Η Διοίκηση του ΟΣΕ να προσλάβει άμεσα το αναγκαίο προσωπικό για να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου

Παρά τις διαβεβαιώσεις που έλαβα στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 22-6- 2021 με τον κ. Χρήστο Τούρτα, Προϊστάμενο Κυκλοφορίας Μακεδονίας -Θράκης και την κα. Τασούλα Δημητριάδου, Προϊσταμένη Κυκλοφορίας του Τμήματος Επιθεώρησης Θεσσαλονίκης στην προηγούμενη απόπειρα κλεισίματος από την Διοίκηση του ΟΣΕ του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας πως ο Σταθμός της Έδεσσας θα παραμείνει ανοικτός με το υπάρχον προσωπικό (2 Σταθμάρχες και 3 κλειδούχοι), πληροφορούμαι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη το οριστικό κλείσιμο του Σταθμού.

 

Παράλληλα, έχει ήδη καταργηθεί η αιχμή ασφαλείας, γεγονός που είναι πολύ επικίνδυνο για την ασφάλεια επιβατών και του προσωπικού και έχει ήδη τοποθετηθεί στον Σταθμό μη διαπιστευμένο προσωπικό να χειρίζεται το control box για τις εκατέρωθεν διαβάσεις.

 

Εκτός από την ασφάλεια της κυκλοφορίας μείζον θέμα προκύπτει και με την απαξίωση της γραμμής  Πλατύ – Φλώρινα που εξυπηρετεί 3 Νομούς.

Εάν κλείσει η Έδεσσα, ο μόνος εν ενεργεία Σταθμός, μπαίνει ταφόπλακα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας, υποβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της.

 

Σήμερα επικοινώνησα εκ νέου με την κυρία Τασούλα Δημητριάδου  ζητώντας ενημέρωση για την εξέλιξη αυτή, η οποία μου ανέφερε πως το κλείσιμο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού και πιο συγκεκριμένα σταθμαρχών και κλειδούχων σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου.

 

Της επεσήμανα ότι το πρόβλημα αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την άμεση πρόσληψη από τον ΟΣΕ προσωπικού των συγκεκριμένων ειδικοτήτων (σταθμαρχών και κλειδούχων) διότι στην προκείμενη περίπτωση ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Έδεσσας ενώ καλύπτεται από το υπάρχον προσωπικό (δύο σταθμάρχες και τρεις κλειδούχοι) κλείνει προκειμένου να καλύψει ανάγκες άλλων σταθμών.

 

Η κ. Δημητριάδου με ενημέρωσε πως το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού αναμένεται να αντιμετωπιστεί εν μέρει με την μετάταξη 4 ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων τον προσεχή Νοέμβριο, πλην όμως η προσωρινή αυτή λύση είναι μια «ασπιρίνη» μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού και συγκεκριμένα σταθμαρχών και κλειδούχων στον ΟΣΕ καθώς τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχει γίνει καμία απολύτως πρόσληψη με αποτέλεσμα να απειλείται η εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και να προκύπτουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας κυκλοφορίας για επιβάτες και εργαζόμενους.

 

Για το θέμα αυτό μάλιστα θα καταθέσω αύριο κιόλας ερώτηση στην Βουλή προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών με την οποία θα ζητώ την άμεση πρόσληψη προσωπικού από τον ΟΣΕ στις ειδικότητες των σταθμαρχών και των κλειδούχων για την οριστική επίλυση του προβλήματος που έχει προκύψει.