Η αξιολόγηση των αιτήσεων από το CEF ( που είναι ανταγωνιστικές) θα γίνει ως τον Σεπτέμβριο 2019.
Ο ΟΣΕ θα αποστείλει στο Υπουργείο Υποδομών και στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης σήμερα Πέμπτη 4 Απριλίου τα απαιτούμενα έγγραφα για την υποβολή πρότασης ( μετά από επεξεργασία της από το Υπουργείο Οικονομίας) για ένταξη της μελέτης του έργου στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών ( CEF) με προϋπολογισμό 5,5 εκατομμύρια ευρώ.
Οι υποβολές έργων στο CEF γίνονται ( σύμφωνα με την προκήρυξη) ως τις 24 Απριλίου.
Ο Γιάννης Σηφάκης συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη και την αρμόδια για την υποβολή των Ελληνικών προτάσεων στο CEF υπηρεσία και ενημερώθηκε υπεύθυνα σχετικά με τις εξελίξεις. Ακόμη επισκέφθηκε τον Διευθυντή Δικτύου του ΟΣΕ Γρηγόρη Σαμπατακάκη.
Ο βουλευτής είχε πρόσφατα συναντηθεί για το ίδιο θέμα με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών Θανάση Βούρδα και την υπεύθυνη της επιτελικής δομής προγραμμάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Κουρτέση Αθηνά.
Ο Γενικός Γραμματέας Θανάσης Βούρδας έχει διαβεβαιώσει τον βουλευτή ότι για το Υπουργείο το έργο βρίσκεται σε υψηλή προτεραιότητα και προτίθεται να υποβληθεί αίτημα για την μελέτη του συγκεκριμένου έργου στο CEF στην τρέχουσα πρόσκληση ως τις 24 Απριλίου 2019. Είχε συζητηθεί εναλλακτικά και η προώθηση του μέσω του ΕΣΠΑ του Υπουργείου αλλά ο Γενικός Γραμματέας αποφάσισε να υποβληθεί στο CEF.
Εφόσον εγκριθεί από το CEF η ένταξη της μελέτης του έργου στο πρόγραμμα θα ακολουθήσει το αίτημα για χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου.
Η ενημέρωση των πολιτών κρίνεται απαραίτητη μετά από πρωταπριλιάτικα δημοσιεύματα που υπήρξαν τα οποία, φυσικά, απέχουν από την πραγματικότητα.
Ο βουλευτής εξέφρασε την ικανοποίηση του για την πορεία της υλοποίησης της εξαγγελίας του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο αναπτυξιακό συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας και ζήτησε την επιτάχυνση όλων των σχετικών διαδικασιών.
Ο Γιάννης Σηφάκης επανέλαβε την αναπτυξιακή σημασία του έργου για την Πέλλα στα πλαίσια και της δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας για την μεταφορά προϊόντων ( κυρίως αγροτικών) και προσώπων που θα συμβάλει καθοριστικά στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας.
Ο βουλευτής θα παρακολουθεί από πολύ κοντά την εξέλιξη του θέματος και θα ενημερώνει σχετικά τους πολίτες της Πέλλας.
Το σύνολο του κόστους του έργου ( συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων μελετών) προϋπολογίζεται σε 200 εκατ. € αλλά αναμένεται το τελικό κόστος του (μετά την έκπτωση της δημοπρασίας) να κυμανθεί περί τα 130 εκατ. ευρώ. Στον προϋπολογισμό πρέπει να προστεθεί και το κόστος των αναγκαίων απαλλοτριώσεων στα σημεία που δεν υπάρχει ήδη απαλλοτριωμένη ζώνη.
Ο Γιάννης Σηφάκης από την πρώτη στιγμή της εκλογής του ασχολείται συστηματικά με το πολύ σημαντικό αυτό αναπτυξιακό έργο το οποίο στην κυριολεξία «ξέθαψε» από τα συρτάρια που «κοιμόταν» επί 8 ετία πριν το 2015 (σε επίσκεψη του στον ΟΣΕ μαζί με πολίτες που εκπροσωπούν την κίνηση «Πρωτοβουλία για τον σιδηρόδρομο»).
Στην συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης είχε επισκεφθεί την Πέλλα και ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της επικαιροποίησης της μελέτης σκοπιμότητας η οποία παρουσιάστηκε στα Γιαννιτσά κατά την διάρκεια του αναπτυξιακού συνεδρίου Κ.Μ. από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Θανάση Βούρδα, τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ.
Το έργο περιλαμβάνει συνοπτικά:
Την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60 m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδώνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα
Την κατασκευή παράκαμψης Σκύδρα – Αριδαία.
Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα, 55’ για την Σκύδρα και 1h 15’ για Αριδαία.
Θα τοποθετηθούν 25 ΑΣΙΔ ( αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης) και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.