ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

«Αυξήσεις στις εισφορές και μείωση εισοδήματος
για 9 στους 10 ασφαλισμένους και συνταξιούχους.»

– Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο της ΝΔ επιβεβαιώνει τη στρατηγική της επιλογή για
επιβάρυνση των πολλών προς όφελος ελαχίστων. Αντί να γίνει ένα βήμα μπροστά
στη δημόσια κοινωνική ασφάλιση, με το νομοσχέδιο γίνονται δυο βήματα πίσω.
– Εννιά στους δέκα ελεύθερους επαγγελματίες επιβαρύνονται σημαντικά στις
εισφορές τους για να ελαφρυνθεί πολύ ένας στους δέκα. Τα χαμηλά και μεσαία
εισοδήματα, με την αύξηση κατά 20% των εισφορών τους, πληρώνουν την
πολλαπλάσια μείωση εισφορών για τα υψηλά και πολύ υψηλά εισοδήματα.
– Εννιά στους δέκα συνταξιούχους χάνουν σημαντικό εισόδημα. Μόλις ένας
στους δέκα, από το τμήμα των υψηλότερων συντάξεων, θα δει κάποια αύξηση. Η
μόνιμη 13η

σύνταξη καταργείται για όλους. Ειδικά στους χαμηλοσυνταξιούχους
κόβεται μία ολόκληρη σύνταξη. Οι αυξήσεις που διατυμπανίζει η κυβέρνηση
είναι είτε ανύπαρκτες είτε μόνο λογιστικές για τη συντριπτική πλειονότητα των
συνταξιούχων. Ο δήθεν «μηχανισμός στήριξης» των χαμηλοσυνταξιούχων
αποδείχτηκε εντελώς ανύπαρκτος.
– Το ασφαλιστικό της ΝΔ δημιουργεί, παράλληλα, ένα σαφές ευνοϊκό πλαίσιο
κινήτρων για στροφή στην ιδιωτική ασφάλιση.
– Οι παραπλανητικές επιλεκτικές διαρροές των προηγούμενων μηνών και η
επικοινωνιακή εξαπάτηση συνταξιούχων και ασφαλισμένων καταρρέουν πλήρως.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

2

1) Συντάξεις
 Η δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού του2020 για τις συντάξεις είναι κατά
200 εκατ. ευρώ μικρότερη από το ποσό που δαπανήθηκε το 2019.
 Το νομοσχέδιο καταργεί ρητά τη μόνιμη 13η

σύνταξη που ψήφισε και κατέβαλε ο

ΣΥΡΙΖΑ το 2019.Η 13η

σύνταξη ενίσχυε κυρίως του χαμηλοσυνταξιούχους αφού
για συντάξεις έως 500 ευρώ ήταν μία ολόκληρη σύνταξη ενώ για υψηλότερες
συντάξεις ήταν αναλογική.
 Δεν υπάρχει κανένας «μηχανισμός στήριξης» με τον οποίο η κυβέρνηση
υποστήριζε ότι δήθεν θα αντικαθιστούσε τη μόνιμη 13η σύνταξη.
 Η γενικόλογη διακήρυξη για πολιτικές κοινωνικής ασφάλισης, πρόνοιας,
κοινωνικής αλληλεγγύης και υγείας, με το 0,5% του ΑΕΠ, δηλαδή με τα χρήματα
της 13ης σύνταξης, συνιστά πρόκληση, κοροϊδία των συνταξιούχων και
επιβεβαίωση της κατάργησης της 13η

σύνταξης.

 Και φυσικά για το 2020 προβλέπεται η δαπάνη αυτή να είναι εντός των όσων ήδη
έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό.
 Οι εξαγγελίες Μητσοτάκη στην ΔΕΘ για συνέχιση καταβολής της 13ης σύνταξης
και οι δηλώσεις στελεχών της ΝΔ διαψεύστηκαν απόλυτα.
Μεταβολές συντάξεων
 H βασική και οριζόντια μεταβολή είναι η περικοπή για όλους τους συνταξιούχους
της 13η
ς σύνταξης (μίας ολόκληρης για τους χαμηλοσυνταξιούχους και
αναλογικής για τις υψηλότερες συντάξεις).
 Αύξηση θα δει μόλις 1 στους 10 συνταξιούχους
Κύριες συντάξεις:
– Οι αυξήσεις των ποσοστών αναπλήρωσης αφορούν μόνο συνταξιούχους με
περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

3
– Για τους συνταξιούχους πριν τον νόμο 4387/2016 δεν θα υπάρξουν πραγματικές
αυξήσεις. Πρόκειται για παραπλάνηση αφού η υποτιθέμενη αύξηση θα είναι μόνο
λογιστική και δεν θα υπερβαίνει την προσωπική διαφορά, με την οποία
προστατεύτηκαν οι καταβαλλόμενες συντάξεις κατά τον επανυπολογισμό. Άρα το
πραγματικό ποσό της σύνταξης παραμένει το ίδιο.
– Αύξηση θα υπάρξει μόνο για τους περίπου 70.000 «νέους» συνταξιούχους μετά
το ν.4387/16 και οι οποίοι είχαν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης. Οι αυξήσεις
δεν είναι σε καμία περίπτωση αυτές που προπαγάνδισε η κυβέρνηση. Π.χ. για να
λάβει κανείς την περιβόητη μηνιαία αύξηση των 252 ευρώ, θα πρέπει να έχει
μέσο συντάξιμο μισθό 3.500 ευρώ. Στην ουσία μιλάμε για αυξήσεις για πολύ
λίγους.
Επικουρικές συντάξεις:
– Οι αυξήσεις στις επικουρικές συντάξεις αφορούν μόνο τους συνταξιούχους πριν
το ν.4387/16που είχαν άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης πάνω από
1.300 ευρώκαι υπέστησαν περικοπή στην επικουρική τους σύνταξη.Πρόκειται για
251.000 επικουρικές συντάξεις που θα έχουν μέση αύξηση 99,5 ευρώ.
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με το ν.4387/16 προστάτεψε το 80% των
συνταξιούχων επικουρικής σύνταξης. Το πλαφόν των 1300 ευρώ τέθηκε για να
προστατευτούν οι χαμηλοσυνταξιούχοιδεδομένης της επιβαλλόμενης
δημοσιονομικής προσαρμογής.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ: Από τους 2.600.000 συνταξιούχους αύξηση θα υπάρξει μόνο για 251.000
συνταξιούχους επικουρικής και70.000 κύριας -μετά το 2016- με πάνω από 30 έτη
ασφάλισης. Δηλαδή μόνο 1 στους 10 συνταξιούχους.Αντίθετα9 στους 10 θα έχουν
μείωση εισοδήματος. Θυμίζουμε ότι από 1/1/2019 είδαν αυξήσεις στις συντάξεις 620.000
συνταξιούχοι για πρώτη φορά μετά το 2010 και τις 12οριζόντιες μειώσεις συντάξεων από
ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

4

2) Εισφορές
 Η μεροληψία της ΝΔ υπέρ των υψηλών εισοδημάτων είναι εξόφθαλμη. Η
απόφαση του ΣτΕ δεν επέβαλε την επαναφορά συστήματος κλάσεων, αφού
αναγνωρίζει ρητά ότι ο τρόπος εισφοροδότησης αποτελεί επιλογή του νομοθέτη.
 Η αποσύνδεση από το εισόδημα και η θέσπιση ενός άδικου συστήματος κλάσεων
ευνοείτε υψηλά και πολύ υψηλά εισοδήματα εις βάρος των χαμηλών
εισοδημάτων.
 Οι εισφορές αυξάνονται για το 90% των ελεύθερων επαγγελματιών και
αυτοαπασχολούμενων κατά 20% (35 ευρώ/μήνα ή 420/έτος). Η κατώτατη
εισφορά από 185 ευρώ ανεβαίνει στα 220 ευρώ. Αντιθέτως πολλαπλάσια είναι η
μείωση των εισφορών για έναν στους δέκα των υψηλών και πολύ υψηλών
εισοδημάτων
 Η ελεύθερη επιλογή κλάσης, ανεξαρτήτως εισοδήματος, ωφελεί τα υψηλά και
πολύ υψηλά εισοδήματα. Π.χ. κάποιος με 70.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα θα
καταβάλλει την ίδια εισφορά με αυτόν που έχει 7.000 ευρώ εισόδημα. Και οι δυο
θα καταβάλλουν 220 ευρώ/μήνα. Έτσι τα 7.000 ευρώ έχουν 10πλάσια
επιβάρυνση από τα 70.000 ευρώ.
 Η αποσύνδεση των εισφορών από το εισόδημα καταργεί την αναλογική και
δίκαιη κατανομή ασφαλιστικών εισφορών, βασικές αρχές για ένα δίκαιο
αναδιανεμητικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.
 Απαξιώνεται και υπονομεύεται συνειδητά το δημόσιο σύστημα κοινωνικής
ασφάλισης προς όφελος των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Τα υψηλά
εισοδήματα απαλλάσσονται από εισφορές για να κατευθύνουν τα χρήματα στην
ιδιωτική ασφάλιση.
 Ξεκάθαρα μεροληπτική υπέρ των υψηλών και πολύ υψηλών εισοδημάτων είναι
και η πάγια εισφοραυγείας. Στη πρώτη κλάση είναι 55 ευρώ και από τη δεύτερη
και πάνω 66 ευρώ σταθερή.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

5

1
ο Τα ίδια θα πληρώνει για υγεία το εισόδημα των 7.000 ευρώ και των 70.000
ευρώ.
2
ο Την ίδια ώρα οι μισθωτοί πληρώνουν 7,1% επί του μισθού τους (2,55%
εργαζόμενος + 4,55% εργοδότης).
 Θετικό σημείο του νομοσχεδίου είναι η πρόβλεψη χαμηλότερων ασφαλιστικών
εισφορών και για τους ασφαλισμένους του τέως ΟΑΕΕ (ελεύθεροι
επαγγελματίες)στα πέντε πρώτα χρόνια ασφάλισης τους (136 ευρώ). Με το
ν.4387/16 είχαμε προβλέψει μειωμένη εισφορά για την πρώτη 5ετία ασφάλισης
στους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ.
 Είναι ψέμα ότι το νομοσχέδιο δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα πληρωμής
υψηλότερων εισφορών για μεγαλύτερη σύνταξη. Αυτό ισχύει ήδη με τον
ν.4488/2017.

3) Τα άλλα μέρη του νομοσχεδίου
 Το υπόλοιπο νομοσχέδιο στο μεγαλύτερο μέρος του επιβεβαιώνει την
ασφαλιστική μεταρρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ.
 Τα περισσότερα άρθρα επαναλαμβάνουν διατάξεις ενσωματώνοντας προβλέψεις
που έχουν ήδη θεσμοθετηθεί με εγκυκλίους και υπουργικές αποφάσεις.
Π.χ.:
– Η εξαίρεση από τις εισφορές υγείας των αναπηρικών επιδομάτων για τους
δικαιούχους σύνταξης που συγχρόνως λαμβάνουν εξωιδρυματικό επίδομα ή
απολύτου αναπηρίας, έχει ήδη θεσπιστεί με εγκύκλιο από τις 8.11.2016.
 Για τους απασχολούμενους-συνταξιούχους, εκτός της μείωσης της περικοπής της
σύνταξη στο 30%, επαναλαμβάνει εξαιρέσεις που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προβλέψει:
α) για αναπήρους και για ψυχικώς πάσχοντες με αναπηρία πάνω από 50%,
β) για τους αγρότες όπου είχαμε ορίσει μεταβατικό διάστημα έως το 2025 και δεν
ίσχυσε ποτέ περιορισμός σύνταξης.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

6
 Επιπλέον, για τους ήδη συνταξιούχους-εργαζόμενους πριν τον ν.4387/16 είχαμε
προβλέψει ότι θα διατηρούνταν το προηγούμενο καθεστώς, δηλαδή μείωση
σύνταξης μόνο αν το εισόδημα από εργασία υπερέβαινε τα 1.000 ευρώ. Τώρα
φαίνεται ότι η μείωση της σύνταξης κατά 30% θα αφορά για πρώτη φορά και
τους «παλιούς συνταξιούχους-εργαζόμενους».
 Θετική παρέμβαση κινούμενη στο πλαίσιο των ενιαίων κανόνων που θεμελίωσε ο
ν.4387/16 είναι η ρύθμιση για την διαδοχική ασφάλιση, η οποία διευκολύνει τη
διαδικασία για τη λήψη σύνταξης από τον τελευταίο φορέα.
Μισθωτοί
 Η μείωση εισφορών για μισθωτούς, κατά 0,90%, ευνοεί κυρίως τους εργοδότες
και είναι ανεπαίσθητη για τους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή ο ΟΑΕΔ θα
στερηθεί σημαντικά ποσά, 400 εκατ. ευρώ/έτος, από την ανάπτυξη πολιτικών
κατά της ανεργίας. Π.χ. Μισθωτός με τον κατώτατο μισθό των 650 ευρώ θα έχει
αύξηση 2,7 ευρώ, ενώ ο εργοδότης θα έχει ελάφρυνση 3,1ευρώ.
4) Ένταξη ΕΤΕΑΕΠ στον « eΕΦΚΑ»
 Το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου αφορά την ένταξη του ΕΤΕΑΕΠ στον ΕΦΚΑ
και την μετονομασία σε eΕΦΚΑ (Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής
Ασφάλισης).
 Πρόκειται για μια συγχώνευση φορέων επίχάρτου, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία
διαδικασία προετοιμασίας της ενοποίησης, είτε αυτή αφορά το διοικητικό της
μέρος είτε τα πληροφοριακά συστήματα.
 Η αιφνιδιαστική ένταξη του ΕΤΕΑΕΠ στον ΕΦΚΑ μπορεί να προκαλέσει
περαιτέρω καθυστερήσεις στην έκδοση συντάξεων και εφάπαξ.
 Οι κλάδοι του ΕΤΕΑΕΠ διατηρούν -προσωρινά τουλάχιστον- την λογιστική τους
αυτοτέλεια, αλλά τίποτα δεν εγγυάται ότι το επόμενο βήμα της κυβέρνησης θα
είναι να βάλει χέρι στα αποθεματικά του, υπονομεύοντας την επικουρική
ασφάλιση.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

7
 Μεγάλο τμήμα του πρώτου μέρους του νομοσχεδίου αφιερώνεται στην
περιγραφή βημάτων της διαδικασίας ψηφιοποίησης. Πρόκειται για κατεξοχήν
τεχνικές ρυθμίσεις που παίρνουν νομοθετικό χαρακτήρα για λόγους
εντυπωσιασμού.
 Τα έργα της ψηφιοποίησης του ασφαλιστικού ιστορικού, της ηλεκτρονικής
υποβολή αίτησης και απονομής σύνταξης κλπ είχαν ήδη ξεκινήσει από τον
ΣΥΡΙΖΑ με την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ και είχαν υπογραφεί σχετικές συμβάσεις.
 Πρόκειται για επικοινωνιακού χαρακτήρα διατάξεις, καθώς σχεδόν στο σύνολο
τους δεν αποτελούν στην ουσία αντικείμενο νομοθετικών ρυθμίσεων αλλά
διαδικαστικών και τεχνικών ζητημάτων.
5) Γενικές παρατηρήσεις
 Το ασφαλιστικό σύστημα συνδέεται άρρηκτα με την μισθωτή εργασία. Η
απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, το χτύπημα των συλλογικών
συμβάσεων, η υποβάθμιση του ΣΕΠΕ και η ενθάρρυνση της παραβατικότητας
αγοράς εργασίας, η υπαναχώρηση της ΝΔ ακόμα και από την προεκλογική
υπόσχεση για μία ανεπαρκή αύξηση του κατώτατου μισθού, συνολικά οι
παρεμβάσεις της ενάντια στην μισθωτή εργασία υπονομεύουν και το δημόσιο
σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.
 Η ενίσχυση της εργασίας-που αποτέλεσε βασικό στόχο της διακυβέρνησης του
ΣΥΡΙΖΑ- η μείωση της ανεργίας κατά 10 μονάδες όπως και της αδήλωτης
εργασίας, η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, η επέκταση
κλαδικών συμβάσεων με αύξηση μισθών, τα μέτρα προστασίας των
εργαζομένων, η αύξηση του κατώτατου μισθού και η κατάργηση του
υποκατώτατου, ήταν μέτρα που ενίσχυσαν και το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα.
 Η κατάθεση, εξάλλου, της πρότασης νόμου για την αύξηση του κατώτατου
μισθού κατά 7,5% το 2020 και 7,5% το 2021, επιβεβαιώνει την κατεύθυνση των
πολιτικών του ΣΥΡΙΖΑ που έχουν επίκεντρο τον κόσμο της εργασίας.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

8
 Η αύξηση των 620.000 συντάξεων από 1/1/2019 αφορούσε κυρίως συντάξεις
χαμηλών εισοδημάτων με λίγα έτη ασφάλισης, αποδεικνύοντας ότι επιλογή του
ΣΥΡΙΖΑ είναι πρωτίστως η ενίσχυση των πιο αδύναμων
 Η μεγαλύτερες δημοσιονομικές δυνατότητες, η βελτίωση των οικονομικών
μεγεθών για τον ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει κοινωνικά δίκαιη αναδιανομή που θα
διαχέεται σε όσο το δυνατόν περισσότερους συνταξιούχους.
 Αντί της επιλογής αυτής, έχουμε την ενίσχυση μιας εξαιρετικά περιορισμένης
μερίδας συνταξιούχων, μόνο όσων έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης που
διέθεταν και μια σταθερότητα στον εργασιακό τους βίο, αποκλείοντας από
οποιαδήποτε αύξηση όσους είχαν μεγάλα διαστήματα ανεργίας, κατάσταση που
έγινε κανόνας στα χρόνια της κρίσης. Για αυτούς προβλέπεται τελικά μόνο
μείωση εισοδημάτων με την κατάργηση της 13ης σύνταξης.
 Στα αμιγώς τεχνικά μέρη αποδεικνύεται η ανεπάρκεια της ΝΔ. Οι εκκρεμότητες
στις συντάξεις αυξάνονται ταχύτατα. Οι εκκρεμείς συντάξεις έχουν αυξηθεί κατά
40.000 σε σχέση με αυτές που παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Είχαμε μειώσει τις
εκκρεμότητες πάνω από 70%, σε σχέση με τις 400.000 που παραλάβαμε, χωρίς
αυτό να σημαίνει ότι ήμασταν ικανοποιημένοι.

Ακολουθούν
(α) Πίνακας με παραδείγματα εισφορών .
(β) Παραδείγματα συντάξεων.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

9

(α) Πίνακας με παραδείγματα εισφορών

Ασφαλιστικό
ΣΥΡΙΖΑ

Ασφαλιστικό ΝΔ Ετήσιες
απώλειες για
ελεύθερο
επαγγελματία

Ετήσιο
εισόδημα

Μηνιαίο
εισόδημα

Ετήσιες
εισφορές

Μηνιαίες
εισφορές

Ετήσιες
εισφορές

Μηνιαίες
εισφορές

7800 € 650 € 2100 € 175 € 2520 € 210 € – 420 €
8200 € 683 € 2130 € 177 € 2520 € 210 € – 390 €
8500 € 708 € 2150 € 179 € 2520 € 210 € – 370 €
9000 € 750 € 2186 € 182 € 2520 € 210 € – 335 €
9500 € 792 € 2221 € 185 € 2520 € 210 € – 299 €
10000 € 833 € 2255 € 188 € 2520 € 210 € – 265 €
10500 € 875 € 2290 € 191 € 2520 € 210 € – 230 €
12000 € 1000 € 2434 € 203€ 2520 € 210 € – 86 €

β) Παραδείγματα συντάξεων
Συνταξιούχοι πριν τον Μάιο του 2016
Πλήθος :2.500.048
Ωφέλεια από αύξηση επικουρικής: 251.000
Απώλειες από κατάργηση 13ης σύνταξης: 2.500.048
Οι λογιστικές μεταβολές στις συντάξεις λόγω των αλλαγών των ποσοστών αναπλήρωσης
θα απορροφηθούν από την προσωπική διαφορά και οι συνταξιούχοι δεν θα δουν κάποια
πραγματική διαφορά στις αποδοχές τους από την αλλαγή των συντελεστών. Θα δουν
όμως απώλειες από την κατάργηση της 13ης σύνταξης.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

10

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

ΕΤΗ
ΑΦΑΛΙΣΗΣ

ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ
ΣΥΝΤΑΞΗ

ΕΤΗΣΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΑΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΔ*

15 500 100 -500
20 700 150 -350
25 750 200 -375
30 800 – -350
35 900 250 -450

* Λόγω αναπροσαρμογής των επικουρικών και κατάργησης 13ης σύνταξης. Σύγκριση
ετών 2019 και 2020.

Συνταξιούχοι μετά τον Μάιο του 2016
Πλήθος :240.000
Απώλειες από κατάργηση 13ης σύνταξης: 240.000
Ωφέλειες από ασφαλιστικό ΝΔ για όσους έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης:
70.000

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ

11

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
ΕΤΗ
ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Σ

ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ
ΣΥΝΤΑΞΗ

ΕΤΗΣΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΑΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΝΔ*

15 500 – -500
20 700 100 -350
25 750 – -375
30 700 150 +7
35 900 200 +347

*Λόγω αναπροσαρμογής των ποσοστών αναπλήρωσης για όσους έχουν περισσότερα από
30 έτη ασφάλισης και κατάργησης 13ης σύνταξης. Σύγκριση ετών 2019 και 2020.
Συνολικά: Από τους 2.542.000 συνταξιούχους
Πραγματική μείωση στο ετήσιο εισόδημά τους από συντάξεις θα έχει το 90% των
συνταξιούχων.
Πραγματικές ωφέλειες στο ετήσιο εισόδημα τους από συντάξεις θα έχει μόνο το
10% των ήδη συνταξιούχων.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΣΥΡΙΖΑ Ν. ΠΕΛΛΑΣ

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΥΡΙΖΑ Ν.ΠΕΛΛAΣ