Αγαπητέ Απόστολε
Μπροστά στη νέα χρονιά που ξεκίνησε και, επειδή η τρέχουσα περίοδος είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για ένα θέμα που είναι μείζονος σημασίας και ενδιαφέροντος και για σένα και, ασφαλώς, για μένα, έκρινα σκόπιμο να σου στείλω αυτήν επιστολή. Μια υπενθύμιση ότι πρέπει να επιταχύνουμε όλες τις αναγκαίες διαδικασίες. Ώστε οι παράκαμψεις Γιαννιτσών – Χαλκηδόνας επιτέλους να δημοπρατηθούν και. φυσικά, σε ό,τι αφορά στο τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, να αρθούν όλες οι εκκρεμότητες.
Ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Επί τεσσεράμισι ολόκληρα χρόνια δεν έγινε απολύτως τίποτα. Παρά τις συνεχείς και επίμονες παρεμβάσεις μου, με Ερωτήσεις προς το Υπουργό Μεταφορών της προηγούμενης Κυβέρνησης ο οποίος δήλωνε… αναρμόδιος και δεν ερχόταν στη Βουλή, αλλά και με επιστολή μου στον τότε Πρωθυπουργό που έμεινε αναπάντητη!
Άλλα περιθώρια δεν υπάρχουν!
Γνωρίζεις πολύ καλά όσα έχουν προηγηθεί: Τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει, το τεράστιο σκάνδαλο της υφαρπαγής των 120 εκατομμυρίων που είχαν διασφαλιστεί γι’ αυτόν το δρόμο, το ότι είμαστε ο μοναδικός Νομός χωρίς κάθετο στην Εγνατία Οδό και, κυρίως, ότι έχουμε το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο στη χώρα! Το επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας που από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγράψει 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά, αλλά και τα πιο πρόσφατα που λένε ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 έχουμε 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους! (Σου επισυνάπτω τα πλήρη επίσημα στοιχεία για να τα χρησιμοποιήσεις όπου χρειαστεί ενδεχομένως και στην Ε.Ε)
Συνεπώς, για να μπορέσουμε προχωρήσουμε άμεσα την κατασκευή του έργου, θα πρέπει να πάρεις την πρωτοβουλία ώστε οι υπηρεσίες της Περιφέρειας να συνεργαστούν στενά με τις αντίστοιχες του Υπουργείου, ώστε να χαρακτηριστεί ως ¨εθνικής σημασίας¨, να τρέξουν άμεσα οι απαλλοτριώσεις, να γίνει χωρίς χρονοτριβή η μελέτη κόστους – οφέλους, προκειμένου, επιτέλους να τελειώνουμε!
Όλα τα στοιχεία συνηγορούν στην άμεση έναρξη κατασκευής του έργου.
Σε ενημερώνω ότι στο τελευταίο διάστημα, είχα και έχω επαφές με τις ηγεσίες όλων των συναρμόδιων Υπουργείων και με τους τεχνοκράτες, τη διαβεβαίωσή τους ότι η κατασκευή του δρόμου είναι εφικτή, ότι μπορεί να ξεκινήσει άμεσα, είτε με κοινοτικά κονδύλια από το ΕΣΠΑ είτε, σε τελευταία ανάλυση, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Προκειμένου, το έργο αυτό, να αποτελέσει ¨γέφυρα¨, για τη νέα προγραμματική περίοδο 2021 – 2027. Άλλωστε, όπως γνωρίζεις, ο δρόμος Χαλκηδόνας – Έδεσσας, αναφέρεται, για τη προγραμματική περίοδο 2014-2020 στα ΣΠΕΜ (Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών) – βασική προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου, και ότι επιπλέον ότι οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας έχουν περιβαλλοντικούς όρους εγκεκριμένους έως το 2020,όπως και ότι οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Επιπλέον θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι ταυτόχρονα είχα συναντήσεις και με τους προηγούμενους Υπουργούς και Γενικούς Γραμματείς οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο πολύπαθος δρόμος Χαλκηδόνα – Έδεσσα είναι έτοιμος προς δημοπράτηση.
Με δεδομένη δε τη δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι το έργο αυτό είναι ¨πρώτης προτεραιότητας¨ και επειδή θεωρώ ότι και για σένα – όπως ασφαλώς και για μένα – είναι τεράστιας σπουδαιότητας, πρέπει οι διαδικασίες να προχωρήσουν άμεσα.
Είναι απαίτηση του λαού της Πέλλας!
Φιλικά
Γιώργος Καρασμάνης