Το θέμα της Beat (Taxibeat) φέρνει κατεπειγόντως η Εύα Καϊλή στο Ευρωκοινοβούλιο. Με σχετική ερώτησή της προς τον αρμόδιο Επίτροπο Μεταφορών, θέτει ευθέως το θέμα του νέου νομοσχεδίου περί μεταφορών.
“Η καινοτομία στην Ελλάδα διώκεται από την κυβέρνηση. Δεν κράτησε περισσότερες από λίγες μέρες την αναπτυξιακή μάσκα ο Πρωθυπουργός, ο οποίος προφανώς θεωρεί ότι η ανάπτυξη θα έρθει με κάποιες επισκέψεις του σε εταιρείες και εξαγγελίες γενικόλογες. Η ανάπτυξη δεν έρχεται με φωτογραφίες σε μεγάλες εταιρείες, αλλά με δομικά μέτρα και μεταρρυθμίσεις που ευνοούν την ανάπτυξη και την καινοτομία. Δεν έρχεται σίγουρα με την υπερφορολόγηση κάθε ελεύθερου επαγγελματία και κάθε εταιρείας αλλά και κάθε Έλληνα. Η κυβέρνηση αντί να επιδιώκει την καινοτομία, την βελτίωση του επενδυτικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την άρση των φραγμών στον ανταγωνισμό, κάνει το ακριβώς αντίθετο απωθώντας τες με κάθε ευκαιρία. Σήμερα έχουν αποθαρρυνθεί ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι επενδυτές, καθώς για να έρθει κάποιος να επενδύσει στην Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει αστάθεια και διγλωσσία, επιβαρύνσεις επένδυσης που ξεπερνούν το 70%, και φυσικά την ασυνεννοησία και τις φωτογραφικές διατάξεις” δήλωσε η Ευρωβουλευτής.
“Η καινοτομία, αντί να είναι στο κέντρο των επιδιώξεων και των πολιτικών της χώρας, αντί να υποστηρίζεται για να διορθώσει το κόστος, τις επιβαρύνσεις και την διαφθορά του παραδοσιακού συστήματος, επί κυβερνήσεως Ανελ-Σύριζα, διώκεται θυμίζοντας άλλες εποχές και άλλες πρακτικές. Τη χώρα δυστυχώς κυβερνούν συντεχνίες και ιδεοληπτικοί”.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
Η διαδικασία της προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας μέσω της διαδικασίας έχει, σύμφωνα με το Μνημόνιο, ξεκάθαρη αναπτυξιακή στρατηγική, με εργαλείο τη μείωση της φορολογίας και των επιβαρύνσεων των επενδύσεων και την ενθάρρυνση της καινοτομίας. Όμως, στην Ελλάδα η όλη λειτουργία και η νομοθέτηση της κυβέρνησης λειτουργεί στην αντίθετη κατεύθυνση. Μετά την επιπλοκή με τις μεγάλες καθυστερήσεις της επένδυσης στο Ελληνικό, έρχεται η καινούργια πρόταση νόμου για τις μεταφορές, στην οποία η ελληνικής έμπνευσης και εκτέλεσης καινοτόμος πλατφόρμα Taxibeat (σήμερα Beat) πλέον εντάσσεται υποχρεωτικά σε καθεστώς «εταιρείας ανάληψης μεταφορικού έργου». Αποτέλεσμα αυτού είναι να υποχρεωθεί να συνάπτει τουλάχιστον τριετείς συμβάσεις με οδηγούς και ιδιοκτήτες και να επιβαρύνεται πολλαπλάσια φορολογικά.
Ερωτάται ο αρμόδιος Επίτροπος:
Α) Ποια η θέση της Επιτροπής στα θέματα λειτουργίας των πλατφορμών τύπου Taxibeat και αν, σύμφωνα με την κοινοτική πολιτική, πρέπει να θεωρούνται μεταφορικές εταιρείες.
Β) Αν η ένταξη κάθε καινοτομίας σε παραδοσιακές νομικές και φορολογικές νόρμες, όπως της Taxibeat, πράγματι βοηθάει την καινοτόμο επιχειρηματικότητα παρέχοντας κίνητρα ή αντικίνητρα.
Γ) Ποια είναι η θέση της Επιτροπής για το νομοσχέδιο περί μεταφορών που η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή των Ελλήνων.