Ημερίδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, με θέμα «Εργαλεία Ανάπτυξης Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας – Ευρωπαϊκό και Ελληνικό θεσμικό πλαίσιο», συνδιοργανώνουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας, την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018, στις 9:45 π.μ., στο ξενοδοχείο “Grand Hotel Palace” στη Θεσσαλονίκη (αίθουσα Olympia A), στην προσπάθειά τους να συμβάλουν στην ανάπτυξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.
Στην ημερίδα, που διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου “Action Plan for Social Entrepreneurship”, θα παρουσιαστούν:
1. Η κοινωνική επιχειρηματικότητα και το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα για τις Κοινωνικές και Αλληλέγγυες Οικονομίες
2. Οι δράσεις για την υποστήριξη και την ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020»
3. Τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τους φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
Η υλοποίηση του έργου διασυνοριακής συνεργασίας “Action Plan for Social Entrepreneurship”, στο οποίο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος, βρίσκεται σε εξέλιξη και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας “INTERREG V-A GREECE – BULGARIA 2014-2020”.
Το έργο “Action Plan for Social Entrepreneurship” έχει ως κεντρικό άξονα την ανάπτυξη των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων και γενικότερα της κοινωνικής οικονομίας.
Η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία (Κ.ΑΛ.Ο.) αποτελεί ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης της οικονομίας, που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια της κοινωνικής αλληλεγγύης, την προώθηση των δημοκρατικών αρχών διαχείρισης και τον κοινωνικό αντίκτυπο. H διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι η Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία μπορεί να κινητοποιήσει και να αξιοποιήσει κοινωνικές δυνάμεις με πολλαπλά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους.
Ο συνολικός στόχος του έργου είναι μια μετρήσιμη ενδυνάμωση της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας και ιδιαίτερα των κοινωνικών επιχειρήσεων στους τομείς εφαρμογής του έργου, η οποία θα εκφράζεται από: α) την αύξηση του αριθμού χρηστών υπηρεσιών και προϊόντων, καθώς και τον κύκλο εργασιών των υφιστάμενων κοινωνικών επιχειρήσεων και β) τη δημιουργία νέων κοινωνικών επιχειρήσεων.