Ολοκληρώθηκε με μεγάλη συμμετοχή του διαδικτυακού κοινού το πρώτο Destination Update Webinar (διαδικτυακό σεμινάριο), με θέμα «Εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και ανταπόκριση από τις χώρες – στόχους του εξωτερικού», που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, με την υποστήριξη του Thessaloniki Convention Bureau και των Τουριστικών Οργανισμών Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής.
Στο χαιρετισμό του στην έναρξη του σεμιναρίου, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας επισήμανε μεταξύ άλλων: «Με τα Destination Update Webinars που διοργανώνουμε από σήμερα, βάζουμε τα θεμέλια για να επανεκκινήσουμε σύντομα και με ασφάλεια τον τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία. Ενωμένοι θα δώσουμε τη μάχη από το μηδέν, ώστε να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού στη βαριά βιομηχανία του τόπου μας. Φροντίζουμε ώστε να είμαστε άμεσα, μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, έτοιμοι να ξεκινήσουμε την προσπάθεια για να φέρουμε στην περιοχή μας όσους περισσότερους επισκέπτες μπορούμε το φετινό καλοκαίρι. Πάντα τηρώντας πιστά τα πρωτόκολλα και διασφαλίζοντας ότι η χώρα μας θα παραμείνει ασφαλής από τον κορονοϊό κι ότι δεν θα έχει νέα κρούσματα, εισαγόμενα ή μη. Πρέπει να προστατεύσουμε τη δημόσια υγεία, πρέπει όμως να προστατεύσουμε και την οικονομία μας. Γι’ αυτό απαιτείται ενότητα και συνεργασία στην προετοιμασία της αντιμετώπισης των επιπτώσεων από την πανδημία. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να ενισχύσουμε τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στον τουρισμό, με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Από τον Ιούνιο το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα έχει ως επίκεντρο τις χώρες – στόχους, που σε αυτή τη φάση είναι οι χώρες που συνορεύουν με την περιοχή μας και εκείνες που χρησιμοποιούν κατά βάση τον οδικό τουρισμό για τις διακοπές. Και βέβαια βασική στόχευσή μας είναι ο εγχώριος τουρισμός. Ήρθε η ώρα οι Έλληνες να στηρίξουμε το δικό μας τουριστικό προϊόν».
Την κεντρική υπηρεσία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ. Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος εξήρε την πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως προς τη διοχέτευση πληροφοριών αναφορικά με τον τουρισμό από τις χώρες – στόχους για την Ελλάδα. Ανακοίνωσε επίσης, τη διαμόρφωση ειδικής τουριστικής διαφημιστικής εκστρατείας στα μέσα Ιουνίου αναφορικά με την ενίσχυση της εικόνας της χώρας ως ασφαλή τουριστικού προορισμού.
Στη συνομιλία συμμετείχε ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος σημείωσε ότι η Enterprise Greece συνεργάζεται στενά με το Υπουργείο Τουρισμού, τον Ε.Ο.Τ. και την Κυβέρνηση, αναφέροντας ως παράδειγμα το Greece From Home, την εξαιρετικά πετυχημένη πρωτοβουλία υπό τον κ. Στιβ Βρανάκη, επικεφαλής του Ithaca Lab στο Enterprise Greece. Όσον αφορά στο Υπουργείο Εξωτερικών, επισήμανε ο κ. Δημητριάδης, το ευρύ μας δίκτυο αρχών στο εξωτερικό λειτουργεί συμπληρωματικά με τα γραφεία του ΕΟΤ και είναι στη διάθεση των ελληνικών επιχειρήσεων για την υποστήριξή τους.
Στη συζήτηση συμμετείχαν η Γενική Διευθύντρια Διοίκησης, Οργάνωσης και Προβολής Ε.Ο.Τ. Σοφία Λαζαρίδου και ο Προϊστάμενος Υπηρεσίας Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού Ρουμανίας Γεώργιος Σταφυλάκης, οι οποίοι τόνισαν ότι για τις Βαλκανικές χώρες η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί πρώτη προτίμηση διακοπών λόγω οδικής σύνδεσης.
Επίσης ο Προϊστάμενος Υπηρεσίας ΕΟΤ Εξωτερικού Ισραήλ Δημήτρης Βασιλειάδης μαζί με τον Προϊστάμενο Υπηρεσίας ΕΟΤ Εξωτερικού Κύπρου Θεόδωρο Θαλασσινό αναφέρθηκαν στη διακρατική συνεργασία μεταξύ Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας και στο ενδιαφέρον που δείχνουν οι τουρίστες των χωρών αυτών για τη χώρα μας.
Το Destination Update Webinar συντόνισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος τόνισε ότι «το σημερινό Webinar είναι το πρώτο μιας σειράς ενημερωτικών πρωτοβουλιών της Περιφέρειας για τον τουρισμό, που θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα».