Τζάκρη κατά την ενημέρωση από τον Μ. Βορίδη για την εκστρατεία πληροφόρησης σχετικά με το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων του Εξωτερικού

«Τα 3εκ της καμπάνιας να αποδοθούν σε Απόδημους που ενημερώνουν Απόδημους»

Η βουλευτής Πέλλας και Αναπλ. Τομεάρχης Εξωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ κ. Θεοδώρα Τζάκρη κατά την ενημέρωση των μελών των Επιτροπών Δημόσιας Διοίηκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και Ελληνισμού της Διασποράς από τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη για την εκστρατεία  πληροφόρησης σχετικά με το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων κατοίκων του εξωτερικού κατά την διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν από την διαφημιστική εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών τα βασικά στοιχεία αυτής της καμπάνιας,   είπε τα εξής:

Κύριε Υπουργέ

Από τις 30 Νοεμβρίου του 2020 τα μέλη της Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΥΕΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ζητήσαμε με επιστολή μας προς τον  Πρόεδρο της Βουλής από τον προκάτοχό σας Υπουργό των Εσωτερικών να μας ενημερώσει για την καμπάνια ενημέρωσης των Ελλήνων του Εξωτερικού αναφορικά με το δικαίωμα ψήφου στις εθνικές εκλογές, αμέσως δηλαδή μόλις είχε εκταμιευτεί το αρχικό ποσό των 3εκ από την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνηση, το οποίο αξιοποιήθηκε τελικά.  Με την επιστολή μας αυτή ζητούσαμε όπως εσείς τώρα να μας ενημερώσει για το περιεχόμενο, την στόχευση και την διανομή των μηνυμάτων ενεργοποίησης των Ελλήνων του Εξωτερικού, προκειμένου να επιτευχθεί, η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή τους στην επερχόμενη διαδικασία των εθνικών εκλογών.

Στο θέμα του περιεχομένου του μηνύματος λίγα μπορεί να πει κανείς, διότι υπέχει το στοιχείο του υποκειμενισμού. Σε κάποιον μπορεί να αρέσει, σε κάποιον άλλον μπορεί όχι. Αν καλέσουμε 10 τεχνοκράτες εδώ, κάποιος μπορεί να πει ότι είναι αποδοτικό ή ότι δεν είναι αποδοτικό. Επειδή όμως εδώ είμαστε πολιτικό σώμα και όχι Επιτροπή Αξιολόγησης Διαφημίσεων, εγώ θα σταθώ στα σημεία που άπτονται μιας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής.

Και τα οποία θα μας επιτρέψουν να εξάγουμε το συμπέρασμα, αν και για ποιο λόγο  αυτή η καμπάνια έχει σκοπιμότητα, και, αν αυτή η καμπάνια πετυχαίνει κάποιον ουσιαστικό στόχο. Είδα ότι έχετε χωρίσει την καμπάνια σε δύο μέρη. Στην γενική καμπάνια αναφορικά με το δικαίωμα ψήφου και στην πιο εξειδικευμένη καμπάνια που αφορά τις προϋποθέσεις και την διαδικασία.

Όσον αφορά την γενική καμπάνια αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι ότι οι Έλληνες του Εξωτερικού, που το επιθυμούν, μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω του διαδικτύου, στο σύνολο του δημοσίου διαλόγου που έχει αναπτυχθεί  γύρω από το νομοσχέδιο που προσδιορίζει το δικαίωμα ψήφου .

Όσες και όσοι σε αυτή την αίθουσα δεν το έχετε κάνει, μπορείτε να το κάνετε τώρα ή αμέσως μετά και αυτό δεν είναι άλλο από μια απλή αναζήτηση στην google.

Εκεί λοιπόν θα ανακαλύψετε όχι μόνο χιλιάδες ευρήματα προσβάσιμα από τον καθένα, αλλά και πολυδιάστατους διαλόγους σε fora  των ομογενών, όπου έχει αναπτυχθεί την τελευταία διετία πληρέστατος διάλογος μεταξύ τους, και σε τέτοιο βαθμό, που πείθεται κανείς ότι γνωρίζουν τα πάντα για το δικαίωμα ψήφου. Και έχουν εκφράσει  δημόσια την θετική ή αρνητική θέση τους επί του νομοσχεδίου.

Έτσι λοιπόν, η γενική διαφημιστική καμπάνια παραβιάζει ανοιχτές θύρες και προσκρούει σε διαμορφωμένες αντιλήψεις. Ερμηνευτική των οποίων είναι και η εκωφαντική απουσία των Ομογενών από την διαδικασία εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους.

Όσον αφορά όμως την εξειδικευμένη καμπάνια που αφορά την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος προκειμένου να έχει το δικαίωμα ψήφου, δηλαδή την εγγραφή του στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους του Υπουργείου Εσωτερικών μέσω της πλατφόρμας και τα πιστοποιητικά που πρέπει να προσκομίσει προκειμένου να μπορεί να εγγραφεί, εκεί διαπιστώνεται ένα έλλειμμα ενημέρωσης και  κατά την γνώμη μου η έμφαση θα πρέπει να δοθεί εκεί.

Σε κάθε περίπτωση κύριε Υπουργέ σήμερα  συζητούμε στην ουσία ένα ακόμη πρόγραμμα άμεσης χρηματοδότησης Μέσων Ενημέρωσης. Και ενδεικτικό του πόσο λίγο πιστεύετε στην εθνική  υπόθεση της συμμετοχής των Αποδήμων Ελλήνων στην εκλογική διαδικασία είναι το γεγονός ότι επενδύετε σε αυτήν ένα πολύ μικρότερο ποσό σε σχέση με τα διαφημιστικά τροφεία που έχετε αποδώσει στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, κατά την πρώτη διετία της διακυβέρνησής σας.

Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι αυτή σας η διαφημιστική δαπάνη, την έχουν ανταμείψει και την ανταμείβουν καθημερινά με γαλαντόμο τρόπο  τα μέσα ενημέρωσης. Με λίγα αυτά τα λεφτά έπιασαν τόπο για την Νέα Δημοκρατία, βλάπτοντας την Δημοκρατία.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

Ανεξάρτητα του τι λένε  οι τεχνοκράτες, η σκοπιμότητα αυτής της καμπάνιας θα μπορούσε να διατυπωθεί ανυπόκριτα προκειμένου να μας βρει όλους σύμφωνους.

Να συμφωνήσουμε δηλαδή ότι είναι ένα πρόγραμμα οικονομικής στήριξης των ομογενειακών μέσων, τα οποία αποτεελούν την  «γέφυρα» αλληλεπίδρασης των Ελλήνων του Εξωτερικού με την πατρίδα, αλλά  και των Ελλήνων του Εξωτερικού μεταξύ τους.

Αυτό είναι κάτι που, στις δύσκολες συνθήκες που δημιούργησε παγκοσμίως η πανδημία, θα βοηθούσε να μείνουν ζωντανά τα ομογενειακά μέσα ενημέρωσης.

Αυτό είναι επένδυση στην Δημοκρατία. Και όχι στην Νέα Δημοκρατία.

Κύριε Βορίδη

Εισηγηθείτε  λοιπόν και θα συμφωνήσουμε το σύνολο των χρημάτων να μοιραστεί αποκλειστικά και μόνο στα Ομογενειακά μέσα που εδρεύσυν στο Εξωτερικό και, είτε έχουν αποδεδειγμένη λειτουργία άνω των δύο ετών, είτε έχουν αποδεδειγμένα υψηλή θεαματικότητα, ακροαματικότητα ή αναγνωσιμότητα ανεξαρτήτως του χρόνου έναρξης της  λειτουργίας τους.

Θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί θέτω την προϋπόθεση των δύο ετών; Μα είναι απλό. Έχετε απωλέσει το ελαφρυντικό του προτέρου εντίμου βίου. Διότι μόλις πέρυσι στο πρώτο lockdown, μοιράζατε ασύλληπτα ποσά σε sites που ιδρύθηκαν μόνο και μόνο για να πάρουν δημόσιο χρήμα, δεν είχαν περιεχόμενο και έκλεισαν αμέσως μετά.

Πιο τρανταχτό παράδειγμα από όλα το site  του έγκλειστου σήμερα στις φυλακές κυρίου Φουρθιώτη,  ο οποίος μέχρι πρότινος ήταν δημόσιος εκφραστής σας. Και επαίρετο μέχρι και ότι απέπεμψε Υπουργό σας που του αρνήθηκε τα χατίρια.

Και αυτά τα είπε ο Υπουργός σας. Όχι η Τζάκρη.

Και βέβαια μετά την ολοκλήρωση της καμπάνιας θα πρέπει να γίνει και ο σχετικός απολογισμός. Δηλαδή πόσοι ενημερώθηκαν, αν η στόχευση ήταν επιτυχής κλπ

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι

Κλείνω επαναλαμβάνοντας το αυτονόητο. Ότι αυτά τα 3 εκατομμύρια  πρέπει να αποδοθούν σε Απόδημους που ενημερώνουν Απόδημους.

Όλα τα άλλα είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις» και δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μια ακόμη ενίσχυση των εντόπιων εκδοτών και υποστηρικτών σας.

Εύχομαι το ελληνικό φιλότιμο των Ομογενών να τους οδηγήσει σε μαζική συμμετοχή στις εθνικές εκλογές, παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής, σας έχουν γυρίσει την πλάτη. Γεγονός που αποδεικνύει την αποτυχία σας να εμπνεύσετε και να νοηματοδοτήσετε την ψήφο των Ομογενών ως ο αρμόδιος Υπουργός.

Και αυτό-για να κάνω ένα πολιτικό σχόλιο- οφείλεται στο μικροκομματικό σας παιχνίδι να μην αποδεχτείτε την πρότασή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ να ψηφίζουν οι Απόδημοι Απόδημους από ενιαίο μη κομματικό ψηφοδέλτιο. Και να τους υποχρεώνεται να ψηφίζουν κομματικούς υποψηφίους που οι ίδιοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να εκπροσωπήσουν στο βαθμό που το χρειάζεται η πατρίδα, τους Απόδημους.

 

Αν λοιπόν αποφασίσετε και τα 3 εκ της διαφημιστικής καμπάνιας να αποδοθούν σε ομογενειακά μέσα ενημέρωσης με τα κριτήρια που ανέφερα ήδη, δηλαδή είτε έχουν αποδεδειγμένη λειτουργία άνω των δύο ετών, είτε έχουν αποδεδειγμένα υψηλή θεαματικότητα, ακροαματικότητα ή αναγνωσιμότητα ανεξαρτήτως του χρόνου έναρξης της  λειτουργίας τους τότε δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα να ψηφίσουμε θετικά.