Για τον κ. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Οι βουλευτές Σάκης Βαρδαλής και Γιάννης Δελής

Κατέθεσαν ΑΝΑΦΟΡΑ το υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Μουσικών ΟΤΑ και των Καθηγητών του Δημοτικού Ωδείου Βέροιας, με το οποίο ζητείται η ικανοποίηση των αιτημάτων τους ώστε να δοθεί άμεση λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει σχετικά με τη μισθοδοσία τους και τον τρόπο που αυτή υπολογίζεται.

φώτο : www.verianet.gr
φώτο : www.verianet.gr

Αθήνα 16/12/2015
Οι καταθέτοντες βουλευτές
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΤΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Πρός : -τον Πρόεδρο της ΚΕΠΑ Βέροιας κ. Σοφιανίδη,
-Το ΥΠΕΣ Γεν. Διεύθυνση Τ.Α.- Διεύθυνση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ-Τμήμα
Προσωπικού ΟΤΑ.

Κοινοποίηση προς : τα μέλη του ΔΣ της ΚΕΠΑ, τους αρχηγούς των παρατάξεων στο Δημοτικό
Συμβούλιο Βέροιας, τους βουλευτές Ημαθίας, τον Σύλλογο Γονέων και
Κηδεμόνων του Δημοτικού Ωδείου Βέροιας ,το ΚΔΣ της ΠΕΜ-ΟΤΑ.,ΜΜΕ

Η ΚΕΠΑ κατέβαλε τις προηγούμενες ημέρες την μισθοδοσία των καθηγητών του Δημοτικού Ωδείου που αντιστοιχεί στην χρονική περίοδο που εργασθήκαμε. Διαπιστώσαμε όμως, παρά τις «σημειώσεις» της Επιτρόπου στο πρώτο ένταλμα πληρωμής – οι οποίες θεωρούμε ότι μας δικαιώνουν ως προς το αίτημά μας για αναγωγή του ωρομισθίου στο 30ωρο, ότι ο υπολογισμός έγινε με βάση το 40ωρο.
Είναι τουλάχιστο θλιβερό, ύστερα από ένα τρίμηνο συζητήσεων και αντιπαραθέσεων και με δεδομένη πλέον την απόλυτη επιβεβαίωση των θέσεών μας, η Διοίκηση της ΚΕΠΑ να εμμένει πεισματικά στη θέση της. Επανερχόμαστε λοιπόν μετά και τις τελευταίες εξελίξεις θεωρώντας ότι υπάρχει έστω και ο ελάχιστος χρόνος για να λυθεί το πρόβλημα.
Στην σύμβαση εργασίας την οποία υπογράψαμε, με ρητή επιφύλαξη, ως προς τον τρόπο υπολογισμού του ωρομισθίου μας , η αμοιβή μας ορίζεται σε 6,22 ευρώ για κάθε ώρα διδασκαλίας ( 60΄ ), ο υπολογισμός δε του ωρομισθίου γίνεται θεωρώντας ότι το πλήρες ωράριο εργασίας μας είναι 40 ώρες διδασκαλίας κατ΄ εβδομάδα .
Όπως επανειλημμένως έχουμε επισημάνει το ωράριο των καθηγητών Ωδείων , καθορίζεται από το ΒΔ 16/1966 ,στο οποίο ορίζεται ανώτατο όριο διδασκαλίας για τους καθηγητές μουσικής οι 30 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Η ορθότητα της άποψής μας αυτής επιβεβαιώθηκε και από την αρμόδια επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου , η οποία θεώρησε τα αντίστοιχα εντάλματα πληρωμής μας με σημείωση παραπομπής στο άρθρο 14 παρ.2 του β.δ 16/1966 ,όσον αφορά τους μουσικούς. Συμπληρωματικά μάλιστα κατέγραψε: «Οι συμβάσεις των μουσικών που υπογράφηκαν με όρους επιφύλαξης, παραπέμπουν στην (παραπάνω) σημείωση, για την οποία το Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω μη επιφοράς προβλήματος στην τοπική κοινωνία, θεωρεί την δαπάνη τούτη και παραπέμπει για τυχόν διορθώσεις στο επόμενο Χ.Ε. μισθοδοσίας».
Η νομολογία των δικαστηρίων μας, κατ΄εξοχήν αρμόδια για την ερμηνεία των διατάξεων των νόμων δέχεται επίσης ότι το ωράριο των μουσικών καθορίζεται από το ΒΔ 16/1966. Έτσι, στην απόφαση 1933/2012 του Εφετείου Θεσσαλονίκης, η οποία κατέστη αμετάκλητη με την απόφαση 433/2015 του Αρείου Πάγου, αναφέρεται ότι οι διατάξεις του ΒΔ που προαναφέραμε « …ως ειδικές, ρυθμίζουσες θέματα αφορώντα τη λειτουργία των ωδείων και τους διδάσκοντες σ’ αυτά, υπερισχύουν αυτών του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που είναι γενικές και αφορούν όλους τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ».
Στην απόφαση επίσης αρ. 1551/2014 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και στην σχετική απόφαση του ΑΣΕΠ 8621/6-10-15 , αναφέρεται ρητά στο ΒΔ 16/1966 «στο οποίο ορίζεται ανώτατο όριο διδασκαλίας για τους καθηγητές μουσικής» οι 30 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα.
Η Διοίκηση όμως της Κ.Ε.Π.Α, επιμένει στον τρόπο αμοιβής μας, με αναγωγή του ωρομισθίου μας σε 40 ώρες εργασίας, επικαλούμενη έγγραφο του υπουργείου το οποίο διαχωρίζει τις έννοιες του ανώτατου ορίου ωρών διδασκαλίας ( που είναι 30 ώρες την εβδομάδα), από αυτό του ανώτατου ορίου χρόνου εργασίας ( που είναι κατά την άποψη αυτή 40 ώρες την εβδομάδα).
Είναι προφανές , ότι ένας καθηγητής μουσικής δεν απασχολείται μόνο τις ώρες διδασκαλίας.
Η ΣΣΕ που αφορά τους μουσικούς που εργάζονται σε Ωδεία των Δήμων ή δημοτικών ΝΠΔΔ ορίζει στην παρ.2 ότι: “Οι εργαζόμενοι μουσικοί που παρέχουν διδακτική εργασία σε Ωδεία των ΟΤΑ ή νομικών προσώπων αυτών απασχολούνται κατά ανώτατο όριο 30 ώρες εβδομαδιαίως σε αμιγώς διδακτική εργασία, οι δε λοιπές ώρες “αναλογούν” σε υπηρεσίες συναφείς με το διδακτικό έργο όπως ενημέρωση μαθητών και γονέων τους για την πρόοδο των εκπαιδευομένων μαθητών, προετοιμασία μαθημάτων, έλεγχος προόδου μαθητών, συμμετοχή σε επιτροπές του Ωδείου ή Μουσικής Σχολής για διδακτικά θέματα και εκδηλώσεις του Ωδείου ή Μουσικής Σχολής και λοιπές δραστηριότητες.” Επίσης ορίζει στην παρ. 2.1 Μεταξύ δύο διδακτικών ωρών διενεργείται διάλειμμα 10 λεπτών, που λογίζεται χρόνος εργασίας.
Έτσι στην παραπάνω ΣΣΕ, ρυθμιζόταν ότι σε 30 ώρες αμιγώς διδακτικής εργασίας αναλογούν 10 ώρες απασχόλησης σε συναφείς υπηρεσίες.
Η διοίκηση όμως δεν εφαρμόζει , ούτε την άποψη αυτή στον ορισμό του ωρομισθίου μας.
Το αντίθετο μάλιστα. Στις συμβάσεις μας καθορίζεται η απασχόλησή μας , μόνο με βάση τις αμιγώς διδακτικές μας ώρες και μη νόμιμα θεωρεί, ότι το πλήρες ωράριο σε αμιγώς διδακτικές ώρες είναι 40 ώρες την εβδομάδα. Αυτό προκύπτει από το ότι ρητά στην σύμβαση αναφέρεται ότι ο μουσικός υποχρεούται “να παρευρίσκεται στις εξετάσεις επιδείξεις ή συναυλίες μαθητών του, χωρίς πρόσθετη αμοιβή, να προσέρχεται στην εργασία του εκτός των καθορισμένων ημερών για τις ανάγκες της εργασίας και να παροτρύνει την προσέλευση μαθητών του στις ανάλογες εκδηλώσεις που οργανώνει η επιχείρηση” , προβλέπει ακόμα ¨να ενημερώνει τον καλλιτεχνικό διευθυντή και τους γονείς, όταν ο μαθητής δεν προχωράει την ύλη” “να τηρεί απουσιολόγιο, να το συμπληρώνει σωστά και να το παραδίδει έγκαιρα στο προσωπικό της ΚΕΠΑ..” Στις συμβάσεις δηλαδή περιγράφονται οι συναφείς με το διδακτικό έργο υπηρεσίες , ότι αποτελούν μη αμειβόμενο χρόνο εργασίας, δεν αναγνωρίζεται δε ούτε διάλειμμα μεταξύ μαθημάτων, ως χρόνος εργασίας.
Επομένως με τον τρόπο που έχουν γίνει οι συμβάσεις, δεν εφαρμόζεται ούτε καν η αντίληψη που εκφράζεται στο έγγραφο του υπουργείου, που θεωρεί πλήρες ωράριο των μουσικών τις 30 ώρες διδασκαλίας και 40 ώρες συνολικής απασχόλησης, αφού οποιαδήποτε άλλο χρόνο απασχόλησης πλην του χρόνου διδασκαλίας τον θεωρούν χρόνο μη αμειβόμενο.
Η αμοιβή του μουσικού καταλήγει στο ίδιο ποσό, είτε υπολογισθεί το ωρομίσθιο θεωρώντας ότι το πλήρες ωράριο ενέχει υποχρέωση παροχής 30 ωρών διδακτικής εργασίας, είτε υπολογισθεί, ότι οι συνολικές ώρες εργασίας σε πλήρες ωράριο είναι 40 και στις 30 ώρες διδασκαλίας να αναλογούν και 10 ώρες υπηρεσίες συναφείς με το διδακτικό έργο .
Η διοίκηση της ΚΕΠΑ όμως σαφώς μας αμείβει μόνο για τον καθαρό χρόνο διδασκαλίας και υπολογίζει το ωρομίσθιο μη νόμιμα , ανάγοντάς το σε υποχρέωση παροχής 40 ωρών αμιγούς διδασκαλίας.
Τέλος σε σχέση με το επιχείρημα, ότι εστάλη νέο ερώτημα στο υπουργείο, για τον τρόπο υπολογισμού του ωρομισθίου μας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι Α) όπως προαναφέρθηκε υπάρχουν ήδη δικαστικές αποφάσεις και ερμηνεύουν τις διατάξεις, και Β) Η απάντηση σε ένα ερώτημα, εξαρτάται πολλές φορές και από τον τρόπο που τίθεται το ερώτημα. Στο ερώτημα προς το υπουργείο, δεν διευκρινίζεται, ότι σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης που μας δόθηκε, οποιοδήποτε μη διδακτικό έργο που υποχρεούμαστε να παρέχουμε, συμφωνείται ότι θα είναι χωρίς επί πλέον αμοιβή και δεν υπολογίζεται ως χρόνος εργασίας.

Ζητούμε την άμεση επίλυση του θέματος σύμφωνα με τις θέσεις μας.
Βέροια 14-12-2015
Ο Πρόεδρος

Ρεπάνης Θανάσης