Εκών – άκων (θέλοντας και μη, ή… ¨σηκωτός¨ που λέει και ο λαός) μας προέκυψε στα Γιαννιτσά προχθές ο Υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης, για μια θεατρική παράσταση με ¨υπόθεση¨ την κατασκευή του οδικού άξονα Χαλκηδόνας–Γιαννιτσών–Έδεσσας.
Εξαναγκάστηκε να έλθει μετά τη δέσμευση – εξαγγελία του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη από το βήμα της τελευταίας ΔΕΘ ότι παίρνει πάνω του την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου και, επίσης, μετά την επιστολή του Γιώργου Καρασμάνη στον Πρωθυπουργό, ο
οποίος προφανώς του ζήτησε ενημέρωση για το τεράστιο σκάνδαλο της περιόδου 2010-2012 με την υφαρπαγή των 120 εκατομμυρίων! Καθώς και για την αδράνεια και αδιαφορία που επέδειξε για το συγκεκριμένο έργο και για το τι πρέπει να γίνει.
Κατ’ αρχήν, με περίσσεια απρέπεια, ο κ. Σπίρτζης επιχείρησε να μας κάνει μαθήματα κοινοβουλευτικών καθηκόντων και γνώσεων περί ¨αρμοδίων¨, συναρμοδίων¨ και ¨αναρμοδίων¨. Ο κ. Σπίρτζης που μπήκε στην Κυβέρνηση ως εξωκοινοβουλευτικός και χρίστηκε βουλευτής με λίστα στις εκλογές του Σεπτέμβρη του 2015, θα έπρεπε να κάνει υπομονή, να κατέβει στον εκλογικό στίβο ως υποψήφιος και, αν εκλεγεί και μάθει καλά τα κοινοβουλευτικά καθήκοντα, να μπορεί να κάνει παρατηρήσεις και υποδείξεις.
Οι αλήθειες που αιδημόνως απέφυγε να πει ο κ. Σπίρτζης είναι ότι:
Ο Γιώργος Καρασμάνης κατέθεσε γραπτή Ερώτηση προς τον ίδιο και τον συναρμόδιό του για το θέμα Υπουργό Οικονομίας. Δεν απάντησε. Ο πρώην Υπουργός αναγκάστηκε να καταθέσει – αυτούσια – την Ερώτηση ως Επίκαιρη Ερώτηση. Η οποία κατατίθεται προς τον συντονιστή και επισπεύδοντα Υπουργό (τον κ. Σπίρτζη) που οφείλει να έλθει και να απαντήσει έχοντας προηγουμένως ενημερωθεί πλήρως, προφορικώς και εγγράφως, από τους συναρμοδίους συναδέλφους του.
Ένας εκ των συμβούλων του δήλωσε τότε, ότι «ο Υπουργός έχει κώλυμα», ο Καρασμάνης έδειξε κατανόηση λέγοντας ότι δεν θα τον ¨ταλαιπωρούσε¨ αν είχε απαντήσει στην γραπτή του Ερώτηση. Ο σύμβουλός του προθυμοποιήθηκε να απαντηθεί η Ερώτηση γραπτώς, αλλά ο Γιώργος Καρασμάνης είπε ότι το θέμα πλέον θα συζητηθεί ¨ζωντανά¨ στη Βουλή. Αλλά, όταν πήγε να καταθέσει την Επίκαιρη Ερώτηση, του δηλώθηκε ότι ο κ. Σπίρτζης είναι… αναρμόδιος!!
¨Αναρμόδιος¨ ο κ. Σπίρτζης, δηλαδή ο καθ’ όλα και κατ’ εξοχήν αρμόδιος, όπως μπορεί να αποδειχτεί από τόμους εγγράφων του Υπουργείου του οποίου προϊσταται! Είναι ο ίδιος που – ως αρμοδιότατος – απάντησε σε αναφορά του Καρασμάνη τον Μάϊο του 2016 με την οποία του κατέθεσε το υπόμνημα του Επιμελητηρίου Πέλλας για το συγκεκριμένο έργο – του μοναδικού φορέα που στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Και επειδή, στην αναφορά αυτή απάντησε με ¨άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε¨, ο πρώην Υπουργός αναγκάστηκε – όπως αναφέρεται και πιο πάνω – να καταθέσει γραπτή Ερώτηση και προς τον ίδιο τον κ. Σπίρτζη και προς τον συναρμόδιό του Υπουργό Οικονομίας. Άλλωστε και ο ίδιος εν τη ρύμη του λόγου του στην προχθεσινή παράσταση στα Γιαννιτσά παραδέχτηκε, ότι οι δύο κυβερνητικοί βουλευτές του Νομού τον ¨ενοχλούν¨ (και φυσικά πολύ καλά πράττουν!) για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου! Θα τον… ¨ενοχλούσαν¨ αν ήταν ¨αναρμόδιος¨;
Αντί λοιπόν να εκφωνεί λογίδρια περί ¨αρμοδιοτήτων¨ και ¨αναρμοδιοτήτων¨, θα έπρεπε να έχει ζητήσει να ενημερωθεί από… πρώτο χέρι για το τεράστιο σκάνδαλο, από τον καλό του φίλο και ομογάλακτό του από το ¨βαθύ ΠΑΣΟΚ¨ (δική τους η ορολογία): Τον τότε ΓΓ Δημοσίων Έργων και πρώην πρόεδρο της εταιρίας Εγνατίας και – όλως… συμπτωματικώς – αναδόχου της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (προς χάριν της οποίας με διαδικασίες φαστ τρακ και με υπογραφή του κ. ΓΓ, εκλάπησαν τα 120 εκατομμύρια του Νομού μας και μεταφέρθηκαν στην Δυτική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης), και ενώ ο κ. Σπίρτζης ήταν τότε πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας! Ο κ. Σπίρτζης θα έπρεπε να γνωρίζει (αναγράφεται άλλωστε και στην επιστολή προς τον Πρωθυπουργό αλλά και στην Ερώτηση), ότι ο προκάτοχός του Υπουργός Χρυσοχοϊδης, είχε ζητήσει με έγγραφο του 2013 (αρ. πρωτ. 4367/13-10-2013), από την Περιφέρεια να αποστείλει τεχνικά δελτία ώστε το έργο να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για να ξεκινήσει η δημοπράτηση και να ολοκληρωθεί με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ της νέας περιόδου… Που αν είχαν αποσταλεί θα περίττευε η προχθεσινή φιέστα.
Ο (κατά περίσταση) ¨αναρμόδιος¨ κ. Σπίρτζης, ως απεσταλμένος του Πρωθυπουργού, θα έπρεπε να είναι απόλυτα ενημερωμένος για όλα και όχι προχειρολόγος σε σημείο που να αγγίζει τα όρια της επιπολαιότητας. Δεν περιμέναμε δηλαδή τον κ. Σπίρτζη για να μάθουμε ότι το έργο είναι… ¨μελετητικά ωριμότατο¨ προς υλοποίηση. Το ξέραμε! Ούτε να θεωρεί το λαό της Πέλλας τόσο αφελή, ώστε να παραμυθιάζεται ότι θα δοθούν … 10 (δέκα) εκατομμύρια – σταγόνα στον ωκεανό για ένα τέτοιο έργο.
Υποσχέθηκε λοιπόν ο κ. Σπίρτζης την κατασκευή του έργου, αλλά:
– Χωρίς ημερομηνία έναρξης εργασιών
– Χωρίς χρονοδιάγραμμα χρόνου υλοποίησης/ολοκλήρωσης.
– Χωρίς πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Είχε το ¨μενού¨ του κ. Υπουργού, μέχρι και εξαγγελίες για σιδηροδρομικό δίκτυο και προαστιακό. Αλλά το συνόδευσε με αμίμητη όσο και κυνική αναφορά στα… 60 χρόνια που η χώρα περίμενε για να υλοποιηθεί ένα έργο τεράστιο που οραματίστηκε ο Χαρίλαος Τρικούπης. Και όταν κατάλαβε ότι αυτό μπορούσε να εκληφθεί και ως πρόβλεψη για την τύχη του δικού μας προαστιακού το μάζεψε λέγοντας ότι κάνει… ¨πλάκα¨! Γιατί;
Για να εισπράξει κάποια χειροκροτήματα από εκπροσώπους συγκεκριμένων φορέων, ορισμένοι εκ των οποίων φέρουν τεράστια ευθύνη που ο οδικός άξονας – πνοή για τον Νομό μας δεν έχει ήδη κατασκευαστεί! Αυτών που δικαιολογούσαν την κλοπή των δικών μας 120 εκατομμυρίων με το απίστευτο ¨επιχείρημα¨ του «αυτά συμβαίνουν»!… Και ότι υπάρχει για χρηματοδότηση ¨το Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας με κονδύλια ενός δις¨ από το οποίο θα παίρναμε χρήματα για το έργο, αλλά αποδείχτηκε ότι δεν υπήρχε ούτε ένα ευρώ! Όπως ακόμη, κάποιοι εξ αυτών έλεγαν ότι ¨θα το εντάξουν στο νέο ΕΣΠΑ¨ και όλοι ξέρουμε πού το ενέταξαν.
Αλλά, ας μη βιάζονται να χειροκροτούν… Υπάρχουν ντοκουμέντα που όταν βγουν στη δημοσιότητα, δεν θα μπορούν ούτε να κρυφτούν στο Νομό, αυτοί οι που αρνήθηκαν να ενώσουν τη φωνή τους με τη σύσσωμη απαίτηση να μας επιστραφούν αυθωρεί και παραχρήμα τα 120 εκατομμύρια που μας έκλεψαν!
Ας είναι βέβαιοι όλοι, ότι ο Γιώργος Καρασμάνης, δεν πρόκειται να κάνει ούτε βήμα πίσω… Μέχρι να αποδοθούν στην Πέλλα μέχρι τελευταίου σεντ και τα 120 εκατομμύρια και το σημαντικό επιπλέον ποσό που είχε εξασφαλιστεί και δεσμευτεί από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου.
Είτε το θέλουν είτε όχι, αυτό το έργο θα γίνει!