Η απόφαση για διασυνοριακή πύλη από την Πέλλα είχε δρομολογηθεί στην τετραμερή διάσκεψη ( Ελλάδας, Αλβανίας, Σερβίας, Βόρειας Μακεδονίας) και οριστικοποιήθηκε τώρα. Ο βουλευτής σε συνεχείς συζητήσεις με το Υπουργείο Εξωτερικών παρακολουθούσε την πορεία των ενεργειών ζητώντας την ταχεία απόφαση για την συνοριακή σύνδεση.

Ήδη ο βουλευτής εδώ και καιρό συνεργάζεται με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και με το Υπουργείο Υποδομών για την χρηματοδότηση της μελέτης και κατασκευής του Ελληνικού τμήματος του έργου.
Παρουσίασε δε στο Υπουργείο Εξωτερικών, στο Υπουργείο Υποδομών και στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ προκαταρκτική μελέτη που είχε συνταχθεί από τον ίδιο μαζί με τον Βαγγέλη Κυριακού , μέλος της γραμματείας του τμήματος Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ και την Νομαρχιακή ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας από κοινού με τον Δήμαρχο του Kavadarci και βουλευτή της γειτονικής χώρας.

Ο Γιάννης Σηφάκης είχε ενημερώσει ακόμη πριν ένα και πλέον χρόνο το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμωπίας για την συνοριακή σύνδεση που επιδίωκε η κυβέρνηση μέσω Αλμωπίας.

Η συνοριακή σύνδεση θα γίνει μέσω Προμάχων Αλμωπίας. Το μήκος της οδού Πρόμαχοι – Pulievo – Καβαντάρτσι θα είναι 80 km ( 27 km Πρόμαχοι – Pulievo και 53 km Pulievo – Kavadarci ).
Ο αρχικός προϋπολογισμός του Ελληνικού τμήματος εκτιμάται περί τα 40 εκατ. €
Η σύνδεση θα γίνει από τους Προμάχους προς το Κavadarci μέσω των χωριών Maiden, Μzezichko, Rozden και συνοριακός σταθμός στην θέση Pulievο / Καραούλι σε υψόμετρο 1130 m.

Υφίσταται οδός σε όλο το μήκος της διαδρομής η οποία , φυσικά, θα διαπλατυνθεί, θα γίνουν τα απαραίτητα τεχνικά και θα ασφαλτοστρωθεί. Η υφιστάμενη οδός από Προμάχους ως το Pulievo ( μελλοντικός συνοριακός σταθμός) είναι 27 km και από το Pulievo ως το Kavadarci 54 km μέσα στην ΠΓΔΜ εκ των οποίων τα 45 Km είναι ήδη ασφαλτοστρωμένα (αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι γείτονες επιθυμούν αυτή την όδευση για την σύνδεση).
Βασικά τεχνικά στοιχεία υφιστάμενης διαδρομής :

Ελλάδα :
Πρόμαχοι – Pulievo/Καραούλι (υψ.1130μ)
Μήκος Διαδρομής 27,2χλμ ,
Τα πρώτα 4,5χλμ Ασφαλτοστρωμένη Οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ,
Τα επόμενα 22,7χλμ χωμάτινη οδός, Βατή για κοινά ΙΧΕ 4Χ4

ΠΓΔΜ :

Kavadarci ( υψ. 280) – Mrezichko (υψ.560μ)
Μήκος Διαδρομής 37,9χλμ , Ασφαλτοστρωμένη Οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Mrezichko – Rozden (υψ.615μ)
Μήκος Διαδρομής 7,1χλμ , Ασφαλτοστρωμένη παλιά οδός, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Rozden – Maiden(υψ.787μ),
Μήκος Διαδρομής 3,1χλμ , Χαλικοστρωμένη οδός, 1 Γέφυρα, Βατή οδός για κοινά ΙΧΕ
Maiden(υψ.810μ) – Pulievο/Καραούλι (υψ.1130μ)
Μήκος Διαδρομής 5,66χλμ, υψομετρική 410μ , δασική οδός

Ο συνοριακός σταθμός προτείνεται να γίνει στις συντεταγμένες :
Γεωγραφικό Μήκος / Πλάτος 41.125908, 21.971330

Δείκτες που θα επηρεαστούν θετικά από το προτεινόμενο έργο:
• Βελτίωση Κίνησης Αγροτικών Προϊόντων από/προς την περιοχή Kavadarci και τον Διάδρομο 10 προς την Ευρώπη.
• Προστασία περιβάλλοντος διασυνοριακής περιοχής μέσα από την ανάδειξη των κοινών περιβαλλοντικών, πολιτιστικών και κοινωνικών στοιχείων της διασυνοριακής περιοχής.
• Υλοτομία της περιοχής εκατέρωθεν με βελτίωση πρόσβασης
• Ενδυνάμωση πληθυσμών ορεινών – μειονεκτικών περιοχών να δημιουργήσουν ασχολίες και να ενεργοποιηθούν στον τόπο προέλευσης ή τόπο καταγωγής.
• Άρση απομόνωσης περιοχών & ενδυνάμωση επενδύσεων στην περιοχή Αλμωπίας – Λουτρά Πόζαρ – Χιονοδρομικό Κέντρο – Περιοχή Έδεσσας-Γιαννιτσών
• Ενδυνάμωση πεδινών περιοχών Πέλλας-Ημαθίας και βελτίωση πρόσβασης σε βασικούς αρχαιολογικούς χώρους Πέλλα, Βεργίνα, Έδεσσα
• Προσέλκυση επενδύσεων σε χώρους τόσο της περιοχής Αλμωπίας, Πέλλας όσο και της περιοχής Kavadarci.
• Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι προς τον διάδρομο 10 περιοχή Negotino (Ανισόπεδη διάβαση), 100 χλμ από/προς την περιοχή Έδεσσας, Σκύδρας
• Χιλιομετρικά Κέρδη & Χρόνοι προς Καβαντάρτσι-Έδεσσα-Σκύδρα με την συντόμευση σύνδεσης με την Εγνατία Οδός.
• Αγροτουρισμός, Ορεινός Τουρισμός, Ιαματικός Τουρισμός, Τουρισμός Δραστηριοτήτων, Χειμερινός Τουρισμός, Ορειβατικός Τουρισμός, Εκπαιδευτικός/Σχολικός Τουρισμός
• Διευκόλυνση 200.000 Σέρβων Τουριστών να επισκεφθούν την ευρύτερη διασυνοριακή περιοχή όπου υπήρξε θέατρο μαχών την περίοδο του Α’Παγκοσμίου Πολέμου
Διευκόλυνση των 500.000 Ευρωπαίων οδικών τουριστών να γνωρίσουν μια τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή την ευρύτερη περιοχή του Καιμάκτσαλαν οι οποία συνδυαστικά μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές διαδρομές σχετικά με τους Δρόμους του Νερού, τους Δρόμους του Κρασιού και να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα αυξάνοντας τις διανυκτερεύσεις σε όλη την διασυνοριακή περιοχή.