Το ΕΚ ζητά υποχρεωτική χρήση συστημάτων υποστήριξης των οδηγών σε όλα τα καινούργια οχήματα.
Κάθε χρόνο περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο και εκατοντάδες χιλιάδες τραυματίζονται, ενώ οι έρευνες δείχνουν ότι το 90% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος.
Πολλά από αυτά θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με τη χρήση συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Σήμερα τα προηγμένα συστήματα χρησιμοποιούνται σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων ανώτερης κατηγορίας, ωστόσο οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν, την Τρίτη 14 Νοεμβρίου, ψήφισμα με το οποίο ζητούν την υποχρεωτική χρήση τους από όλους τους τύπους αυτοκινήτων.
Υπάρχουν πολλές κατηγορίες συστημάτων, όπως αυτά που ελέγχουν την ταχύτητα ανιχνεύοντας προπορευόμενα οχήματα και επιβραδύνοντας αυτόματα, συστήματα που διαθέτουν αναγνώριση οδικής σήμανσης και συστήματα ανίχνευσης «τυφλών σημείων».
«Όλοι κάνουμε λάθη, είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζοί, είτε ως ποδηλάτες. Και σε αυτές τις περιπτώσεις τα συστήματα αυτόματης βοήθειας είναι σαν σιωπηλοί συνοδηγοί που μας βοηθούν να αποφύγουμε ατυχήματα», δήλωσε ο εισηγητής Dieter-Lebrecht Koch (ΕΛΚ, Γερμανία).
Προκειμένου να μειώσουν το κόστος και να κάνουν προσιτή την χρήση των συστημάτων σε όλους του τύπους οχημάτων οι ευρωβουλευτές προτείνουν την υποχρεωτική ενσωμάτωση αυτόματης υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ποδηλατών, μηχανοκίνητων δικύκλων και μοτοσικλετιστών σε αυτοκίνητα.
«Ένα τέτοιο αμάξι θα πρέπει να είναι προσιτό σε όλους. Για την ακρίβεια η εκτεταμένη εφαρμογή αυτών των συστημάτων έχει μειώσει την τιμή τους. Επομένως οι τιμές των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να εκτοξευτούν», σημείωσε ο κ. Koch