Έντονες αντιδράσεις από σωματεία εκπαιδευτικών, συλλόγους γονέων και πολλούς άλλους φορείς της ΄Εδεσσας προκαλεί η εισήγηση του Δ/ντή Εκπαίδευσης Πέλλας , για μεταβολές σχολικών μονάδων για το σχολ. έτος 2024-2025, που περιλαμβάνει στις  προτάσεις του, τη συγχώνευση του 1ου 6/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας με το 7ο 7/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας, σε μια σχολική μονάδα. Ενδεικτικό των αντιδράσεων είναι άλλωστε και η καταψήση της συγκεκριμένης πρότασης απ’ το δημοτικό συμβούλιο.

Η απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία, με την οποία θα υποβαθμιστεί παραπέρα η εκπαιδευτική διαδικασία, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Θα χαθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, ανοίγοντας το δρόμο σε δεξαμενή διαθεσιμοτήτων – απολύσεων.

Στόχος της είναι η “μείωση του κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγαλύτερων σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση.

Η λογική του «κόστους – οφέλους» εξάλλου είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, κοντά τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένουν πολλά κενά στα σχολεία, καθώς δεν έχουν προσλάβει τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών.

Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά όμως μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης έχει παραμείνει, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων. Αυτό είναι το “νέο σχολείο της αγοράς”, όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα.

 

Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλα τα παιδιά με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση. Απαιτείται πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα βάζει στο επίκεντρό του την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών μορφωτικών αναγκών. Το επιχείρημα ότι στο 7ο έχει ολιγομελείς τάξεις δε στέκει καθότι αποδέχεται συνολικά τις ελλείψεις στο εκπαιδευτικό σύστημα και δέχεται τη λογική να τσουβαλιάζουμε τους μαθητές σε πολυμελείς τάξεις, γιατί αυτό κοστίζει λιγότερο.

Πρέπει να σημάνει ξεσηκωμός. Από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, συνδικάτα, να κάνουν δική τους υπόθεση τη μάχη ενάντια στις καταργήσεις σχολείων, στον αγώνα για:

  • Να μην κλείσει – συγχωνευτεί κανένα σχολείο!
  • Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
  • Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.