Οι βουλευτές συναντήθηκαν με τον Διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Υποδομών/ Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ( ΠΚΜ) Παρασκευά Χατζηπαρασκευά, τον υποδιευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων ( ΠΚΜ) Χρήστο Κραβαρίτη και την Υποδιευθύντρια δομών και Περιβάλλοντος ( ΠΚΜ) Δέσποινα Ανταβαλίδου παρόντος και του Περιφερειακού Συμβούλου Σάκη Χειμώνα.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από επικοινωνία των βουλευτών με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Γιάννη Γιώργο ο οποίος δεν κατέστη δυνατόν να παρευρεθεί.
Οι βουλευτές ζήτησαν ενημέρωση για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η κάθετη στην Εγνατία Από την Πέλλα δηλαδή ο οδικός άξονας Σκύδρα ( Σεβαστειανά) – Νάουσα – Μέση ( Εγνατία Οδός) προκειμένου να ενημερώσουν τους πολίτες Πέλλας και Ημαθίας.
Η Υπηρεσία ενημέρωσε λεπτομερώς τους βουλευτές και τον Περιφερειακό Σύμβουλο για το έργο το οποίο έχει διαιρεθεί ( για λόγους καλύτερης διαχείρισης του) σε τέσσερα τμήματα:
1. Μέση – Πατρίδα
Οι οριστικές μελέτες του έργου είναι υπό ανάθεση, παρουσιάστηκαν κάποια μικρά προβλήματα που αντιμετωπίζονται και οι μελέτες θα ανατεθούν μέσα στον επόμενο μήνα. Ο προϋπολογισμός των μελετών είναι 2,3 εκατομ. € και η έκπτωση που επετεύχθη στην δημοπρασία ήταν τεράστια 86,5%.
Πρόκειται για έργο 9km με δύο ανισόπεδους κόμβους ( Εγνατία Οδός, Μακροχώρι) με συνολικό εκτιμώμενο κόστος ( πλην των απαλλοτριώσεων) περί τα 30 εκατομ. €.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης των οριστικών μελετών εκτιμάται σε δύο έτη.
2. Πατρίδα – Νάουσα
Το έργο έχει κατασκευαστεί και ήδη έχει δοθεί σε κυκλοφορία.
3. Ανισόπεδος κόμβος Νάουσας και σύνδεση μήκους 2 km με την υφιστάμενη οδό προς Νάουσα
Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί, ο προϋπολογισμός του έργου είναι 6 εκατομ. € πλην των απαλλοτριώσεων που εκτιμώνται σε 1 εκατομ. € περίπου.
Το έργο αυτό πρέπει να βρεθεί άμεσα τρόπος να κατασκευαστεί γιατί, εκτός των άλλων, η υφιστάμενη κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων ( που είναι πολύ συχνά στο σημείο).
Η Φρόσω Καρασαρλίδου και ο Γιάννης Σηφάκης δεσμεύτηκαν να προσπαθήσουν για την χρηματοδότηση και την κατασκευή του έργου το αμέσως επόμενο διάστημα. Είτε από τις εκπτώσεις των οδικών έργων της Περιφέρειας Κ.Μ. ζητώντας από τον Περιφερειάρχη Απ. Τζιτζικώστα να το προτεραιοποιήσει, είτε σε συνεννόηση του Υπουργείου ΕΣΠΑ με την Περιφέρεια Κ.Μ.
4. Νάουσα – Σκύδρα ( Σεβαστειανά)
Πρόκειται για οδικό άξονα με μήκος 25 km με δύο ανισόπεδους κόμβους ( Μαρίνα, Σεβαστειανά).
Έχουν ολοκληρωθεί οι οριστικές μελέτες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 100 εκατομ.€ πλήν των απαλλοτριώσεων.
Το έργο περιμένει χρηματοδότηση αρχικά των απαλλοτριώσεων και μετά της κατασκευής του.
Μετά την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών που προχωρούν με εγκεκριμένη χρηματοδότηση ( 10 εκατομ. €) και την χρηματοδότηση της κατασκευής των παρακάμψεων ( έτσι που η Πέλλα να αποκτήσει στοιχειωδώς ποιοτική πρόσβαση στην ΠΑΘΕ) η προσοχή πρέπει να κατευθυνθεί στην χρηματοδότηση του τμήματος αυτού για να αποκτήσει η Πέλλα κάθετη πρόσβαση στην Εγνατία Οδό που θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της.
Τα έργα αυτά μαζί με την συνοριακή πύλη της Πέλλας προς Βορρά που ήδη προχωρά και τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με παράκαμψη προς Αριδαία που ήδη έχει πάρει τον δρόμο προς την οριστική χρηματοδότηση του θα ολοκληρώσουν την συγκοινωνιακή αναβάθμιση της Πέλλας ενισχύοντας αποφασιστικά την ανάπτυξη της.
Οι βουλευτές ευχαρίστησαν τους συμμετέχοντες στην σύσκεψη για την ενημέρωση που είχαν και δεσμεύτηκαν να προσπαθήσουν για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση αυτού του πολύ σημαντικού αναπτυξιακού έργου της καθέτου προς την Εγνατία Οδό από την Πέλλα μέσω Νάουσας.