Μέχρι τώρα επέλεξα να μην τοποθετηθώ αναφορικά με την απένταξη του έργου της κατασκευής δικτύου φυσικού αερίου στην πόλη των Γιαννιτσών, καθώς αποτελεί ένα σύνθετο ζήτημα, με αρκετές οικονομικές και τεχνικές παραμέτρους, το οποίο εντάσσεται στον Εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό και απαιτεί λεπτούς χειρισμούς.
Πίστευα και πιστεύω πως ειδικά για τα μεγάλα έργα που τόσο έχουν λείψει από την Πέλλα θα πρέπει να μιλάμε με πλήρη γνώση των θεμάτων και με αυτοσυγκράτηση.
Από την πρώτη στιγμή της εκλογής μου ενημερώθηκα για τις λεπτομέρειες του έργου. Η πραγματικότητα είναι ότι ο κακός σχεδιασμός της προηγούμενης διοίκησης της ΔΕΔΑ, σε συνδυασμό με νομοθετήματα της προηγούμενης Κυβέρνησης ναρκοθέτησαν το έργο.
Πραγματοποιήσαμε σειρά συναντήσεων με τον Πρόεδρο της ΡΑΕ Δρ. Νικόλαο Μπουλαξή στις 30 Ιανουαρίου, αλλά και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΔΑ κ. Μάριο Τσάκα στις 5 Μαρτίου, ενώ αυτές τις ημέρες ήμαστε σε διαρκή επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με την ηγεσία του ΥΠΕΝ.
Σήμερα, με αφορμή τη συμπερίληψη του έργου στη διαβούλευση για τα Τεύχη δημοπράτησης είχαμε νέα επικοινωνία με τον κ. Μπουλαξή και ζητήσαμε την παραμονή του έργου στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης της ΔΕΔΑ, ώστε να μπει σε τροχιά υλοποίησης. Είμαστε αισιόδοξοι ότι η έγκριση από τη ΡΑΕ θα ανακοινωθεί άμεσα. Είναι ένα έργο με εξασφαλισμένους χρηματοδοτικούς πόρους, ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με πρωτοβουλίες του Περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα με τον οποίο είμαστε σε καθημερινή επικοινωνία.
Από πλευράς της Κυβέρνησης της ΝΔ θα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις και με νομοθετικές παρεμβάσεις όπου χρειαστεί, ώστε ο σχεδιασμός να είναι ρεαλιστικός και άμεσα εφαρμόσιμος. Η έκδοση άδειας για την κατασκευή δικτύου στην Έδεσσα είναι γεγονός. Την ίδια ώρα, η λειτουργία του Μετρητικού και Ρυθμιστικού Σταθμού στην περιοχή του Άσπρου, βάσει του ΦΕΚ Β’ 1746/07-05-2020, μετατίθεται 6 μήνες νωρίτερα, από Δεκέμβριο σε Ιούλιο του 2022. Ήδη πιέζουμε τον ΔΕΣΦΑ για λειτουργία ακόμα νωρίτερα, καθώς η μετατροπή του βαλβιδοστασίου σε σημείο εξόδου θα επιτρέψει τη σύνδεση τόσο της πόλης των Γιαννιτσών, όσο και της Έδεσσας και περιοχών της Σκύδρας και της Αλμωπίας απευθείας με τον αγωγό TAP και δεν θα χρειάζεται η τροφοδότηση του δικτύου με εικονικό αγωγό CNG.
Τέλος, τα μεγάλα έργα υποδομής θα ήταν καλό να αποτελούν αφορμή για συναίνεση και όχι για μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η αντιπολίτευση να κάνει λόγο για «σκοτεινά ιδιωτικά συμφέροντα», όταν η πρόβλεψη για αδειοδότηση ιδιωτών έγινε με νόμο επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά μας, ούτε δαιμονοποιούμε ούτε αγιοποιούμε τη συμμετοχή και ιδιωτών, εφόσον η τελική τιμή στον καταναλωτή καθορίζεται από τη ΡΑΕ και ενώ η ΔΕΔΑ έχει ήδη μπει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης.
Η Πέλλα μπαίνει για τα καλά στον εθνικό σχεδιασμό των υποδομών.
Λάκης Βασιλειάδης, Βουλευτής Πέλλας