Την Τρίτη 25/05/2021 πραγματοποιήθηκε το διαδικτυακό, επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, με τίτλο: “Διαπολιτισμικός διάλογος με αφορμή έννοιες του περιβάλλοντος: μια πολιτιστική και περιβαλλοντική προσέγγιση στην τάξη, αξιοποιώντας το “Αλφαβητάρι της ζωής””.
Το σεμινάριο συνδιοργάνωσαν η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Πέλλας, το ΚΠΕ Έδεσσας – Γιαννιτσών και το «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού»
Σύμφωνα με το πρόγραμμα του σεμιναρίου οι εισηγητές/εισηγήσεις, ήταν:
Πάνος Χριστοδούλου, Διευθυντής του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Κούλα Πανάγου, μέλος του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με τίτλο εισήγησης: «Το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και τα προγράμματά του. Η υποστήριξη παιδιών σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα: η πλανόδια βιβλιοθήκη, η δανειστική πολύγλωσση βιβλιοθήκη, οι εκδόσεις»
Καλλιόπη Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων, Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας: «Τα πολύγλωσσα βιβλία στην τάξη»
Ελένη Σβορώνου, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης WWF Ελλάς, συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας: «Το Αλφαβητάρι της ζωής»
Χισάμ Ομάρ, διαπολιτισμικός μεσολαβητής, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού : «Αλφαβητάρι της ζωής, ένα ταξίδι με οδηγό την γλώσσα»
Γκέλη Αρώνη, επιμορφώτρια ενηλίκων, Ειδική Γραμματεία για την Προστασία Ασυνόδευτων Ανηλίκων Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου : «Διαπολιτισμικές ικανότητες στο πλαίσιο του δημοκρατικού σχολείου»
Κούλα Πανάγου, εκπαιδευτικός, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Κατερίνα Σταυροπούλου, εκπαιδευτικός, Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού
«Εξερευνούμε τη φύση μέσα από τα μονοπάτια της γλώσσας»
Σκοπός της επιμόρφωσης ήταν η ανάδειξη των δυνατοτήτων ανάπτυξης διαπολιτισμικού
διαλόγου στην τάξη, με αφορμή την προσέγγιση παγκόσμιων εννοιών του περιβάλλοντος και της φύσης, μέσα από το μονοπάτι της γλώσσας, που είναι βασικό στοιχείο της πολιτισμικής ταυτότητας, αλλά και της ανταλλαγής και επικοινωνίας ανάμεσα σε διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες.
διαλόγου στην τάξη, με αφορμή την προσέγγιση παγκόσμιων εννοιών του περιβάλλοντος και της φύσης, μέσα από το μονοπάτι της γλώσσας, που είναι βασικό στοιχείο της πολιτισμικής ταυτότητας, αλλά και της ανταλλαγής και επικοινωνίας ανάμεσα σε διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες.
Επιπλέον, το σεμινάριο εστίασε στις διαπολιτισμικές ικανότητες, που σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης, αποτελούν συστατικό στοιχείο της Εκπαίδευσης για τη Δημοκρατία.
Άξονας του σεμιναρίου ήταν το βιβλίο για παιδιά «Αλφαβητάρι της ζωής», της Ελένης
Σβορώνου, το οποίο περιλαμβάνει σύντομα κείμενα σε 3 γλώσσες, ελληνικά, αραβικά και φαρσί.
Άξονας του σεμιναρίου ήταν το βιβλίο για παιδιά «Αλφαβητάρι της ζωής», της Ελένης
Σβορώνου, το οποίο περιλαμβάνει σύντομα κείμενα σε 3 γλώσσες, ελληνικά, αραβικά και φαρσί.
Το συντονισμό του σεμιναρίου είχαν η κ. Ελισάβετ Φράγκου, ΥΣΔ ΔΠΕ Πέλλας και ο κ. Θοδωρής Παπαϊωάννου, μέλος ΠΟ ΚΠΕ Έδεσσας – Γιαννιτσών, ενώ οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καινοτόμες προσεγγίσεις στα πλαίσια των αρχών της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.