Δυστυχώς, με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  δικαιώνεται, πλήρως η Πρωτοβουλία για την Παιδεία Εργατικών Κέντρων (στην οποία συμμετέχει το Εργατικό Κέντρο Πέλλας) και της ΟΙΕΛΕ που απηύθυνε έκκληση στην Υπουργό Παιδείας να αποσύρει την Ε.Β.Ε., καθώς ήταν μαθηματικά βέβαιο ότι η εφαρμογή της θα οδηγούσε:

  • Στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών, πολλών από αυτούς με ικανοποιητικές επιδόσεις, από την εισαγωγή στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση
  • Στον αφανισμό δεκάδων πανεπιστημιακών τμημάτων χωρίς ορθολογισμό, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών

 

40.300 περίπου «αποτυχόντες» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, με βάση την επεξεργασία του Κλαδικού Ινστιτούτου της ΟΙΕΛΕ, οδηγούνται δια της βίας στα νύχια των επιτήδειων επιχειρηματιών της εκπαίδευσης, ΙΕΚαρχών και Κολλεγιαρχών, οι οποίοι επέβαλαν την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

 

Χιλιάδες αγωνιούσες οικογένειες εργαζομένων γονέων  και παιδιά.

40.000 μαθήτριες και μαθητές είδαν τα όνειρα τους να γκρεμίζονται από ένα άθλιο σύστημα πρόσβασης το οποίο ανακοινώθηκε χωρίς κανένα διάλογο στο μέσο της πιο δύσκολης χρονιάς μεταπολεμικά, με την πανδημία να σαρώνει και την τηλεκπαίδευση να διεξάγεται με τεράστια εμπόδια!

 

Το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ έχει προχωρήσει σε μια πρώτη επεξεργασία στοιχείων που παρουσιάζουμε σε τρεις πίνακες. Στον πρώτο πίνακα παρουσιάζεται η συνοπτική εικόνα επιτυχόντων-αποτυχόντων από όπου προκύπτει και ο θηριώδης αριθμός των 40.300 περίπου κομμένων από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση:

 

 

Στον δεύτερο πίνακα εμφανίζεται η κατανομή επιτυχόντων-αποτυχόντων με βάση την κατηγορία επιλογής:

Στον τρίτο πίνακα εμφανίζεται η δραματική κατάσταση με σχεδόν 70 τμήματα (ποσοστό άνω του 10% του συνόλου των Πανεπιστημιακών τμημάτων) να κινδυνεύουν άμεσα με λουκέτο, καθώς έχουν από μηδέν έως ελάχιστους φοιτητές:

 

Το επόμενο διάστημα η ΟΙΕΛΕ θα επεξεργαστεί περαιτέρω τα στοιχεία και, σε συνεργασία με τα Εργατικά Κέντρα, θα καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση διαλόγου για ένα δίκαιο, ορθολογικό και αξιοκρατικό σύστημα πρόσβασης που θα λαμβάνει υπόψη τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, τις ανάγκες της εθνικής οικονομίας και τις ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών.

Η οργάνωση μας με όλες τις της δύναμής στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία.

 

Παράλληλα συγχαίρουμε τους μαθητές που κατάφεραν να εισαχθούν και τους  ευχόμαστε καλή φοίτηση κα καλή  σταδιοδρομία.

 

Από την διοίκηση του εργατικού κέντρου Πέλλας