Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις εξαγγελίες για την έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτεμβρίου, συνεχίζουν να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ενώ βρισκόμαστε μπροστά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, τα υγειονομικά πρωτόκολλα έχουν μετατραπεί σε λάστιχο. Πολλές από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ που αφορούν τα σχολεία, βρίσκονται τουλάχιστον εκτός πραγματικότητας! Ιδιαίτερα στο νομό Πέλλας μετά και τα κρούσματα κορονοϊού σε μεγάλες βιομηχανίες κονσερβοποιίας καθώς και σε προσωπικό των σχολείων πριν ακόμα ξεκινήσει η λειτουργία τους, η ανησυχία που επικρατεί σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι μεγάλη και δικαιολογημένη.
Η κυβέρνηση συνεχίζει να αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που εδώ και μήνες, εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων, έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα αναφέρουμε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα από την κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες του νομού:
• Στα μεγάλα σχολεία του νομού θα λειτουργήσουν τμήματα με πάνω από 20 μαθητές (σε αντίθεση με τις προτάσεις των επιστημόνων για 15μελή τμήματα) , γεγονός που ακυρώνει στην πράξη τα μέτρα για μη συνωστισμό-συγχρωτισμό.
• Σε πολλές περιπτώσεις τα σχολικά κτίρια είναι ακατάλληλα, αφού υπάρχουν μικρές αίθουσες, ελλιπής αερισμός, μικρές αυλές, κοντέινερ (για παράδειγμα το Μουσικό Γιαννιτσών).
• Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση με τους παιδικούς σταθμούς όπου θα φοιτήσουν πολύ λιγότερα παιδιά από τις ανάγκες που υπάρχουν, καθώς και στα ΚΔΑΠ όπου για το Δήμο Πέλλας από 50 παιδιά πέρυσι θα παρακολουθήσουν μόλις 20, στο Δήμο Έδεσσας θα υπάρξει μείωση 40%, ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση στο Δήμο Αλμωπίας και Σκύδρας.
• Όσον αφορά το προσωπικό καθαρισμού στην πλειοψηφία του θα είναι 3ωρης απασχόλησης, γεγονός που δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες υγιεινής και ασφάλειας των σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. Για παράδειγμα στο Δήμο Πέλλας υπάρχουν 20 μόνιμες καθαρίστριες και 85 με σύμβαση ορισμένου χρόνου( από τις οποίες οι 47 είναι 3ωρες), ανάλογα είναι τα στοιχεία και στους υπόλοιπους Δήμους του νομού.
Στα παραπάνω ερωτήματα οφείλουν η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να απαντήσουν τόσο με σαφήνεια όσο και με τρόπο που να μη διακινδυνεύεται καθημερινά η υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Αυτή η στάση της κυβέρνησης είναι που τροφοδοτεί διάφορες «ψεκασμένες» και ανορθολογικές θεωρίες.
Αποδεικνύεται καθημερινά πως η Παιδεία και Υγεία του λαού δεν είναι «επιλέξιμες δαπάνες»! Για αυτό και επιμένουν να μη δίνουν ούτε μισό ευρώ από τα 70 δις που θα μπουν στα ταμεία, αλλά να τα κάνουν δώρο στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.
Καλούμε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν:
• Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί τους 15, το πολύ, μαθητές ανά τμήμα.
• Εδώ και τώρα να γίνει Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες, χωρίς αποκλεισμούς από τους πίνακες.
• Τουλάχιστον ένας επιπλέον δάσκαλος στη διάθεση κάθε Δημοτικού. Αντίστοιχη διάθεση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών. Στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αντίστοιχου αριθμού Νηπιαγωγών για τις ανάγκες της Προσχολικής Αγωγής.
• Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ και των 3μηνιαίων αναπληρωτών. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως και του νόμου Γαβρόγλου.
• Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας.
• Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων με το αντίστοιχο προσωπικό συνοδείας και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.
• Ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στην εκπαίδευση που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
• Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την επαρκή προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)
• Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
• Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
Τομεακή Επιτροπή Πέλλας του ΚΚΕ