Τη σχέση ανάμεσα στη μη βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών πόλεων, τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές και την παραγωγή – διακίνηση τροφίμων στην Κεντρική Μακεδονία διερεύνησε κλιμάκιο των Οικολόγων Πράσινων με τον επικεφαλής συνεκπρόσωπο του κόμματος κ. Δημήτρη Πολιτόπουλο, λίγο πριν την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που δόθηκε κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ.   Εφαρμόζοντας στην πράξη την αρχή ότι οι θέσεις του κόμματος παράγονται από τους προβληματισμούς των θιγόμενων και όχι το αντίθετο. 

Διαπιστώθηκε ότι οι ελληνικές μεγαλουπόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, χρειάζονται συνεχώς νέες εισροές για να διατηρηθούν ζωντανές και ταυτόχρονα παράγουν εκροές που μειώνουν το ζωτικό χώρο, γη – αέρα – νερό, των παραγωγικών τάξεων που την τροφοδοτούν.  Και αν ο πρόεδρος της  Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης κ. Ιωάννης Χαραλαμπίδης, επέμεινε στη συρρίκνωση του κύκλου εργασιών, τη μείωση της παραγωγής από την παρατεταμένη ξηρασία και την μεγάλη αύξηση στο κόστος ενοικίασης χώρων, οι  κκ. Χρυσούλα Σκορδίτη και Αργύρης Πέτκος, από τον Αυτοδιαχειριζόμενο Φορέα της Ένωσης Αγροτών Βιοκαλλιεργητών Βόρειας Ελλάδας, καθώς και απλοί βιοκαλλιεργητές στη Βιολογική Λαϊκή Αγορά του Βότση Θεσσαλονίκης παρουσίασαν τη μεγάλη εικόνα :  τις αρνητικές επιπτώσεις στις βιολογικές αλλά και συμβατικές καλλιέργειες από την Κλιματική Κρίση και την Παγκοσμιοποίηση, την έντονη διεθνή και διηπειρωτική μεταφορά ασθενειών στους ανθρώπους και τις καλλιέργειες, την έντεχνη προσαρμογή των καταναλωτών σε ανούσια και επικίνδυνα πρότυπα διατροφής.  Τη συρρίκνωση των υγιών εδαφών από τη χρήση τεχνητών λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων και ζιζανιοκτόνων, τη μόλυνση των υπόγειων νερών από τα αστικά απόβλητα, τον κίνδυνο από τον μολυσμένο αέρα των πόλεων και των ρυπογόνων ντιζελοκίνητων φορτηγών που φτάνει μέχρι τις καλλιέργειες τους, την αναμενόμενη μείωση της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων.

Βεβαίως, κατά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΔΣ του ΟΑΣΘ κ. Γιώργο Σκόδρα, συζητήθηκαν αναλυτικά η πληθώρα των προβλημάτων που παρουσιάζει διαχρονικά η αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη και ότι  από τον στόχο των 180 μισθωμένων λεωφορείων, έχουν παραδοθεί μέχρι στιγμής μόνο τα 58, προκαλώντας εντέλει αυτήν την μεγάλη ταλαιπωρία των πολιτών της πόλης.

Κι εδώ έγκειται η μεγάλη διαφορά ποιότητας : Οι αρμόδιοι των προαναφερθέντων οργανισμών ανέφεραν –και με το δίκιο τους- τα προβλήματα του κλάδου.

Από την πλευρά των Οικολόγων ΠΡΑΣΙΝΩΝ, όμως τονίστηκε πως η υφιστάμενη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, πέρα από την ταλαιπωρία που προκαλεί στους πολίτες, προκαλεί τεράστια υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και ότι αυτός ο τρόπος μετακινήσεων δεν είναι βιώσιμος σε βάθος χρόνου, έχει τη μόνιμη ανάγκη εισροής μη ανανεώσιμων πόρων. Ότι οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα, στα είδη βασικής ανάγκης είναι αναπόφευκτες, όσο εξαντλούμε τα φυσικά αποθέματα χωρίς να τα ανανεώνουμε.  Το ίδιο ακριβώς, αλλά από τη θετική του πλευρά,  και το πνεύμα των βιοκαλλιεργητών : καλλιεργούν με μικρή κατανάλωση ενέργειας, βασίζονται κυρίως σε δικούς τους σπόρους, ανταλλάσσουν μεταξύ τους καλλιεργητικές οδηγίες για την αντιμετώπιση των νέων ασθενειών, κρατάν καθαρό το έδαφος και τον αέρα, επιλέγουν καλλιέργειες με μικρή κατανάλωση νερού, δεν μεταφέρουν προϊόντα σε μεγάλες αποστάσεις και τα μετακινούν ομαδικά και συστηματικά, παράγουν τοπικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας που προάγουν την υγεία των πολιτών.   Εκτελούν απλά θετικό έργο και εφαρμόζουν τις οικολογικές αρχές στην πράξη.  Είναι αυτοί, στους οποίους θα καταφύγουμε όλοι, όταν καταρρεύσει το σύστημα συμβατικών καλλιεργειών και μεταφορών τροφίμων από τα πέρατα της γης.

Τους τιμάμε από τώρα αυτούς τους ανθρώπους.