Σε φιάσκο, όπως άλλωστε αναμενόταν, κατέληξαν οι περιβόητες… ¨διαβουλεύσεις¨ που ανέλαβε να διεκπεραιώσει το κυβερνητικό κλιμάκιο, ως προπομπός του Περιφερειακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας για την Περιφερειακή Ανασυγκρότηση. Οι δε εκπρόσωποι των Φορέων του Νομού μας (οι οποίοι ορθώς συμμετείχαν σ’ αυτές τις συσκέψεις και κατέθεσαν τις προτάσεις τους), αναρωτιούνται ήδη ποια ήταν η σκοπιμότητά τους πέρα από το να εξυπηρετήσουν την παράσταση ενός ακόμη κυβερνητικού επικοινωνιακού σόου.
Τούτο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι, στη συνέχεια, από το Βήμα του επίσημου Συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη, οι αρμόδιοι Υπουργοί, δεν είχαν ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΛΕΞΗ να διατυπώσουν για την Πέλλα και τα προβλήματά της!
Ο κύριος Σπίρτζης – ο «αναρμόδιος» και… ανευθυνοϋπεύθυνος κύριος Σπίρτζης, είχε έλθει προ μηνών να μας κάνει μαθήματα… κοινοβουλευτικών καθηκόντων, αλλά ο ίδιος κρύβεται και δεν προσέρχεται στη Βουλή για να μην απαντήσει σε καίρια ερωτήματα του Γιώργου Καρασμάνη…
Ο κύριος Σπίρτζης λοιπόν, από το επίσημο βήμα του Συνεδρίου της Θεσσαλονίκης, ¨δεν έβγαλε κιχ¨ ούτε για τον προαστιακό, ούτε για το οδικό δίκτυο του Νομού μας! Όπως είχε κάνει και τον Δεκέμβρη του ’17 στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2018. Μιλούσε τότε επί 25 λεπτά, αναφέρθηκε σε κατάλογο έργων ακόμη και για το τελευταίο χωριουδάκι – οικισμό της Επικράτειας, αλλά για την Πέλλα… αιδήμονα σιγήν ιχθύος!
ΟΙ ΚΟΡΟΪΔΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
Και ενώ είχε δεσμευτεί να έρθει εδώ ο ίδιος κάποια στιγμή πολύ σύντομα, στο μέσον του Συνεδρίου – την Τρίτη το πρωί – έστειλε εδώ τους υφισταμένους του, να παρουσιάσουν την περιβόητη μελέτη σκοπιμότητας του… 2008 για τον Προαστιακό! Δικαιολογημένα. Διότι πώς να έλθει αυτοπροσώπως, όταν ο ίδιος αποδεδειγμένα δεν έχει πιστέψει σ’ αυτό το έργο; Χρειάζεται μήπως να θυμίσουμε ότι πέρσι τον Οκτώβρη που είχε έρθει στο Νομό, ¨έκανε πλάκα¨ (κατά δική του εκ των υστέρων δήλωση), με κοροϊδευτική αναφορά στα… 60 χρόνια που η χώρα περίμενε την υλοποίηση του οράματος του Τρικούπη για ένα τέτοιο έργο; Τα μάζεψε δηλαδή, φοβούμενος μήπως νομίσουμε ότι εννοούσε ότι θα περιμένουμε 6 δεκαετίες και για το δικό μας τραίνο.
Αλλά και αυτή τη φορά, στο Περιφερειακό Συνέδριο της Θεσσαλονίκης, αντί να πάρουν θέση πάνω στα καυτά θέματα – προβλήματα του Νομού μας, προτίμησαν να βάλουν στο στόμα ακόμη και του Πρωθυπουργού, ένα καινούργιο παραμύθι: Ότι ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Πέλλας, θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα CEF. Αντί, ως όφειλαν, να τον προστατεύσουν τον άφησαν εκτεθειμένο, διότι απέκρυψαν ότι:
* Το υπόλοιπο του προγράμματος CEF χρηματοδοτεί πλέον μόνο το 20% του κόστους των έργων που εντάσσονται και, σε περίπτωση ένταξης το 80% του κόστους πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
*Στο πρόγραμμα CEF εντάσσονται μόνον υπερώριμες και οριστικές μελέτες χάραξης. Επιπλέον δε, η ένταξη των έργων προκύπτει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες με αντίστοιχες προτάσεις άλλων κρατών –μελών, δηλαδή προκύπτει μετά από έντονο ανταγωνισμό.
* Το πρόγραμμα CEF χρηματοδοτεί σιδηροδρομικά έργα, τα οποία είναι ενταγμένα στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
*Τα μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν κλείσει δηλαδή το ΕΣΠΑ αυτή την ώρα είναι overbooking – δηλαδή υπερκαλυμμένο.
Με άλλα λόγια, δικαίωσε πλήρως ο κύριος Σπίρτζης το Δελτίο μας Τύπου του Οκτώβρη του ’17 που χαρακτηρίζαμε την τότε επίσκεψή του στα Γιαννιτσά ¨θεατρική παράσταση¨ και τις εξαγγελίες του – και για τον προαστιακό – ¨παραμύθι χωρίς δράκους¨!
ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΜΑΣ ΔΙΚΤΥΟ
Επίσης, μιλιά δεν βρήκε ο κύριος Σπίρτζης και για το οδικό μας δίκτυο. Ούτε καν στα ψίχουλα (για ένα τέτοιο έργο) των δέκα (10) εκατομμυρίων που μας είχε υποσχεθεί αναφέρθηκε, όπως δεν είπε λέξη, ούτε για την ημερομηνία έναρξης των εργασιών, ούτε για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, ούτε για το πρόγραμμα χρηματοδότησης – αν και γνωρίζει πολύ καλά το σκάνδαλο της υφαρπαγής των 120 εκατομμυρίων από τον Νομό μας.
ΜΕ ΞΕΝΑ ΚΟΛΥΒΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Βεβαίως, η ¨διαβούλευση¨ των κομματικών ¨προπομπών¨ του Συνεδρίου με τους κυβερνητικούς γυρολόγους, είχε κουβεντούλα και για το… φυσικό αέριο! Και φαίνεται ότι στο συγκεκριμένο θέμα ¨ανακάλυψαν την Αμερική¨! Διότι, πώς αλλιώς να εξηγήσουμε τον φαιδρό ισχυρισμό τους ότι αυτοί ¨εξασφάλισαν το φυσικό αέριο για την Πέλλα¨ όταν, νομοθετικά είναι κατοχυρωμένο ότι θα περάσει σε πρώτη φάση από την Πέλλα και τα Γιαννιτσά και στη συνέχεια από Σκύδρα και Έδεσσα; Τόσο ασθενή μνήμη έχουν, που ξεχνούν ότι το 2013, η σύμβαση κυρώθηκε με Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου στη Βουλή με τον Νόμο 4217/10-12-13, τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΕ; Και ισχυρίζονται ότι ο αγωγός περνούσε ¨τυφλός¨, χωρίς έξοδο (transit) και ότι αυτοί κατάφεραν να ανοίξουν έξοδο στο χωριό Άσπρο;
Τόσο χοντροκομμένο ψέμα πια; Θα ζητήσουν κάποια στιγμή συγγνώμη για την απροκάλυπτη κοροϊδία με την οποία επιχειρούν να παραμυθιάζουν τον κόσμο;
Η αλήθεια είναι ότι η διεθνής σύμβαση προβλέπει τρεις (3) εξόδους, σύμφωνα με την παράγραφο 7.2 του προαναφερθέντα Νόμου. Και, άλλωστε, πώς θα αγοράζαμε το ένα δις κυβικών μέτρων αερίου που έχουμε συμφωνήσει; Από αυτή τη σύμβαση, δεν έχουν αλλάξει ούτε ένα κόμμα!… Κι’ αυτά που λένε ότι δήθεν… ¨επαναδιαπραγματεύονται¨, είναι παραμύθια της χαλιμάς! Οποιαδήποτε επαναδιαπραγμάτευση, οιασδήποτε διεθνούς σύμβασης, περνάει και κυρώνεται από τη Βουλή – και αυτοί, τίποτα δεν έφεραν στη Βουλή για επαναδιαπραγμάτευση!!
Άλλωστε και με το άρθρο 30 του Ν 3175/2003, ΦΕΚ 207/Α΄/29.08.2003) εντάσσεται τότε σαν προϋπόθεση η εγκατάσταση δικτύου αερίων καυσίμων σε κάθε νέα οικοδομή, από τις πόλεις που θα περάσει το φυσικό αέριο.
Και επιπλέον, αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν… πέτυχαν την έξοδο στο Άσπρο από τον transit αγωγό, φαίνεται ότι, πέραν του νομοθετικού πλαισίου που προσποιούνται ότι αγνοούν, ξεχνάνε και τη συνάντηση των εμπειρογνωμόνων της κοινοπραξίας με τους υπευθύνους του Δήμου Σκύδρας το 2013. Όπου παρουσίασαν τα οφέλη και την καταρχήν δέσμευση της κοινοπραξίας για διοχέτευση φυσικού αερίου στους Δήμους Σκύδρας και Έδεσσας με προνομιακούς όρους για οικιακή, αγροτική, επαγγελματική και επιχειρηματική χρήση.
Αν, γι’ αυτούς που σήμερα ισχυρίζονται ότι τώρα έφεραν την έξοδο στο Άσπρο, δεν είναι η επιτομή της κοροϊδίας, τι άλλο μπορεί να είναι;
ΓΛΩΣΣΟΔΕΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΑΛΜΩΠΑΙΟΥ
¨Μούγκα¨ έπιασε τους αρμόδιους Υπουργούς στο περιβόητο Συνέδριο για την Περιφερειακή Ανασυγκρότηση και για το άλλο μεγάλο έργο, το Φράγμα Αλμωπαίου, έργο πνοής και πολλαπλής χρησιμότητας για το Νομό μας. Φυσικό ήταν! Τι να έλεγαν; Ότι στο σύντομο διάστημα της υπουργίας Καρασμάνη, έτρεξαν ¨με ταχύτητα φωτός¨ όλες οι διαδικασίες; Και ότι κάποιες εκκρεμότητες, όπως η περιβαλλοντική μελέτη, που έπρεπε να κλείσουν από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο πρώτο τρίμηνο του ΄15, έκλεισαν μετά από… τριάμισι χρόνια; Ενώ μάλιστα είναι γνωστό, ότι το τεράστιας σημασίας αυτό έργο, εντάχθηκε από τον Καρασμάνη ως τρίτο στα δέκα που προτάθηκαν για το ¨Πακέτο Γιουνγκέρ¨… Και, ταυτόχρονα, ο ίδιος ο πρώην Υπουργός με τους συνεργάτες του, διασφάλισαν 436 (τετρακόσια τριάντα έξι) εκατομμύρια κοινοτικών κονδυλίων (Μέτρο 4.3.1) για φράγματα και αρδευτικά έργα. Ένα μέτρο που ακόμη ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙ, και έχουν αφήσει αυτά τα κονδύλια να λιμνάζουν αναξιοποίητα στα ταμεία των Βρυξελών!
Είπαμε, παραμύθια – με δράκους ή χωρίς – τέλος! Θα παίρνουν πάντα την κατάλληλη απάντηση! Ας το καταλάβουν επιτέλους!!
02/04/2018