Σε αυτά τα πλαίσια έπειτα από μόλις δύο μήνες παρουσίας μας στο Δημοτικό Συμβούλιο το Δεκέμβριο του 2019 κινήσαμε τις διαδικασίες ώστε να συγκληθεί έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο με μοναδικό θέμα συζήτησης την εθνική οδό όπου προτείναμε την από κοινού διεκδίκηση με τους Νομούς Φλώρινας και Πτολεμαϊδας.
Πράγματι στην κατάμεστη αίθουσα παραβρέθηκαν παραγωγικοί, πολιτικοί φορείς, ο Μητροπολίτης και πολίτες οι οποίοι παρά τις διαφορετικές προσεγγίσεις συμφώνησαν ότι το συγκεκριμένο έργο είναι υψίστης σημασίας για την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και πρέπει να αποτελέσει την πρώτη προτεραιότητα για την Πέλλα. Τα εκλογικά αποτελέσματα του 2019 μας έδωσαν το θεσμικό ρόλο της αντιπολίτευσης με αποτέλεσμα να μην έχουμε την δυνατότητα να τρέξουμε τις εξελίξεις ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Συγκεκριμένα, ενώ ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε Πέλλας (αφού απουσίασε ο Περιφερειάρχης) δεσμεύτηκε ότι μέσα στο 2020 θα επισκεφτεί την Έδεσσα ο αρμόδιος Υπουργός, προκειμένου να εκφράσει την βούληση της κυβέρνησης για υλοποίηση του έργου. Κάτι που τελικά δεν έγινε. Επίσης, ενώ ο Δήμαρχος Έδεσσας δεσμεύτηκε να δημιουργήσει επιτροπή, που θα στελεχώνεται και θα εκπροσωπεί όλους τους φορείς της Πέλλας ώστε να επισκεφτεί τον πρωθυπουργό προκειμένου να προτάξει την αξία και αναγκαιότητα του έργου, δεν προέβει από τότε σε καμία ενέργεια.
Δυστυχώς, χάθηκαν δέκα έξι μήνες από εκείνο το συμβούλιο.
Ο Δήμαρχος για άλλη μία φορά παθητικός θεατής των εξελίξεων. Ανέμενε την αναμενόμενη αποτυχία να ενταχθεί το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε, εκ των υστέρων, να μας υπενθυμίσει ότι «εγώ σας έλεγα από την αρχή για ΕΣΠΑ». Νωρίτερα, όμως, άφηνε ελπίδες σε συνέργεια με την Περιφέρεια και τους βουλευτές για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο.
Με τις δηλώσεις του αυτές, εκδηλώνει για άλλη μία φορά προσωπικές στρατηγικές, τη στιγμή που οι περιστάσεις επιβάλουν σύμπνοια με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για το σοβαρότερο ζήτημα της Πέλλας! Η στάση του, για άλλη μία φορά, έχει αντίθετα αποτελέσματα από την επίτευξη του στόχου!
Η μόνη πηγή χρηματοδότησης μέσω της οποίας μπορεί σίγουρα να υλοποιηθεί το έργο είναι αυτή του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Δηλαδή, από εθνικούς πόρους. Ενώ η μόνη ρεαλιστική εναλλακτική με βάση τη φιλοσοφία των κυβερνώντων είναι τα Σ.Δ.Ι.Τ. Ελπίδες πραγματικές στο ΕΣΠΑ έχει η σύνδεση Σκύδρας-Νάουσας.
Οι όψιμες αγωνίες, απογοητεύσεις και συμβουλές του λοιπόν, μετά από 11 χρόνια αδιαφορίας, λίγο μπορούν να πείσουν τους πολίτες της Πέλλας και του Δήμου μας. Έπειτα, λοιπόν, από άλλη μία αποτυχία προκειμένου να κερδίσει πολιτικό χρόνο μιλά ξανά για υλοποίηση μέσω άλλων χρηματοδοτήσεων.
Η «Κοινωνία σε Κίνηση» πιστεύει ότι σήμερα, ΤΩΡΑ, πρέπει να ενταχθεί η χρηματοδότηση του έργου σε εθνικούς πόρους και να μπει ψηλά στην λίστα των έργων της κυβέρνησης.
Για να γίνει αυτό όμως απαιτείται η έμπρακτη από κοινού εκδήλωση της τοπικής βούλησης και όχι τα σκόρπια δελτία τύπου τα οποία διαχειρίζονται για ακόμα μία φορά την αποτυχία! Απαιτείται η σύσταση της επιτροπής και όχι ο εξατομικευμένος αγώνας δρόμου επικοινωνιακού χαρακτήρα!
Δυστυχώς η αγάπη της κεντρικής εξουσίας για την ιστορική Πέλλα και την Μακεδονία μέχρι στιγμής εκφράζεται μέσα από βαρύγδουπα συνθήματα και όχι μέσα από πράξεις που θα της εξασφαλίσουν μία ισότιμη ανάπτυξη με την υπόλοιπη Ελλάδα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ