Χιλιάδες πολίτες από όλη την Κεντρική Μακεδονία αξιοποιούν τις δράσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού, που υλοποιεί η Περιφέρεια και θα συνεχιστούν για όσο διάστημα διαρκέσει η κρίση, όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Μέσα σε μόλις μία εβδομάδα λειτουργίας της δωρεάν υπηρεσίας τηλεϊατρικής, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να έχουν επικοινωνία με εξειδικευμένους γιατρούς για την αντιμετώπιση ιατρικών ζητημάτων, ήδη επικοινώνησαν μέσω βιντεοκλήσης 1.600 πολίτες από όλη την Κεντρική Μακεδονία και έλαβαν βοήθεια και οδηγίες για την αντιμετώπιση των ζητημάτων τους.
Στην υπηρεσία της τηλεϊατρικής ήδη συμμετέχουν 80 γιατροί, ενώ στις πρώτες τέσσερις ειδικότητες (γενικοί ιατροί, παθολόγοι, πνευμονολόγοι και παιδιάτροι) έχουν ήδη προστεθεί άλλες πέντε (οφθαλμίατροι, αλλεργιολόγοι, γυναικολόγοι, δερματολόγοι και οδοντίατροι).
Η δωρεάν υπηρεσία της τηλεϊατρικής, που απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ιατρικά ζητήματα και δεν χρειάζονται νοσηλευτική φροντίδα υλοποιείται με τη συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και της εταιρίας Dr. Button.
Η ηλεκτρονική διεύθυνση της υπηρεσίας είναι: https://drbutton.gr/kentriki-makedonia. Η σχετική εφαρμογή είναι διαθέσιμη και στο appstore και το playstore.
Επίσης, μεγάλη είναι η ανταπόκριση των πολιτών και στο Τηλεφωνικό Κέντρο Ψυχολογικής και Κοινωνικής Υποστήριξης και Συμβουλευτικής, που δημιούργησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Μέχρι σήμερα σε πέντε μέρες λειτουργίας της σχετικής τηλεφωνικής γραμμής, έχουν καλέσει περίπου 1.200 πολίτες, λαμβάνοντας από ειδικά εκπαιδευμένο επιστημονικό προσωπικό (κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι) απαντήσεις στα ζητήματα που τους απασχολούν και στις ανησυχίες τους.
Η σχετική Γραμμή Επικοινωνίας λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 7.00’ το πρωί έως τις 23.00’, στον τηλεφωνικό αριθμό 2313004800.
Παράλληλα, χτες έγινε η διανομή του πρώτου φορτίου, που παρέλαβε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με είδη ατομικής προστασίας και υγιεινής (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά και αντισηπτικά κρεμοσάπουνα) για τους εργαζόμενους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού. Τα είδη παρελήφθησαν από την 3η και 4η Υγειονομική Περιφέρεια Ελλάδας και το ΕΚΑΒ και διανεμήθηκαν στα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας και τις υπηρεσίες του ΕΚΑΒ σε όλη την Κεντρική Μακεδονία.
Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ακολουθήσει η παραλαβή και διανομή και νέου φορτίου, που διασφάλισε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το προσωπικό άλλων νευραλγικών υπηρεσιών στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και συγκεκριμένα για την Ελληνική Αστυνομία και την Πυροσβεστική.
Όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, «η ανταπόκριση των πολιτών της Κεντρικής Μακεδονίας στις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που υλοποιούμε για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού αποδεικνύεται μαζική. Η επιτυχία των συγκεκριμένων δράσεων και πολλών άλλων που αναλάβαμε από την αρχή της κρίσης είναι κομβική, για να αντιμετωπιστούν ζητήματα της καθημερινότητας των πολιτών. Στηρίζουμε τους συμπολίτες μας στα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν, φέρνοντας τον γιατρό στο σπίτι τους, μέσω βιντεοκλήσης. Υποστηρίζουμε όσους αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα, όπως καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις, λόγω των περιοριστικών μέτρων. Είμαστε δίπλα στους εργαζόμενους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, τους γιατρούς, τους νοσηλευτές, τα πληρώματα των ασθενοφόρων και τις επόμενες μέρες και τους αστυνομικούς και πυροσβέστες. Θα συνεχίσουμε τις συγκεκριμένες και περισσότερες δράσεις το επόμενο διάστημα για όλους τους πολίτες και ειδικά για τις ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες. Αυτές τις δύσκολες ώρες, που οφείλουμε να μείνουμε όλοι στο σπίτι μας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κάνει ό,τι είναι δυνατόν, προκειμένου αυτή την κρίση να μην την περάσει κανένας μόνος του».