Παραγωγοί και έμποροι ζητούν:

ΠΚ2Απόδοση των θέσεων με κριτήρια, σύμφωνα με τη θεσμοθετημένη διαδικασία και τις πενταμελείς επιτροπές, που αναφέρουν τα Προεδρικά Διατάγματα 51|2006 και 116|2008. Η κλήρωση καταργεί τη θέσπιση κριτηρίων. Οι συχνές αλλαγές θέσεων δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ παραγωγών και καταναλωτών, καθώς και τον προγραμματισμό της αγροτικής παραγωγικής διαδικασίας.

Οι δήμοι να μην εμπλέκονται στις υφιστάμενες λαϊκές, οι οποίες είναι ήδη οριοθετημένες με συγκεκριμένο αριθμό θέσεων ανά λαϊκή και εγκεκριμένες από την Περιφέρεια.

Όχι στον διαχωρισμό παραγωγών και επαγγελματιών πωλητών. Από τη μέχρι σήμερα λειτουργία των λαϊκών αγορών, έχει αποδειχθεί ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών τοποθετούνται παραγωγοί και επαγγελματίες ανά οικοδομικό τετράγωνο, ώστε να υπάρχει όλη η ποικιλία των διαθέσιμων προϊόντων με ευκολότερη πρόσβαση και επιλογή.

Απόσυρση του άρθρου 39 – Ποινικές Κυρώσεις και του άρθρου 40 – Διοικητικές Κυρώσεις, τα οποία αναφέρουν υπέρογκα πρόστιμα και συνοδεύονται με ποινές φυλάκισης. Τα πρόστιμα και οι κυρώσεις που ισχύουν σήμερα είναι ήδη εξοντωτικά και μεγάλα και οι πωλητές αδυνατούν να τα αποδώσουν, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την οικονομική κρίση.

Σύσταση τριμελών επιτροπών ανά δήμο σε όλη τη χώρα, ώστε να μπορούν να προμηθεύονται έγκαιρα την απαιτούμενη, για έκδοση ή ανανέωση άδειας ,βεβαίωση από τις επιτροπές.
Η Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα( ΣΥΡΙΖΑ) τάσσεται υπέρ της διατήρησης όλων των αρμοδιοτήτων του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών Αθηνών, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, καθώς και την ανάθεση των αρμοδιοτήτων για τις λαϊκές αγορές στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.

Τέλος, ζητάει να ξεκινήσει άμεσα μια πραγματική διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να ενταχθεί το υπαίθριο εμπόριο στον Εθνικό Σχεδιασμό Ανασυγκρότησης της χώρας, αφού, όπως διευκρινίζει, «μέσω του θεσμού αυτού εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα πολλών μικρών παραγωγών αλλά και επαγγελματιών, εξασφαλίζει ο καταναλωτής ποιοτικά και φθηνά προϊόντα»..