Ο Δημήτρης Γιαννουλίδης με μακρά επιτυχημένη θητεία στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο και πλέον ως έντονα ενεργό πρόσωπο στα πολιτικά πράγματα στην εθνική κλίμακα έχοντας ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο βραβευμένο συγγραφικό και ποιητικό έργο παραχώρησε συνέντευξη σε τοπική εφημερίδα της Θεσσαλονίκης την οποία και φιλοξενούμε.
“Το ιερό αίμα της Μακεδονίας πνίγει τους αιμοδιψείς γευσιγνώστες της προδοσίας “
Ερώτηση : Ποιο είναι οι ιστορικό βάθος και το ιστορικό στίγμα του Σκοπιανού ζητήματος στο βάθος του χρόνου;
Δημήτρης Γιαννουλίδης : Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις λέει η αρχαιοελληνική φιλοσοφία…Οι αρχαίοι Μακεδόνες είναι κύρια συνιστώσα του ελληνικού έθνους και του ελληνικού κόσμου. Η αρχή της σοφίας, της σωφροσύνης δηλαδή, μας υποδεικνύει και μας παραπέμπει να επισκεφτούμε σωστά τα ονόματα, ώστε να αντλήσουμε από αυτά το νόημα και τη σημασία τους. Το όνομα στην ελληνική σκέψη είναι νόμος, περιγράφει την ουσία του πράγματος. Μεταχειρίζεται και μετέχει στην κατάκτηση της αλήθειας. Όταν ονομάζουμε τα πράγματα, δημιουργούμε μια πραγματικότητα όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση το μακεδονικό φύλο του ελληνικού έθνους δεν μπορεί να μεταβιβαστεί και να αποδοθεί σε κάτι μη-ελληνικό. Είναι απόλυτα συνυφασμένο και εξίσου ταυτόσημο του ελληνικού έθνους. Οι ιστορικές απαρχές που ενδεικτικά προσδιορίζουν αυτή την αδιάψευστη πραγματικότητα, μας την περιγράφουν αμέτρητες πηγές της αρχαιότητας, από την μυθολογία μέχρι την ιστορία και από την ιστορία μέχρι τα σκάμματα των ανασκαφών που επίμονα αναδεικνύουν στο φως τα χιλιάδες μάρμαρα και κάθε λογής ευρημάτων στην μακεδονική, ελληνική γη. Η καταγωγή των Μακεδόνων έχει αφετηρία από τους Τημενίδες της ένδοξης και πολυθρύλητης δυναστείας των Αργεάδων, δηλαδή από τους αποίκους του 8ου αιώνα π.Χ. όπου αυτό το δωρικό φύλο εγκαταστάθηκε στην Μακεδονία και ίδρυσε την ομώνυμη δυναστεία με τους εμβληματικότερους βασιλείς της, τον Φίλιππο και τον Μέγα Αλέξανδρο. Όπως ο Ηρόδοτος μας οριοθετεί και προδιαγράφει τα συστατικά μέρη και μέλη ενός έθνους, το ομόαιμον, ομόθρησκον, ομόγλωσσον και το ομότροπον που δηλούν τις προδιαγραφές και τον ορισμό ενός έθνους στις ιστορίες που περιγράφει, μας αναφέρει για τον Αλέξανδρο τον Α, τον προπάππου του μεγάλου Αλεξάνδρου που έλαβε μέρος στους ολυμπιακούς αγώνες όπου για να λάβει μέρος πέρασε από αυστηρά κριτήρια για την πιστοποίηση της ελληνικότητάς του από τους Ελλανοδίκες με την εν τέλει ανάδειξη του ολυμπιονίκη νικητή στην αρματοδρομία. Ακόμα στο μεγάλο κίνδυνο της εισβολής των Περσών, προστρέχει μυστικά και παραδίδει πληροφορίες στις Πλαταιές στον στρατηγό Παυσανία για την επικείμενη επίθεση των Περσών με κίνδυνο της ζωής του και όλου του βασιλείου του, με την περιώνυμη φράση «είμαι ο Αλέξανδρος ο Μακεδών, ο γιος του Αμύντα και είμαι Έλληνας” και εγώ «είμι Έλλην τωρχαίων» και δεν θέλω να δω την Ελλάδα υποδουλωμένη… γράφει ο Ηρόδοτος στις ιστορίες του για το 479 π.Χ.. Ο Θουκυδίδης στον 27 έτη πελοποννησιακό πόλεμο που περιγράφει, όταν έρχεται στην Μακεδονία και κάνει αναφορά σε αυτήν, αναφέροντας λεπτομερώς την έλευση των Αργεάδων, την εγκατάσταση, τον εκτοπισμό των αλλόφυλων από όλα τα μήκη και τα πλάτη του Μακεδονικού Βασιλείου και την ίδρυση της δυναστείας στις γεωγραφικές του προδιαγραφές και στις καταγωγικές του συντεταγμένες, που με την ακρίβεια της κατά τον Θουκυδίδη αυτής υποθήκης, αυτός ο μεγάλος ιστορικός, πολιτικός, φιλόσοφος, έβαλε μια ακόμα σφραγίδα υποθήκη για την αιώνια μοναδικότητα του ελληνικού κόσμου. Οι κύριοι εκφραστές και οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του Μακεδονικού Βασιλείου, ο Φίλιππος και ο Αλέξανδρος ιδρύουν το 338-337 π.Χ. το κοινό των Ελλήνων στην Κόρινθο που σημαίνει την από κοινού εκστρατεία των Ελλήνων κατά των Περσών. Δηλαδή όλες οι ελληνικές πόλεις- κράτη ενώνονται και εκστρατεύουν όπως το έκαναν στην Ομήρου Ιλιάδα και στην Αργοναυτική εκστρατεία μυθολογικά παλαιότερα. Μια ακόμα μαρτυρία της ελληνικής συνείδησης των Μακεδόνων είναι οι 300 ασπίδες του Αλέξανδρου που έστειλε στην Αθήνα μετά την μάχη της Ισσού ο Μέγας Αλέξανδρος – ο Αλέξανδρος Φιλίππου και οι Έλληνες πλην Λακεδαιμονίων, ότι δηλαδή όλοι οι Έλληνες ομότροπα και ομόθυμα πλην των Λακεδαιμονίων εκστράτευσαν κατά των Περσών, όλος ο ελληνικός κόσμος. Με αυτή την περιλάλητη, την περίλαμπρη και νικηφόρα, δοξασμένη πανελλήνια εκστρατεία μαρτυρείται η συνεκτικότητα, η συνοχή και η ομοιογένεια της αδιάρρηκτης συνέχειας της ελληνικής ιστορίας με αυτές να είναι οι πρώτες εμφατικές ,ιστορικές , ληξιαρχικές πράξεις. Βέβαια, στη φιλοσοφία και στην επιστήμη ο Αριστοτέλης μονοπωλώντας για 18 αιώνες την πνευματική σκέψη της ανθρωπότητας, ο Αριστοτέλης από τα Στάγειρα της Χαλκιδικής, ο μεγάλος καταλύτης και ιδρυτής της φιλοσοφικής σχολής-Λύκειο, δεν χρειάζεται περαιτέρω επεξηγήσεις και συστάσεις για τον μεγάλο Έλληνα Μακεδόνα φιλόσοφο και το απόγειο της ελληνικής σκέψης που διακίνησε στον άνθρωπο. Αυτές είναι οι ιδρυτικές απαρχές του συγκεκριμένου ζητήματος και του μονοσήμαντα ηλεκτρισμένου στην ελληνική ιστορία “Μακεδονικό ζήτημα”.
Ερώτηση : Η ονομασία που δόθηκε στη γειτονική χώρα συνεπάγεται αλλοίωση των πολιτιστικών της ιδιαιτεροτήτων και, κατά συνέπεια, της εθνικής της φυσιογνωμίας ή εμπλουτίζει τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά και των δύο χωρών;
Δημήτρης Γιαννουλίδης : Το όνομα παραποιεί και θέτει σε ιστορική σύγχυση την ευαίσθητη περιοχή των νοτίων Βαλκανίων, επειδή η θεμελιώδης σημασία του όρου αναφέρεται στην απόλυτη σχέση με την ελληνική ιστορία. Η ιστορία των Μακεδόνων είναι ομότροπη και ταυτόσημη με την ελληνική ιστορία. Συνεπώς, η εκχώρηση του ονόματος συμπαρασύρει όλα τα πολιτιστικά και πολιτισμικά ιστορικά στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στο άνομο όνομα και στο νόημα τέρας αυτής της ωμής παραχάραξης και της συμφωνίας ντροπής των Πρεσπών. Συγχύζει τη γείτονα χώρα και την βάζει να ζει σε καθεστώς ενός τεράστιου ψέματος και ορνιθοτυφλεί, έχοντας ως τελική συνέπεια η απάτη αυτή να θέτει σε περιπέτειες την ιστορική σχέση αυτών των λαών ζώντας σε μια υπαρξιακή ψευδαίσθηση.
Ερώτηση : Θεωρείτε ότι η ονομασία έχει αντίκτυπο και στα υπόλοιπα βαλκανικά κράτη;
Δημήτρης Γιαννουλίδης : Τα Βαλκάνια είναι μια περιοχή ευαίσθητη και με πολύπλευρα ζητήματα ιστορικών εξελίξεων. Η ιστορική διαδρομή της Ελλάδας έχει τη διαχρονικότητα και το κύρος της μονιμότητας στην περιοχή των Βαλκανίων ως ο μεγάλος πολιτισμός με την διαυγή και απαράμιλλη ταυτότητά του. Ο ελληνικός κόσμος και πολιτισμός κατακλύζει και απλώνεται με τα αδρά απτά στοιχεία του και με τα κυανόκρανα αποτυπώματα σε όλο το εύρος της χερσονήσου. Οι γείτονες χώρες έχουν μεταγενέστερη και πολύ μεταγενέστερη παρουσία και πάνω από τα βόρεια της μοναδικής Μακεδονίας μας, που είναι η Ελληνική. Το όνομα φέρνει ένα ντόμινο παρεξηγήσεων περιχαρακώνοντας τα πράγματα και αφήνοντας στο μέλλον μια ιστορική παρεξήγηση που δεν την γεννάν οι ιστορικές προδιαγραφές και η αλήθεια του ζητήματος, αλλά τις δημιουργούν οι διαμορφωτές του ιστορικού αυτού ψεύδους που έπρεπε να συμπεριλάβουν στους γεωπολιτικούς διαξιφισμούς και τις γεωπολιτικές τους εκκρεμότητες στα νότια Βαλκάνια.
Ερώτηση : Πιστεύετε ότι με τη συμφωνία αναβαθμίζεται ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ελλάδας στην περιοχή ή υποβαθμίζεται ;
Δημήτρης Γιαννουλίδης : Η άκυρη συμφωνία των Πρεσπών δεν έχει συνταγματική, νομική, λαϊκή και εν τέλει ιστορική νομιμοποίηση. Οι νομικές παραβιάσεις και ασάφειες, οι θεμελιώδεις αρχές του διεθνούς δικαίου έχουν υποστεί μια κραυγαλέα αλλοίωση . Το πρώτο δομικό ψέμα είναι ότι αγνοήθηκε η βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, όπως όριζε η απαίτηση της συμφωνίας για δημοψήφισμα, πράγμα που έπραξαν τα Σκόπια, το οποίο ωστόσο καταπατήθηκε και δεν πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας, δηλαδή δεν εκδηλώθηκε η λαϊκή βούληση και λαϊκή ετυμηγορία με δημοψήφισμα, όπως όριζε το γράμμα της συμφωνίας. Δεν προηγήθηκε ειδική συζήτηση στη Βουλή ούτε η αναγκαία πολιτική διαβούλευση, για να συνηγορήσει η κοινή γνώμη, δηλαδή ο ελληνικός λαός, ώστε στο διακύβευμα των επόμενων εκλογών να κριθεί έτσι η αλλιώς το ζήτημα. Αυτή η διμερή διακρατική συμφωνία δεν αναβαθμίζει το γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας, γιατί παραχωρεί ένα κύριο και ουσιαστικό μέρος, αλλά και της ένδοξης ελληνικής ιστορίας που κύριο συστατικό της είναι η Μακεδονία μας. Επομένως στα μάτια των Βαλκανικών χωρών και της διεθνούς πολιτικής σκηνής και σκακιέρας έχουμε μια κάτι από παραπάνω διπλωματική ήττα με πολιτικό περιεχόμενο και με ιστορικό αντίκρισμα, παρότι η συμφωνία των Πρεσπών και στον τύπο και στην εφαρμογή της και στα συνακόλουθα στοιχεία της δε χαίρει καμιάς νομιμοποίησης, εγκυρότητας και εφαρμογής.
Ερώτηση : Πιστεύετε ότι μακροπρόθεσμα η συμφωνία θα έχει επιπτώσεις στη γλώσσα της χώρας μας ;
Δημήτρης Γιαννουλίδης : Εις χρόνους μακρούς θα προκαλέσει και θα θέσει μία περιπλοκή και μία περιπέτεια αν δεν ανατάξουμε τα πράγματα και την ψευδεπίγραφη συνθήκη των Πρεσπών, ο λόγος είναι ότι εμείς είμαστε οι μόνοι κάτοχοι ιστορικού φορτίου, του ονοματολογικού περιεχομένου και του εθνικού βάθους του ονόματος και με αυτόν τον τρόπο αυτοϋπονομεύουμε το μέλλον μας με όχι ειλικρινή και δόκιμο τρόπο και όχι με τον πλέον ιστορικά έγκριτο τρόπο. Οι γλωσσικές επιπτώσεις δεν θα έχουν αντίκτυπο στο γλωσσικό μας σώμα, όμως κακοποιούν το ιστορικό φορτίο μιας λέξης και βιάζουν το γλωσσικό μας περιβάλλον, τις προεκτάσεις του όπου βρίσκονται όρια της συνδιαλλαγής και της επικοινωνίας με τους γείτονες. Η συμφωνία των Πρεσπών είναι μια απόφαση κατασκευασμένη και ένα προϊόν απόλυτης σκοπιμότητας, για να μπορέσει να κλείσει τα γεωπολιτικά σχέδια της Ευρώπης και της Αμερικής του διεθνούς παράγοντα δηλαδή. Αποτελεί έναν όρο μονοσήμαντα ηλεκτρισμένο από την ελληνική, διαχρονική πραγματικότητα που όμως τον αποδώσαμε με πολλά ενοχικά σύνδρομα που ταλανίζουν την εξωτερική μας πολιτική. Το γλωσσικό ιστορικό μητρώο, μέσα από το άρτιο και πολυσχιδές έδαφος του μέγα υποθηκοφυλακείου, τη γλώσσα δηλαδή που έχει τους κώδικες και τις δομές όπου και θα οδηγήσει τα πράγματα στην αποκατάστασή τους αν τα χρησιμοποιήσουμε σωστά τα εργαλεία και όλα τα όπλα έχουν τέτοια υφή και τέτοια ποιότητα που μπορούν να κατεδαφίσουν αυτή την ιστορικά γελοία φάρσα.
Ερώτηση : Θεωρείτε ότι εν τέλει έχει θετικές συνέπειες στον τουρισμό , που αποτελεί και τη «βαριά» βιομηχανία της Ελλάδας ή αντίθετα έχει αρνητικές επιπτώσεις;
Δημήτρης Γιαννουλίδης : Κάθε κατασυκοφάντηση και κάθε διαστρέβλωση της ιστορικής αλήθειας έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, στο εμπόριο και στον τουρισμό, στην διεθνή εικόνα ενός κράτους. Δημιουργεί μια παραχάραξη και μια πλαστογραφία που επηρεάζει όλους τους δείκτες και όλες τις πτυχές εν συνόλω ενός κράτους και αυτό που εκπέμπει τελικά. Συρρικνώνει και φέρνει σε σμίκρυνση τα δυνατά όπλα και τα ζωτικά εργαλεία που συντηρούν και μεγαλώνουν την ευρωστία μιας Χώρας σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο. Αν ένας τουρίστας επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και δεν ξέρει ότι βρίσκεται στη μία και μοναδική Μακεδονία, που εξολοκλήρου ανήκει στα όρια του Ελληνικού κράτους και αντιθέτως, όταν επισκεφτεί τα Σκόπια νομίζει ότι έχει επισκεφτεί τη Β. Μακεδονία από την προπαγάνδα που θα έχει υποστεί, τότε έχουμε υποστεί μια ακόμη ήττα στην βαριά μας βιομηχανία, στον τουρισμό, στο επίπεδο του μάρκετινγκ, της εικόνας και της προβολής διεθνώς, που το κύριο μέρος αντανάκλασης όλων αυτών συσχετίζεται και επιδρά άρρηκτα με τον τουρισμό.
Υ.Γ. Με τη γείτονα Χώρα και τον λαό της δεν έχουμε το παραμικρό πρόβλημα και κανένα ίχνος μισαλλοδοξίας απέναντί τους. Σεβόμαστε την υπόστασή τους και απευθύνουμε μομφή μόνον στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την ιστορία μας με ατιμωτικό τρόπο εμπλέκοντας μια γείτονα Χώρα που δεν έχει σχέση με το ιστορικό γεγονός του πράγματος και της ονοματοδοσίας που της εδώθη. Με εκτίμηση και με πολιτική συνείδηση και ιστορική εντιμότητα Δημήτρης Γιαννουλίδης.