Για τον τρόπο υλοποίησης και το χρονοδιάγραμμα του έργου κατασκευής του Φράγματος του Αλμωπαίου και των αρδευτικών (κατάντι) ενημέρωσε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ κ. Παπαγιαννίδης, κατά τη διάρκεια της Ημερίδας με θέμα «Το Στρατηγικό Σχέδιο της ΚΑΠ 2023 -2022» που πραγματοποιείται στο Λουτράκι Αλμωπίας.
Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό από τον Γενικό, το έργο αποτελείται από δύο μέρη αυτό του Φράγματος και αυτό των αρδευτικών (κατάντι). Όσον αφορά το δεύτερο μέρος του έργου (αρδευτικά στο κατάντι) ο κ. Παπαγιαννίδης ενημέρωσε, ότι θα χρηματοδοτηθεί με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και σε συνδυασμό με το Πρόγραμμα «ΥΔΩΡ 2.0», το οποίο χρηματοδοτείται με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης. και ότι τον ερχόμενο Φθινόπωρο αναμένεται η έγκριση του από τη Διυπουργική ΣΔΙΤ. Ενώ όσον αφορά το πρώτο μέρος του έργου (Φράγμα) αυτό θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΑΑ. Και για τα δύο μέρη του έργου ο Γενικός τόνισε ότι αναμένεται η δημοπράτηση τους στο δεύτερο μισό του 2023. Το συνολικό κόστος κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης άνω των 300 εκ. ευρώ.
Αναφορικά με το ζήτημα ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας κ. Διονύσης Σταμενίτης, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες της Ημερίδας δήλωσε: «Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα καθώς ανακοινώθηκε το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης ενός έργου ζωτικής σημασίας για την περιοχή του Νομού Πέλλας. Πρόκειται για ένα έργο αγροτικής υποδομής, το οποίο αναμένεται να συμβάλλει ουσιαστικά στη στήριξη και την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα στην περιοχή.
Οφείλουμε να τονίσουμε ότι η απόφαση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Βοριδη και κ. Σκρέκα, να προχωρήσουν στο δημιουργία του χρηματοδοτικού εργαλείο, ύψους 1 δις ήταν η αρχή για την κατασκευή του εμβληματικού αυτού έργου για την Πέλλα. Εν συνεχεία και οι επόμενες ηγεσίες του Υπουργείου προχώρησαν στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να έχουμε σήμερα αυτό το αποτέλεσμα. Η εξέλιξη δεν μπορεί παρά να μας ικανοποιεί καθώς, μετά τη δρομολόγηση του έργου αναβάθμισης και κατασκευής του δρόμου Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα, ακόμα ένα έργο υποδομής για την Πέλλα έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».