Σημαντικά αποτελέσματα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας των επιχειρήσεων του τόπου μας απέφερε και φέτος η συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης σε τρεις εκθέσεις μόδας, που έγιναν σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος.
Πρόκειται για τις διεθνείς εκθέσεις MUNICH FABRIC START, που πραγματοποιήθηκε από τις 30 Αυγούστου μέχρι τη 1η Σεπτεμβρίου στο Μόναχο, τη MOMAD METROPOLIS, που διεξήχθη από τις 16 μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου στη Μαδρίτη, οι οποίες θεωρούνται δύο από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις μόδας, καθώς και την ATHENS FASHION TRADE SHOW (15 έως 18 Σεπτεμβρίου στην Αθήνα), η οποία είναι η μεγαλύτερη έκθεση μόδας στην Ελλάδα. Στις εκθέσεις αυτές, στις οποίες με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχαν συνολικά 21 επιχειρήσεις από την Κεντρική Μακεδονία, οι εκπρόσωποί τους πραγματοποίησαν 672 ΒtoB συναντήσεις με ξένους και Έλληνες αγοραστές, ενώ έκλεισαν σημαντικές παραγγελίες.
Σημειώνεται ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δραστηριοποιούνται περίπου 1.000 επιχειρήσεις ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, που αποτελούν το 44% της χώρας. Οι εταιρίες απασχολούν 12.000 εργαζόμενους (το 48% της χώρας) και πραγματοποιούν εξαγωγές 1,1 δις ευρώ, που αποτελεί το 70% της χώρας.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, που ήταν παρών στην έκθεση μόδας της Αθήνας, τόνισε: «Ήταν η τέταρτη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις δύο εκθέσεις του εξωτερικού και η δεύτερη στην έκθεση της Αθήνας που αφορά κυρίως στην εγχώρια αγορά, σε συνεργασία με τον μεγαλύτερο Σύνδεσμο ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, τον ΣΕΠΕΕ. Οι επιχειρήσεις – εκθέτες από την Κεντρική Μακεδονία είχαν άψογη παρουσία, τα προϊόντά τους κέρδισαν τις εντυπώσεις, τόσο ως προς την ποιότητα και την αισθητική τους. Η καλύτερη απόδειξη είναι το υψηλό οικονομικό εύρος των επαγγελματικών συμφωνιών που συνήψαν. Βούληση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι να συνεχίσει ενισχύει τον εξαγωγικό προσανατολισμό του κλάδου, υποστηρίζοντας τη συμμετοχή του και το 2023, στις επόμενες διοργανώσεις των εκθέσεων MUNICH FABRIC START, MOMAD και ATHENS FASHION TRADE SHOW».