Πέντε κεντρικές προϋποθέσεις για να ξεμπλοκάρει και να προχωρήσει το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και τη δημιουργία μόνιμης επιτροπής, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Θεσσαλονίκης και του ΤΕΕ/ΤΚΜ, προτείνει στην εισήγησή στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας κατέθεσε την εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς δεν κατέστη δυνατό να παραστεί στην εξ αναβολής συνεδρίαση. Στην εισήγησή του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας επισημαίνει ότι το Μετρό είναι κυριολεκτικά στον… αέρα και τονίζει ότι από το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη έγινε έργο – φάντασμα, μετατρέποντας ολόκληρες περιοχές της πόλης σε φαβέλες.
tzitzikostas_perifereiarxis_aftodioikisi-570
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μόνο έργο στον αναπτυγμένο κόσμο, που δεν έχει χρονοδιαγράμματα. Είναι το μόνο έργο, που η διοίκησή του βρίσκεται 504 χιλιόμετρα μακριά. Είναι το μόνο έργο, που τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η εκτέλεσή του, προμήνυαν την αποτυχία του. Και την αποτυχία αυτή, την ανικανότητα και την ανευθυνότητα ορισμένων, την πλήρωσαν με βαρύ τίμημα οι επαγγελματίες, που είδαν τους τζίρους τους να καταρρέουν, οι καταστηματάρχες, που αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο, οι κάτοικοι, που ακόμα και σήμερα μετακινούνται κάτω από τις λαμαρίνες και οι εργαζόμενοι, που απολύονται, όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες που απαιτούνται», αναφέρει στην εισήγησή του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογραμμίζει επίσης ότι με το παρελθόν και τις ευθύνες ασχολείται πλέον η Δικαιοσύνη και σημειώνει ότι όλοι οι φορείς της πόλης πρέπει να κοιτάξουν μπροστά, καθώς το μέλλον του έργου κρίνεται από όσα μπορούν να διεκδικήσουν οι ίδιοι. Σε ό,τι αφορά στο θέμα του σταθμού Βενιζέλου ζητά να ξεμπλοκάρει άμεσα, από τη στιγμή που πλέον υιοθετήθηκε το αίτημα, που από την πρώτη στιγμή εξέφρασε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Οι πέντε προϋποθέσεις που θέτει στην εισήγησή του ο κ. Τζιτζικώστας και αποτελούν τη βάση επανεκκίνησης του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι:
1.Η διαμόρφωση ενός νέου, ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος, στο οποίο θα συμφωνούν και θα συνυπογράφουν επιβλέπων και ανάδοχος.
2.Απευθείας διαπραγμάτευση μεταξύ της Αττικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας σε ένα προς ένα τα τεχνικά, νομικά και οικονομικά ζητήματα που είναι σε εκκρεμότητα.
3.Άμεση λήψη των απαραίτητων νομοθετικών πρωτοβουλιών και παρεμβάσεων, που κρίνονται αναγκαίες, για να ξεμπλοκάρει το έργο.
4.Τη διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας. Δυστυχώς, στο θέμα αυτό είχαμε ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων με την επανεκκίνηση των εργασιών σε όλους τους τομείς.
5.Επιτέλους, να μεταφερθεί η διοίκηση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και στην Εγνατία Οδός ΑΕ, για την καλύτερη παρακολούθηση και το συντονισμό του έργου.

«Πιστεύω ότι εδώ πρέπει να κλείσει ο κύκλος των συζητήσεων και των συσκέψεων. Όλα όσα έπρεπε να ειπωθούν έχουν ειπωθεί. Τώρα είναι η ώρα να διασφαλίσουμε ότι όσα πρέπει να γίνουν θα γίνουν. Προτείνω τη δημιουργία μίας μόνιμης επιτροπής, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, του Δήμου και του ΤΕΕ, η οποία θα παρεμβαίνει πλέον άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις, σε όλα τα στάδια που θα ακολουθήσουν από εδώ και πέρα στο έργο του Μετρό και απαιτούν οποιουδήποτε είδους χειρισμό. Και η επιτροπή αυτή, η πρώτη ενέργεια που θα κάνει, άμεσα με τη σύστασή της, είναι να συνεργαστεί με την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, για να προχωρήσει επιτέλους το έργο», επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.