Σύσκεψη για τα σημαντικότερα έργα υποδομής της Κεντρικής Μακεδονίας είχαν σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Στη σύσκεψη συμμετείχε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας.


Κεντρικό θέμα συζήτησης ήταν μια σειρά από έργα υποδομής, τα οποία αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, η εξέλιξη των σημαντικών οδικών και άλλων υποδομών σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, τα έργα που κατασκευάζονται με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ, αλλά και τα ζητήματα στο μετρό της Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, που διήρκεσε περισσότερη από μιάμιση ώρα, ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε: «Θέλω να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τον κ. Καραμανλή και τον κ. Καραγιάννη, διότι ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε άμεσα σε λύσεις σε τρεις σημαντικές εκκρεμότητες, που επί πολλά χρόνια έμεναν στα συρτάρια του Υπουργείου. Πρόκειται για έργα ευθύνης της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’: το ‘ορφανό’ χιλιόμετρο στην Ποτίδαια Χαλκιδικής, η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και ο δρόμος Θέρμη – Γαλάτιστα. Πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, έχουν δρομολογηθεί οι εργασίες και δίνεται επιτέλους λύση σε τρία έργα που ταλαιπωρούν χιλιάδες πολίτες και επισκέπτες, αλλά και την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια της περιοχής. Σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται η πρόοδος του fly over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.

Είμαστε κοντά στη δημοπράτηση του έργου, που θα αναβαθμίσει το συγκοινωνιακό και μεταφορικό έργο στην Κεντρική Μακεδονία και θα αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά τη Θεσσαλονίκη. Σε πάρα πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται η εξέλιξη του έργου της κατασκευής 40 νέων σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία μέσω ΣΔΙΤ. Σύντομα θα αρχίσουν οι εργασίες, που θα αναβαθμίσουν συνολικά την εκπαίδευση. Συζητήσαμε και για το Ταμείο Ανάκαμψης. Ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο τις προτάσεις για ένταξη σημαντικών έργων, που όμως είναι ρεαλιστικά και έχουν ιδιαίτερη σημασία για την Κεντρική Μακεδονία.

Συζητήσαμε για έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης και συντήρησης του οδικού δικτύου και οφείλω να πω ότι το Υπουργείο είναι δίπλα μας από την πρώτη στιγμή στηρίζοντας τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουμε. Σε ό,τι αφορά στο μετρό ενημερώθηκα για την πορεία εργασιών στη βασική γραμμή και στην επέκταση στην Καλαμαριά.

Υπογράμμισα την ανάγκη άμεσα να προχωρήσει το Υπουργείο τις διαδικασίες επέκτασης του μετρό τόσο βορειοδυτικά, όσο και ανατολικά. Συζητήσαμε επίσης για τον ΟΑΣΘ και το μέλλον του Οργανισμού και συνολικά των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Η πραγματικότητα είναι ότι η κατάσταση είναι δύσκολη και οι συμπολίτες μας ταλαιπωρούνται. Πριν από ένα χρόνο η κατάσταση που παρέλαβε η σημερινή διοίκηση ήταν ακόμη χειρότερη, αλλά ήδη φαίνεται βελτίωση. Όμως γνωρίζουμε καλά ότι έχουμε αρκετό δρόμο μπροστά μας. Οι λύσεις έχουν δρομολογηθεί και η εικόνα θα πάρει χρόνο για να αλλάξει. Σε κάθε περίπτωση ως Περιφέρεια είμαστε εδώ, σε συνεργασία και με τους τοπικούς φορείς και με το Υπουργείο για να επιταχύνουμε τη λύση για τον ΟΑΣΘ. Η ταλαιπωρία του κόσμου πρέπει να τελειώσει σύντομα».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε: «Θα ξεκινήσω με την παραδοχή ότι στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα χρωστάμε όλοι. Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για δικαιολογίες και μεγάλα λόγια. Έχουμε δρομολογήσει μια σειρά από έργα, όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης. Το πιο σημαντικό είναι το fly over, το οποίο είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί πολύ σύντομα και θα κάνει σχετικές ανακοινώσεις ο Πρωθυπουργός. Συζητήσαμε και ζητήματα που ταλαιπωρούν εδώ και πολύ καιρό την πόλη της Θεσσαλονίκης, με κυρίαρχα το μετρό και τον ΟΑΣΘ. Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάσταση του ΟΑΣΘ δεν είναι ικανοποιητική. Θα τη χαρακτήριζα πολύ δύσκολη. Όμως πρέπει να θυμίσω ότι παραλάβαμε έναν Οργανισμό υπό διάλυση με 212 λεωφορεία. Μέχρι τώρα φέραμε 130 νέα λεωφορεία μέσω της σύμβασης με το ΚΤΕΛ και έρχονται νέα λεωφορεία μέσω leasing. Η εικόνα θα αλλάξει πολύ σύντομα. Αυτό είναι το μεσοπρόθεσμο. Η μακροπρόθεσμη λύση είναι ο μεγάλος διεθνής διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία, ο οποίος θα πάρει τουλάχιστον 18 μήνες. Για το μετρό η κατάσταση είναι φοβερά ασφυκτική. Πρέπει πολύ σύντομα να προχωρήσουμε, ξεπερνώντας την προσφυγή και τα ασφαλιστικά μέτρα που εκδικάζονται την 4η Σεπτεμβρίου. Ευθύνη έχουν κι όσοι κάνουν προσφυγές, σταματώντας τα έργα. Έχουμε εμπιστοσύνη στην Ελληνική Δικαιοσύνη και ότι θα ξεμπλέξουμε άμεσα και θα λυθεί το ζήτημα του σταθμού Βενιζέλου. Δεν σταματάμε εκεί. Έχουμε προχωρήσει όλο το σχεδιασμό για την επέκταση του μετρό βορειοδυτικά. Ήδη θα ξεκινήσουν σύντομα οι λεγόμενες πρόδρομες εργασίες, ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί όλες οι γεωτεχνικές μελέτες για την επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’.

Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα και για την Κεντρική Μακεδονία. Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου θα έχουμε να παρουσιάσουμε έναν πολύ συγκεκριμένο οδικό χάρτη για σημαντικά μεγάλα έργα που θα αλλάξουν την όψη της Κεντρικής Μακεδονίας. Η συνεργασία με τον κ. Τζιτζικώστα είναι εξαιρετική και πολύ σύντομα θα δούμε αυτά τα μεγάλα έργα να παίρνουν σάρκα και οστά».