Η πρόσφατη τραγωδία στην Ιταλία με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες , από την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα, αλλά και οι αποκαλύψεις που ακολούθησαν για την παλαιότητα, την ελλιπή συντήρηση και τη μη αντικατάσταση των παλιών υποδομών με νέες σε αυτοκινητόδρομους και γέφυρες στην Ιταλία, αναδείχνουν ότι η τραγωδία φέρει την σφραγίδα του καπιταλιστικού κέρδους και μάλιστα σε μια από τις ισχυρότερες οικονομίες της Ε.Ε..
Με δεδομένο όμως, ότι και στην Ελλάδα:
• Η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου γίνεται από επιχειρηματικούς ομίλους
• Μόνιμη και σταθερή είναι η επιδίωξη του κράτους και των επιχειρηματιών για μείωση του κόστους συντήρησης, καθώς και οι περικοπές σε κρατικά κονδύλια, για τις ανάγκες του λαού για σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές.
Εύλογες είναι οι ανησυχίες που εγείρονται από τους κατοίκους και φορείς της Κεντρικής Μακεδονίας για την ασφάλεια στις μετακινήσεις τους, στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η καταγγελία της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς (Π.Ο.Σ.Ε.Μ.) για την κατάσταση της γέφυρας που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με όλο το οδικό δίκτυο της χώρας αλλά και με τα Βαλκάνια.
Με βάση τα παραπάνω.
Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης
Ποιες και πόσες είναι οι υφιστάμενες γέφυρες στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και ποιες στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας ΚΜ? Τηρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ σχετικό μητρώο?
Ποιο είναι το πρόγραμμα της ΠΚΜ για την επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισης τους?
Γίνονται έκτακτοι έλεγχοι-αξιολογήσεις τους μετά από φυσικές καταστροφές, όπως σεισμοί, ή πλημμυρικά φαινόμενα που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές φθορές, ειδικά στις μικρές γέφυρες και αν ναι, ποια η συνέχεια τους?