιάδες υπεράριθμους, παραβιάζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να μετακινήσουν το εκπαιδευτικό προσωπικό εντός και εκτός ΠΥΣΔΕ για να καλύψουν όπως-όπως τα κενά από τη χρόνια αδιοριστία που και αυτή η κυβέρνηση συνεχίζει, καταπατώντας τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει και πρέπει να δοθεί μάχη για να μην εφαρμοστούν αυτές οι αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις. Ειδικά σε μια περίοδο που χτυπιούνται τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, που συνεχίζεται η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τέτοιες προσπάθειες από τη Διοίκηση και την Κυβέρνηση θα βρουν απέναντι τους εκπαιδευτικούς.
για το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Πέλλας
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Πριβαρτιτσάνης Πέτρος Τραπεζανίδης Γιώργος
Ψήφισμα για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων
Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 – Αρβανιτόπουλου).
Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών.
Δεν είναι τυχαίο ότι η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και στην εκπαίδευση. Η διαδικασία αυτή είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη – για την αξιολόγηση στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο, να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα αποφάσεις «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» και συνδικαλιστικής κάλυψης των σωματείων και των συναδέλφων.
Καλούμε τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν αξιολογητές, να βάλουν παύλα (-) στη συνέντευξη, να παραβρίσκονται στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης – ελέγχου – καταγγελίας.
Δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων!
για το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Πέλλας
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Πριβαρτιτσάνης Πέτρος Τραπεζανίδης Γιώργος