Την πλήρη δικαίωση του μεγάλου και πολύχρονου αγώνα που έχει δώσει ο Γιώργος Καρασμάνης, συνιστά η σημερινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής με την οποία ξεκινούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τη δημοπράτηση του αρδευτικού δικτύου του Φράγματος Αλμωπαίου.

Το έργο αυτό – ένα από τα μεγαλύτερα φράγματα στη χώρα – τεράστιας αναπτυξιακής και οικονομικής σημασίας και πολλαπλής χρησιμότητας, αγροτικής, τουριστικής, περιβαλλοντικής (Τάφρος 66) που θα αρδεύσει 149.429 μεικτά στρέμματα και θα ωφελήσει πάνω από 25.000 αγρότες, είναι προϋπολογισμού 115 εκατομμυρίων με ημερομηνία ολοκλήρωσης 31/12/2025. Το δε Φράγμα (Λίμνη, Ταμιευτήρας) θα κατασκευαστεί από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ 2023-2027) με προϋπολογισμό 110 εκατομμύρια, και θα προκηρυχθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Το συνολικό κόστος κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας του θα ξεπεράσει το μισό δις, που με τα πολλαπλασιαστικά οφέλη του θα ¨ρίξει¨ στην οικονομία του Νομού πάνω από ένα δις, με εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε εργατικό, τεχνικό και επιστημονικό προσωπικό!

Ακόμη, με τη Λίμνη που θα δημιουργηθεί, θα αναδείξει τον φυσικό πλούτο, θα ωθήσει σε δυναμική επιχειρηματική ανάπτυξη ήπιων μορφών τουρισμού σε συνδυασμό με τα πολλά αξιοθέατα του Τόπου μας – όπως Καταρράκτες Έδεσσας, Χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν, Λουτρά Πόζαρ, Μουσείο Πέλλας κλπ- αποτελώντας έτσι ισχυρό πόλο έλξης Ελλήνων και ξένων τουριστών και ενισχύοντας την απασχόληση και τις επενδύσεις.

Η εξέλιξη αυτή βρίσκει τον Γιώργο Καρασμάνη πολλαπλώς δικαιωμένο, γιατί είναι ένα έργο με το οποίο έχει απόλυτα ταυτιστεί, και για το οποίο χρειάστηκε να δώσει μάχες για να ¨περάσει¨ μέσα από συμπληγάδες αναβολών, καθυστερήσεων, σκοπιμοτήτων από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις. Ένα πλέγμα ¨ενορχηστρωμένων¨ εμποδίων που για να ξεπεραστούν, δεν δίστασε να συγκρουστεί ακόμη και με στελέχη της δικής του παράταξης.

Υπήρξαν μάλιστα και περιπτώσεις που η επιμονή και το πείσμα του πρώην Υπουργού για τη δρομολόγηση του μεγάλου έργου λοιδορήθηκαν από ¨καλοθελητές¨ που δεν δίστασαν κάποιες στιγμές να εκστομίσουν ότι «ο Καρασμάνης θα μείνει με το μοίρασμα των χαρτιών για τον Αλμωπαίο»!

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες ο Καρασμάνης συνέχισε να δίνει τη δική του μάχη:

Επί υπουργίας του ολοκληρώθηκαν όλες οι μελέτες για το έργο και μάλιστα με διασφαλισμένη τη χρηματοδότηση. Αλλά, δυστυχώς, η προηγούμενη Κυβέρνηση, παραμονές των τελευταίων εκλογών, βρήκε την πρόφαση που χρειαζόταν: ¨Ανακάλυψε¨ ως προϋπόθεση για το έργο την ανάγκη κατασκευής ενός δασικού δρομίσκου λίγων εκατοντάδων μέτρων, ως πρόσχημα για να μην εντάξει το Φράγμα Αλμωπαίου στα 29 φράγματα που τότε υπέγραψε!

Ούτε αυτό στάθηκε ικανό να αποθαρρύνει τον Καρασμάνη. Όλο αυτό το διάστημα δεν έπαψε να παρακολουθεί από κοντά και καθημερινά κάθε εξέλιξη. Παρενέβη ακόμη και στην εταιρία Deloitte που είχε αναλάβει να καταρτίσει τον φάκελο του έργου ο οποίος άλλαξε τρεις φορές – κι’ αυτός ήταν ο λόγος που καθυστέρησε τη σημερινή απόφαση της Διυπουργικής και την αίσια εξέλιξη αυτής της πολύχρονης προσπάθειας.

Γι’ αυτήν την εξέλιξη ο πρώην Υπουργός ευχαρίστησε:

Τον Πρόεδρο της Διυπουργικής Επιτροπής Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης Νίκο Παπαθανάση με τον οποίο βρισκόταν και βρίσκεται σε συνεχή επαφή.

Τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Θοδωρή Σκυλακάκη ο οποίος και ενέταξε το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Τον Δημήτρη Παπαγιαννίδη, Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ο οποίος με τις γνώσεις, την εμπειρία του και τη συμβολή των συνεργατών του κατάφερε να επιταχύνει τις διαδικασίες και να ξεμπλοκάρει το έργο.

Και, βέβαια, κυρίως τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που από την πρώτη στιγμή ενέκρινε την κατασκευή του μεγάλου έργου. Και την επισφράγισε στις 12 Οκτωβρίου 2022 με την επίσκεψή του στον Νομό, αφήνοντας στην Πέλλα ένα ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα!